Így születnek a kultmárkák

2014. szeptember 8.
Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Időnként a semmiből felbukkannak új márkák, amelyek egyik pillanatról a másikra hirtelen egyenesen kultikusak lesznek. Mások évekig építgetik a brandjüket, mire valamicske hírnévre szert tesznek. Vajon mi kell a sikerhez?

A New York Fashion Weeken szereztünk egy kis tapasztalatot arról, hogyan kell kultmárkát teremteni. A Public School divatbemutatóján jártunk, ahol egy valami biztosnak látszott, ez a márka sikerre van ítélve.

A show záró modellje a ritkán felbukkanó Jessica Stam volt. A gyönyörű kanadai modell online szerkesztőnk kérésére még a taxiját is várakoztatta egy kicsit, hogy elkészülhessen a közös kép. Ő nem tudhatta, hogy Gergő egyik legelső cikkét a GLAMOUR oldalán éppen róla írta.

A márka története 2008-ban kezdődött, amikor összeállt Dao-Yi Chow és Maxwell Osborne, akik kezdetben férfi ruhákat terveztek, de idén februárban először női kollekciót is bemutattak, jelentős sikerrel. A Public School nem kettesével, hanem legalább négyesével veszi a lépcsőfokokat, az idei show-juk már egyenesen sztárdömpinget hozott. Pedig ezt a bemutatót nem is a központi Lincoln Centerben tartották, hanem jelezve a márka igazi mély New York-i gyökereit, a SoHo egyik gyárépületéből menő stúdióvá alakított Milkben rendezték meg. Ennek ellenére, csak úgy kapkodtuk a fejünket, annyi hírességet kicsábított a központból a tervezőpáros, de ne szaladjunk ennyire előre.

Volt szerencsénk ugyanis bekukkantani a színfalak mögé, hiszen ezen a show-n is a Maybelline volt a sminkfelelős, és innen sem hiányozhatott a márka magyar sminkmestere, Larion Oscar, aki munka közben beavatott minket a készülő make-up titkaiba. Tőle tudtuk meg, hogy Grace Lee, a Maybelline sminkgurujaként a Public School kollekciójához városi katonákat álmodott meg. Ez a gyakorlatban annyit tett, hogy egy olyan smink készült, ahol kifejezetten a szemen volt a hangsúly, olyannyira, hogy ezúttal mellőzték a pirosítót és a kontúrozást is a légies, friss hatás elérése érdekében. Larion Oscar elárulta nekünk, hogy a smink kulcsterméke a Maybelline Dream Wonder alapozója volt. A szem hangsúlyozását a tusvonal adta, amelyet most nem húztak meg, hanem az intenzívebb hatás kedvéért ecsettel vitték fel.

Maybelline Dream Wonder alapozó, 3390 Ft

A backstage-ben tett kirándulás után már izgatottan vártuk, hogy a városi katona sminkje milyen ruhákkal párosul. Hogy valami fontos készülődik az már abból is látszott, hogy André Leon Talley, a Vogue korábbi szerkesztője már jóval a kezdés előtt megérkezett. A divatvilág jellegzetes óriása a fiatal dizájnerek lelkes támogatója, és általában nem szokott melléfogni.

Ahogy közeledett a bemutató, egyre több híresség érkezett, Will.I.Am például Talley mellett csücsült, de megjött Joe Jonas is, és a Dallas szúrós szemű sztárja, Josh Henderson is. Feltörekvő rapperekből, ismert divatgurukból nem volt hiány, és a kezdés előtt nem sokkal futótűzként terjedt a hír, hogy Anna Wintour is megjelent. A Vogue hideg nagyasszonya napszemüvege nélkül érkezett, és a szokásosnál barátságosabbnak tűnt, persze ahogy elkezdődött a show, egyből előkerült az a bizonyos sötét okuláré is.

anna wintour

Nem tudjuk, jártunk-e valaha olyan bemutatón, ahol a siker ennyire magától értetődő volt. Ehhez persze kellett a fantasztikus atmoszféra, amit Twin Shadow élő fellépése teremtett meg. A ruhák keleties hatásúak voltak, ezt erősítette a modellek által viselt fezhez hasonló fejfedő. Az orientális szabásvonalat a letisztult színhasználat, és a cseppet sem szokványos styling tette nagyon városiassá és dinamikussá. Hogy a Public School nem felejtette el a gyökereit az is mutatta, hogy szinte fele-fele arányban szerepeltek női és férfi modellek, ugyanakkor a kollekcióról is elmondható, hogy női darabok is eléggé maszkulin hatást keltettek.

Will.I.Am is elismerően követte figyelemmel Twin Shadow előadását

Szinte állva tapsolt a közönség a show végén, és látva a sztárparádét és a legbefolyásosabb divatgurukat, nagy összegben is mernénk fogadni, hogy a Public School elindult a kultmárkává válás útján.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Megérkezett Harry herceg és Meghan Markle ünnepi képeslapja, azonnal kiszúrtak rajta egy különleges részletet

Megérkezett Harry herceg és Meghan Markle ünnepi képeslapja, azonnal kiszúrtak rajta egy különleges részletet

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)

5 felejthetetlen randiprogram hűvösebb napokra (x)

5 felejthetetlen randiprogram hűvösebb napokra (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Két csodaszer, amelyek új szintre emelik a hajápolási rutinod (x)

Két csodaszer, amelyek új szintre emelik a hajápolási rutinod (x)