A Girlboss egyszerre elrettentő és inspiráló tanmese a felnőtté válásról, karrierről, divatról, szerelemről
Ha hallottál már a Nastygal.com sikeréről, ha nem, ha olvastad a divatvilágba üstökösként berobbanó Sophia Amoruso bestsellerét, ha nem, akkor is érdemes megnézni a Girlboss című széria első évadját (arról egyelőre nincsenek hírek, hogy folytatják-e a sorozatot).
Ezeket láttad már?
A 13 részből álló sztori ott ér véget, ahol Sophia felér a csúcsra, ennek ellenére nem sikerül megkedvelni a karakterét.
„Get the fuck out of my way, world!”
Ha bárkinek mégis sikerült megkedvelnie Sophiát, beleélte magát a történetbe, az kommentben jelezze!
A Netflix sorozatában egy hamisítatlan junkie-ként ismerjük meg a húszas évei elején járó csajt. Olyan lány, aki ahelyett, hogy levenne egy dobozt a túlzsúfolt lakásában a vécé tetejéről, inkább lustaságból belepisil a mosdókagylóba. Tesz a szabályokra, nem foglalkozik mások érzéseivel, a maga ura, nem érti, miért kellene bejárni egy munkahelyre, úgy leélni egy életet, hogy főnöke van. Részben ismerős? A huszonévesek nyűglődése igen érzékletesen megjelenik a sztoriban, hogy mi legyen, hogy legyen, egy biztos csak, semmi se úgy legyen, ahogy azt apámék csinálták.
Olvastad? Minden, amit tudnod kell Selena Gomez 13 Reasons Why című Netflixes sorozatáról
Mindez kifejezetten nyugtalanítóvá válik Sophia (Britt Robertson) agresszív, kompromisszumokra képtelen személyiségének vibrálásában (jaj, de jó hogy már nem vagyok huszonéves!).
Sophia, azaz Nasty Gal (szemérmetlen csaj), ahogy az Ebay-en létrehozott oldalát elnevezi, egy fontos dologra emlékeztet bennünket, amit hajlamosak vagyunk az útkeresésében elfelejteni: fogalma sincs, mit kezdjen az életével, hogyan lesz elégedett, hogyan tud megállni végre az apja előtt, aki meglehetősen frusztrálja, egy dolgot tud csak, kényszert érez arra, hogy régi ruhákat alakítson át valami számára izgalmassá. Mindig érdemes figyelni a kényszereinket, azokat a dolgokat, amiket akkor is csinálunk, ha nem fizetnek érte, mert ezekből szuper hivatás válhat. Sophia nem ruhákat tervez, hanem afféle "kisajátító művészként" átalakít. A vintázs ruhák érdeklik, nem a jelenben kaphatóak, csakis azok, amik előző korszakokból származnak. Miután a sztori a kétezres évek elején kezdődik, ez zömében a nyolcvanas, kilencvenes évekből származó ruhákat jelent. A legszórakoztatóbb szál az a történetben, ahogy a hagyományőrzőkkel perpatvarba keveredik. A Vintage Forum nevű virtuális közösség alaposan felháborodik azon, hogy ő ezeket a megőrzendő darabokat átszabja, átalakítja ahelyett, hogy kész, értékes darabként tekintene rájuk. Sophia magasról tesz rájuk, az egyik hagyományőrzővel bimbózó barátságát is egy határozott ollómozdulattal kivégzi. A konfliktus addig fokozódik, míg kitiltják az Ebay-ről. Gondolnád, végre megkapta a pofont, most megváltozik, észhez tér. Ehelyett inkább megkeresi a 12 éves korában lelépett anyját és karácsony előestéjén karácsonyfát lopnak.
2006 óta azért nagyot fordult velünk a világ, az okostelefonok állandóan a kezünkben vannak, de már az Ebay aranykorában, a Facebook virágzásnak indulása évében is lehetett érezni, mi jön. A sorozat nagyon izgalmasan mutatja be, hogyan költözik a közösségi életünk nagy része a különféle platformokra. A virtuális kerekasztal, a röhejes internetes rövidítések, melyek persze praktikusak, ha az embernek gépelnie kell, ellenben igazán szánalmasak, ha az ember ki is mondja őket a száján, mondjuk: L-O-L. Nem hangzik jól, ugye? Az internetes boszorkányégetés is gyönyörűen megjelenik a filmben, amikor Sophia barátnője, a sokkal, de sokkal szimpatikusabb Annie kimondja az egyik fő mondanivalót: "Ne vonódj be! Az internet az univerzum legnagyobb hatalma." Már bevonódtam. Te is.
Az interneten olvastam, hogy a Girlboss elkalaluzol a divatvilág legsötétebb bugyrába. Hát nem, mert a történetnek éppen az a lényege, hogy a Sophia egy abszolút outsider és amatőr. Jó az ízlése, egyedi a stílusa, van szeme a különlegességekre, de soha, semmilyen formában nem lesz a mainstream divat része. A kétezres évek elején különösen felvirágzott a vintázs ruhák piaca, ez az az időszak, amikor még a Topshop is külön szekciót hoz létre ezeknek az egyedi daraboknak. Sophia jó időben indította a vállalkozását, ami mára egyébként csődbe ment, számtalan botrányt indított útjára, amikor például olyanokkal gyanúsították a céget, hogy terhes nőket rúg ki, vagy alulfizeti az alkalmazottait - tehát mégsem az a klasszikus sikertörténet. Nem csak a szerelemre igaz, hogy megszerezni könnyebb, mint megtartani – és ez Sophia esetében sincs másként, hiszen hiába virágzik a karrierje, sajnos elveszíti az egyetlen pasit, akit hosszú ideje képes volt közel engedni magához, de a védelmére legyen, a fickó megcsalja.
Ki ne hagyd! Az utóbbi évek legszuperebb sorozata a Netflixes Stranger Things
5 dolog, ami miatt mindenképpen érdemes megnézned a sorozatot:
1. A szuper képek miatt San Franciscoról. Az Airbnb no meg persze szinte minden garázscég, ami aztán megalapozta a Szilícium-völgy létrejöttét is itt indult, tehát van ebben a városban valami különleges energia, az biztos!
2. A jó zenék. Kifejezetten élvezetes a zenei szerkesztés, a mondanivaló szerves részévé válik egy-két ritmus, refrén, dallam, főleg, amikor Sophia szerelmi élete forog kockán.
3. Mert Charlize Theron a film egyik producere, aki szintén nem egy kompromisszumokra hajlamos karakter. A Girlboss is egy kemény sztori, egy kellemetlen főszereplővel, de a mondanivaló kihagyhatatlan.
4. A vicces amerikai valóságot idéző mondatok, mint például: "Sose gondold, hogy okosabb vagy, mint Oprah!", vagy "Vajon Britney mit csinálna?".
5. A Tedd & Ne tedd, azaz a GLAMOUR örök állítása, hogy senki sem tökéletes, és mindenki hibázik. A lány, aki ruhák átalakításából lesz milliomos, fehér trikó alá fekete melltartót húz, azon görcsöl, hogy mit is kezdjen az életével, megcsalja a barátja és a többi. Nyugi!
Nézd meg az előzetest, majd lépj be a Netflix-re és nézd végig a sorozatot: