Ez a 9 szokás különbözteti meg az átlagos és a sikeres embereket a munkahelyükön

2024. május 28.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A karrieredben elért nagy sikerekhez több kell, mint a kemény munka és a tehetség. A modern munkahelyek nyüzsgő folyosóin az átlagos teljesítményt nyújtó és a rendkívül sikeres alkalmazottak közötti különbség gyakran a napi és heti szokásokban rejlik.

Tudod, mi különbözteti meg a sikeres és az átlagos embereket? A szakértő szerint a szokásaik!
Tudod, mi különbözteti meg a sikeres és az átlagos embereket? A szakértő szerint a szokásaik!
Fotó: GLAMOUR/Getty Images

A megfelelő szokások kialakítása és fenntartása ezért nagy mértékben hozzájárulhat a teljesítményedhez és a munkahelyi előmeneteledhez. Ha szakmai céljaid közé tartozik a karrierlétra megmászása, a következő néhány pedig szokás hozzájárulhat a sikerességedhez. Rád mennyi jellemző a következő szokásokból?

A kiemelkedően sikeres munkatársak…

1. Prioritásokat állítanak fel

A kiemelkedően sikeres munkatársak tisztában vannak azzal, hogy az idő az egyik legértékesebb erőforrásuk. Alaposan megtervezik a napjukat, rangsorolják a feladatokat fontossági sorrend szerint és világos célokat tűznek ki. Teendőlistákat, naptárakat és projekt menedzsment alkalmazásokat használnak, ezzel is biztosítva azt, hogy a nagy hatású tevékenységekre tudjanak fókuszálni. Ügyesen bontják le a nagy projekteket kezelhető feladatokra, ami megakadályozza, hogy túlterheltnek érezzék magukat és ez lehetővé teszi a folyamatos haladást.

GLAMOUR-tipp: Jelölj ki egy konkrét órát a hét során, amikor megtervezed az előtted álló hetet, és átgondolod, melyek azok a feladatok, amelyeket ha elvégzel, a legnagyobb hatással lesznek a sikerességedre és az eredményességedre.

2. Folyamatosan tanulnak

Ahogyan a különböző iparágak is folyamatosan fejlődnek, úgy neked is fontos, hogy felvedd a lépést a változással. A sikeres munkavállalókra a fejlődési szemlélet jellemző: mindig keresik a tanulási és fejlődési lehetőségeket. Workshopokon vesznek részt, online tanfolyamokra iratkoznak be és naprakészek maradnak az iparági trendekkel kapcsolatban.

Az érzelmileg intelligens emberek 8 tulajdonsága - rád mennyi igaz?

Apple-botrány: folytatódtak az indokolatlan pénzlevonások, már a kormány is foglalkozik az üggyel

Ez a folyamatos tanulás iránti elkötelezettség nem csak a szaktudásukat növeli, hanem alkalmazkodó-képességüket is. Minden héten időt szánnak arra, hogy valami újat tanuljanak, ez biztosítja, hogy naprakészek és versenyképesek maradjanak a területükön.

GLAMOUR-tipp: Szánj hetente egy órát a szakmai fejlődésedre, akár azzal, hogy egy online kurzust végzel el vagy szakmai folyóiratot/könyvet olvasol.

3. Kialakították a pozitív gondolkodásmódot

A munkahelyi kihívások elkerülhetetlenek, de a rendkívül sikeres alkalmazottak még a nehézségekkel szemben is megőrzik pozitív hozzáállásukat. A kihívásokat inkább a tanulás és a fejlődés lehetőségének tekintik, mintsem leküzdhetetlen akadályoknak.

Ez a rugalmasság nem csak abban segíti őket, hogy hatékonyabban átvészeljék a nehézségeket, hanem a kollégáikra is pozitívan hat. A pozitív munkahelyi környezet fokozza a csapatmunkát és a teljesítményt is és ez gyakran a hozzáállással kezdődik.

GLAMOUR-tipp: Koncentrálj a problémák helyett a megoldásokra, és tekintsd a kihívásokat a fejlődés lehetőségének. Határozz meg naponta három dolgot, ami frusztrációval, stresszel, csalódással töltött el, és fogalmazd át úgy ezeket a gondolatokat, hogy pozitív hatása legyen rád vagy a környezetedre.

4. Keresik a visszajelzéseket

A konstruktív visszajelzés a szakmai fejlődés hatékony eszköze. A sikeres alkalmazottak aktívan keresik a visszajelzéseket társaiktól, vezetőiktől és ügyfeleiktől. Azáltal, hogy nyitottak a különböző nézőpontokra, képesek a teljesítményükön a szükséges kiigazításokat elvégezni és tovább fejlődni. Sőt, konstruktív visszajelzést adnak másoknak is, elősegítve a szervezeten belül a folyamatos fejlődés kultúráját.

5 figyelmeztető jel, hogy a főnököd mérgező, és veszélyben van a mentális egészséged

Apple-botrány: folytatódtak az indokolatlan pénzlevonások, már a kormány is foglalkozik az üggyel

Azon kívül, hogy keresik a rendszeres visszajelzéseket, egyénileg is átgondolják, mi az, amiben kifejezetten erősek, és melyek azok a területek, ahol még érdemes dolgozniuk magukon. A rendkívül sikeres alkalmazottak minden nap végén időt szánnak arra, hogy átgondolják, mi ment jól, mi nem és miben tudnak javulni.

GLAMOUR-tipp: Minden héten tölts 10 percet azzal, hogy naplót vezetsz a hét eredményeiről és a fejlesztendő területekről.

5. Professzionálisan állnak a munkához

A szakmaiság és a tisztesség a sikeres karrier sarokkövei. A kiemelkedően sikeres alkalmazottak megbízhatóak, etikusak és tisztelettudóak. Tiszteletben tartják a kötelezettség-vállalásaikat, megőrzik a titoktartást és fenntartják szervezetük értékeit. Ez a professzionalizmus bizalmat épít a kollégákkal és az ügyfelekkel, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez. Következetes etikus viselkedésük mércét állít a munkahelyen belül és hozzájárul a pozitív vállalati kultúrához.

8 stratégia a kiégés ellen, amit minden munkavállalónak ismernie és alkalmaznia kellene a szakértő szerint

Apple-botrány: folytatódtak az indokolatlan pénzlevonások, már a kormány is foglalkozik az üggyel

GLAMOUR-tipp: Rendszeresen kérdezd meg magadtól, megadtad-e az alapvető tiszteletet a munkatársaidnak, és professzionálisan álltál-e hozzá a munkádhoz és a feladataidhoz, illetve a munkatársaidhoz.

6. Szervezettek

A rendezett munkaterület és a rendezett elme kéz a kézben jár. A sikeres alkalmazottak rendben tartják fizikai és digitális munkaterületüket, és nem hagynak rendetlenséget. Következetesen rendszerezik a fájlokat, e-maileket és dokumentumokat, eszközeiket, ami időt takarít meg és csökkenti a stresszt. A rendezett környezet lehetővé teszi számukra, hogy jobban összpontosítsanak és hatékonyabban dolgozzanak, ami magasabb termelékenységhez és jobb minőségű munkához vezet.

GLAMOUR-tipp: A munkanapod utolsó néhány percét töltsd azzal, hogy rendet raksz az íróasztalodon vagy a munkakörnyezetedben, és megszervezed a munkaterületedet a következő napra.

9 egyszerű mindfulness technika, amitől gyorsabban megy a munka, és még a kedved is jobb lesz

Apple-botrány: folytatódtak az indokolatlan pénzlevonások, már a kormány is foglalkozik az üggyel

7. Energizáló reggeli rutint alakítanak ki

A kiemelkedően sikeres alkalmazottak céltudatosan kezdik a napjukat. Gyakran van egy strukturált reggeli rutinjuk, amely olyan tevékenységeket tartalmazhat, mint a testmozgás, a meditáció vagy az olvasás. Ez segít nekik, hogy mentálisan és fizikailag is felkészüljenek az előttük álló napra. Azzal, hogy a fontos feladatokkal korán, vagy a legmagasabb energiaszintjük idején foglalkoznak, produktív alaphangot adnak a nap hátralévő részére.

GLAMOUR-tipp: Alakítsd ki a személyre szabott energizáló reggeli rutinodat, és minden reggel szánj 30 percet egy gyors edzésre vagy meditációra, hogy növeld az energiádat és a koncentrációdat.

8. Céltudatosak

A sikeres alkalmazottak ahelyett, hogy csak egy tennivalólistát vezetnének, világos napi szándékokat és hosszú távú célokat határoznak meg. Beazonosítják a három legfontosabb prioritást a napra, biztosítva, hogy arra koncentráljanak, ami a legfontosabb. Ez a gyakorlat segít nekik elkerülni, hogy a kevésbé fontos feladatok és a figyelemelterelés megakassza őket.

GLAMOUR-tipp: Írd fel a munkanap kezdetén a három legfontosabb célodat!

3 pszichológiai módszer, amivel a legnehezebb időszakokat is átvészelheted

Apple-botrány: folytatódtak az indokolatlan pénzlevonások, már a kormány is foglalkozik az üggyel

9. Tudatosan építik a kapcsolatrendszerüket

Az erős szakmai hálózat kiépítése elengedhetetlen a karrierépítéshez. Vegyél részt iparági rendezvényeken, csatlakozz szakmai közösségekhez, és lépj kapcsolatba mentorokkal. A kapcsolat-építés új lehetőségekhez nyithat új kapukat.

GLAMOUR-tipp: Törekedj arra, hogy havonta részt vegyél legalább egy szakmai eseményen, vagy lépj kapcsolatba valakivel az iparágadban.

A rendkívül sikeres alkalmazottak szokásai a hatékony időgazdálkodás, a folyamatos tanulás, a proaktív viselkedés, a pozitív hozzáállás, a nyílt kommunikáció és a munka-magánélet egyensúlyának fenntartása. E szokások elsajátításával javíthatod a szakmai életedet és jelentősen hozzájárulhatsz a szervezet eredményeihez és elérheted karriercéljaidat. Ne felejtsd el, a siker nem cél, hanem út, és az apró, következetes cselekedetek egyengetik ezt az utat.

Szerzőnk, Kertész Lilla szervezetpszichológusként és business coach-ként dolgozik, hogy startupokat, kis-és középvállalkozásokat, valamint azok vezetőit támogassa a fejlődésben, az üzleti és egyéni hatékonyság növelésében. Fő területe az én-vezetés, vagyis annak kérdése, hogyan tudjuk irányítani saját életünket, illetve hogyan válhatunk csapatok, egész szervezetek, valamint önmagunk eredményes és tudatos vezetőivé.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
0 of 53 minutes, 37 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:05
53:32
53:37
 

Ez is érdekelhet

Ez a cikk neked szól, ha te is sokszor gondoltál arra, hogy „majd boldog leszek, ha…”

glamour plusz ikon Ez a cikk neked szól, ha te is sokszor gondoltál arra, hogy „majd boldog leszek, ha…”

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezek a hatóanyagok segítenek, hogy a legszebb állapotában ragyogjon hajkoronád (x)

Ezek a hatóanyagok segítenek, hogy a legszebb állapotában ragyogjon hajkoronád (x)

7 aranyat érő tanács, ha végre jól akarsz aludni (x)

7 aranyat érő tanács, ha végre jól akarsz aludni (x)

A hormonok irányítják a hangulatodat? Mutatjuk, mi segíthet (x)

A hormonok irányítják a hangulatodat? Mutatjuk, mi segíthet (x)

Íme 10+1 hasznos tipp a pollenszezonra, amiért nagyon hálás leszel (x)

Íme 10+1 hasznos tipp a pollenszezonra, amiért nagyon hálás leszel (x)