Brutális összeget fizetett a Netflix a családnak, hogy elkészíthesse A megfigyelőt
A sorozatot nem fogják megnézni, az otthonukat nem kapják vissza, ahogy azokat az éveket sem, amikor rettegésben tartotta őket egy magát megfigyelőnek nevező idegen, aki levelekben zaklatta őket. A Netflix viszont legalább egy vagyont fizetett nekik azért, hogy sorozatot készíthessen a rémálomból.
Ezeket láttad már?
Nincs is annál szebb – legalábbis egy filmiparban dolgozó számára –, amikor azt látja a Netflix Top 10-es listáján, hogy minden aktuálisan futó sorozata benne van a topban. Ryan Murphy két valós eseményeken alapuló thrillerrel is benevezett idén ősszel, és mindkét esetben kiütéssel nyert. A Jeffrey Dahmer-sztori hetekig volt a legnézettebb sorozat a streaming platformon (az első 5 napján 196,2 millió órányi nézettséget söpört be), amit most egy ugyancsak Ryan Murphy-sorozat, a The Watcher, vagyis A megfigyelő utasított vissza a második helyre (az első 5 napján 125 millió órányi megtekintéssel büszkélkedhet).
Felmerül a kérdés, vajon mennyibe kerülhetett a Netflixnek, hogy megszerezze a jogokat a borzalmakat átélő családtól, akik éveken keresztül kaptak levelet egy titokzatos idegentől, aki magát megfigyelőnek nevezve közölte a famíliával, hogy a családja generációkon keresztül figyeli a házat és annak aktuális lakóit. A Netflix, sok más stúdióval együtt, 2018-ban szállt versenybe a megfilmesítés jogaiért (eredetileg filmként akarták elkészíteni) Reeves Wiedeman Cutban megjelenő, a család történetét boncolgató cikkének megjelenése után.
Egy horrorproducer állítólag olyan szinten volt eltökélt, hogy még azt is felajánlotta, hogy megveszi Boulevard 657 szám alatti házat, vagyis a család eredeti, megfigyelt otthonát, hogy ott forgassanak. A szomszédok információi szerint az érintettek 10 millió dollárért adták el a jogokat a Netflixnek. A kontextus kedvéért: a Broaddus család 1,35 millió dollárért vásárolta meg a házat, amitől aztán 959 ezer dolláros áron vált meg, vagyis nagyjából 400 ezer dollárt buktak. De tegyük ezt a számot egy elsietett pillanatra mondjuk egy heteroszexuális, fehér férfi színész fizetése mellé: Chris Evans 2011-ben nyamvadt 300 ezer dollárt kapott az első Amerika Kapitány moziért, amit a 2019-es Bosszúállók: Végjátékra 15 millió dollárra tornázott fel az ügynöke. Vagyis a jogok eladásával nyert összeg konkrétan az A-listás hírességek fizetésével vetekedik.
A megállapodás szerint Broaddusék egyébként a készülő produkcióba is beleszólhatott, és határozott kérésük volt, hogy a sorozatban látható család ne emlékeztessen rájuk (nekik például három gyerekük van a sorozatban látott kettővel szemben), ahogy azt sem szerették volna, ha az őket alakító Naomi Watts és Bobby Cannavale az eredeti nevüket viseli. Ahogy köszönik, a sorozatot sem nézték meg, miután már az előzetest is borzalmasan traumatizálónak találták. És bár igaz, hogy a készítők eltúloztak bizonyos részleteket a sorozatban, viszont a megfigyelőtől kapott levelek minden egyes szava bekerült a produkcióba.
Forrás: buzzfeed.com