Így születnek a kultmárkák
Időnként a semmiből felbukkannak új márkák, amelyek egyik pillanatról a másikra hirtelen egyenesen kultikusak lesznek. Mások évekig építgetik a brandjüket, mire valamicske hírnévre szert tesznek. Vajon mi kell a sikerhez?
Ezeket láttad már?
A New York Fashion Weeken szereztünk egy kis tapasztalatot arról, hogyan kell kultmárkát teremteni. A Public School divatbemutatóján jártunk, ahol egy valami biztosnak látszott, ez a márka sikerre van ítélve.
A show záró modellje a ritkán felbukkanó Jessica Stam volt. A gyönyörű kanadai modell online szerkesztőnk kérésére még a taxiját is várakoztatta egy kicsit, hogy elkészülhessen a közös kép. Ő nem tudhatta, hogy Gergő egyik legelső cikkét a GLAMOUR oldalán éppen róla írta.
A márka története 2008-ban kezdődött, amikor összeállt Dao-Yi Chow és Maxwell Osborne, akik kezdetben férfi ruhákat terveztek, de idén februárban először női kollekciót is bemutattak, jelentős sikerrel. A Public School nem kettesével, hanem legalább négyesével veszi a lépcsőfokokat, az idei show-juk már egyenesen sztárdömpinget hozott. Pedig ezt a bemutatót nem is a központi Lincoln Centerben tartották, hanem jelezve a márka igazi mély New York-i gyökereit, a SoHo egyik gyárépületéből menő stúdióvá alakított Milkben rendezték meg. Ennek ellenére, csak úgy kapkodtuk a fejünket, annyi hírességet kicsábított a központból a tervezőpáros, de ne szaladjunk ennyire előre.
Volt szerencsénk ugyanis bekukkantani a színfalak mögé, hiszen ezen a show-n is a Maybelline volt a sminkfelelős, és innen sem hiányozhatott a márka magyar sminkmestere, Larion Oscar, aki munka közben beavatott minket a készülő make-up titkaiba. Tőle tudtuk meg, hogy Grace Lee, a Maybelline sminkgurujaként a Public School kollekciójához városi katonákat álmodott meg. Ez a gyakorlatban annyit tett, hogy egy olyan smink készült, ahol kifejezetten a szemen volt a hangsúly, olyannyira, hogy ezúttal mellőzték a pirosítót és a kontúrozást is a légies, friss hatás elérése érdekében. Larion Oscar elárulta nekünk, hogy a smink kulcsterméke a Maybelline Dream Wonder alapozója volt. A szem hangsúlyozását a tusvonal adta, amelyet most nem húztak meg, hanem az intenzívebb hatás kedvéért ecsettel vitték fel.
A backstage-ben tett kirándulás után már izgatottan vártuk, hogy a városi katona sminkje milyen ruhákkal párosul. Hogy valami fontos készülődik az már abból is látszott, hogy André Leon Talley, a Vogue korábbi szerkesztője már jóval a kezdés előtt megérkezett. A divatvilág jellegzetes óriása a fiatal dizájnerek lelkes támogatója, és általában nem szokott melléfogni.
Ahogy közeledett a bemutató, egyre több híresség érkezett, Will.I.Am például Talley mellett csücsült, de megjött Joe Jonas is, és a Dallas szúrós szemű sztárja, Josh Henderson is. Feltörekvő rapperekből, ismert divatgurukból nem volt hiány, és a kezdés előtt nem sokkal futótűzként terjedt a hír, hogy Anna Wintour is megjelent. A Vogue hideg nagyasszonya napszemüvege nélkül érkezett, és a szokásosnál barátságosabbnak tűnt, persze ahogy elkezdődött a show, egyből előkerült az a bizonyos sötét okuláré is.
Nem tudjuk, jártunk-e valaha olyan bemutatón, ahol a siker ennyire magától értetődő volt. Ehhez persze kellett a fantasztikus atmoszféra, amit Twin Shadow élő fellépése teremtett meg. A ruhák keleties hatásúak voltak, ezt erősítette a modellek által viselt fezhez hasonló fejfedő. Az orientális szabásvonalat a letisztult színhasználat, és a cseppet sem szokványos styling tette nagyon városiassá és dinamikussá. Hogy a Public School nem felejtette el a gyökereit az is mutatta, hogy szinte fele-fele arányban szerepeltek női és férfi modellek, ugyanakkor a kollekcióról is elmondható, hogy női darabok is eléggé maszkulin hatást keltettek.
Szinte állva tapsolt a közönség a show végén, és látva a sztárparádét és a legbefolyásosabb divatgurukat, nagy összegben is mernénk fogadni, hogy a Public School elindult a kultmárkává válás útján.