Ez a 9 szokás különbözteti meg az átlagos és a sikeres embereket a munkahelyükön
A karrieredben elért nagy sikerekhez több kell, mint a kemény munka és a tehetség. A modern munkahelyek nyüzsgő folyosóin az átlagos teljesítményt nyújtó és a rendkívül sikeres alkalmazottak közötti különbség gyakran a napi és heti szokásokban rejlik.
Ezeket láttad már?
A megfelelő szokások kialakítása és fenntartása ezért nagy mértékben hozzájárulhat a teljesítményedhez és a munkahelyi előmeneteledhez. Ha szakmai céljaid közé tartozik a karrierlétra megmászása, a következő néhány pedig szokás hozzájárulhat a sikerességedhez. Rád mennyi jellemző a következő szokásokból?
A kiemelkedően sikeres munkatársak…
1. Prioritásokat állítanak fel
A kiemelkedően sikeres munkatársak tisztában vannak azzal, hogy az idő az egyik legértékesebb erőforrásuk. Alaposan megtervezik a napjukat, rangsorolják a feladatokat fontossági sorrend szerint és világos célokat tűznek ki. Teendőlistákat, naptárakat és projekt menedzsment alkalmazásokat használnak, ezzel is biztosítva azt, hogy a nagy hatású tevékenységekre tudjanak fókuszálni. Ügyesen bontják le a nagy projekteket kezelhető feladatokra, ami megakadályozza, hogy túlterheltnek érezzék magukat és ez lehetővé teszi a folyamatos haladást.
GLAMOUR-tipp: Jelölj ki egy konkrét órát a hét során, amikor megtervezed az előtted álló hetet, és átgondolod, melyek azok a feladatok, amelyeket ha elvégzel, a legnagyobb hatással lesznek a sikerességedre és az eredményességedre.
2. Folyamatosan tanulnak
Ahogyan a különböző iparágak is folyamatosan fejlődnek, úgy neked is fontos, hogy felvedd a lépést a változással. A sikeres munkavállalókra a fejlődési szemlélet jellemző: mindig keresik a tanulási és fejlődési lehetőségeket. Workshopokon vesznek részt, online tanfolyamokra iratkoznak be és naprakészek maradnak az iparági trendekkel kapcsolatban.
Ez a folyamatos tanulás iránti elkötelezettség nem csak a szaktudásukat növeli, hanem alkalmazkodó-képességüket is. Minden héten időt szánnak arra, hogy valami újat tanuljanak, ez biztosítja, hogy naprakészek és versenyképesek maradjanak a területükön.
GLAMOUR-tipp: Szánj hetente egy órát a szakmai fejlődésedre, akár azzal, hogy egy online kurzust végzel el vagy szakmai folyóiratot/könyvet olvasol.
3. Kialakították a pozitív gondolkodásmódot
A munkahelyi kihívások elkerülhetetlenek, de a rendkívül sikeres alkalmazottak még a nehézségekkel szemben is megőrzik pozitív hozzáállásukat. A kihívásokat inkább a tanulás és a fejlődés lehetőségének tekintik, mintsem leküzdhetetlen akadályoknak.
Ez a rugalmasság nem csak abban segíti őket, hogy hatékonyabban átvészeljék a nehézségeket, hanem a kollégáikra is pozitívan hat. A pozitív munkahelyi környezet fokozza a csapatmunkát és a teljesítményt is és ez gyakran a hozzáállással kezdődik.
GLAMOUR-tipp: Koncentrálj a problémák helyett a megoldásokra, és tekintsd a kihívásokat a fejlődés lehetőségének. Határozz meg naponta három dolgot, ami frusztrációval, stresszel, csalódással töltött el, és fogalmazd át úgy ezeket a gondolatokat, hogy pozitív hatása legyen rád vagy a környezetedre.
4. Keresik a visszajelzéseket
A konstruktív visszajelzés a szakmai fejlődés hatékony eszköze. A sikeres alkalmazottak aktívan keresik a visszajelzéseket társaiktól, vezetőiktől és ügyfeleiktől. Azáltal, hogy nyitottak a különböző nézőpontokra, képesek a teljesítményükön a szükséges kiigazításokat elvégezni és tovább fejlődni. Sőt, konstruktív visszajelzést adnak másoknak is, elősegítve a szervezeten belül a folyamatos fejlődés kultúráját.
Azon kívül, hogy keresik a rendszeres visszajelzéseket, egyénileg is átgondolják, mi az, amiben kifejezetten erősek, és melyek azok a területek, ahol még érdemes dolgozniuk magukon. A rendkívül sikeres alkalmazottak minden nap végén időt szánnak arra, hogy átgondolják, mi ment jól, mi nem és miben tudnak javulni.
GLAMOUR-tipp: Minden héten tölts 10 percet azzal, hogy naplót vezetsz a hét eredményeiről és a fejlesztendő területekről.
5. Professzionálisan állnak a munkához
A szakmaiság és a tisztesség a sikeres karrier sarokkövei. A kiemelkedően sikeres alkalmazottak megbízhatóak, etikusak és tisztelettudóak. Tiszteletben tartják a kötelezettség-vállalásaikat, megőrzik a titoktartást és fenntartják szervezetük értékeit. Ez a professzionalizmus bizalmat épít a kollégákkal és az ügyfelekkel, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez. Következetes etikus viselkedésük mércét állít a munkahelyen belül és hozzájárul a pozitív vállalati kultúrához.
GLAMOUR-tipp: Rendszeresen kérdezd meg magadtól, megadtad-e az alapvető tiszteletet a munkatársaidnak, és professzionálisan álltál-e hozzá a munkádhoz és a feladataidhoz, illetve a munkatársaidhoz.
6. Szervezettek
A rendezett munkaterület és a rendezett elme kéz a kézben jár. A sikeres alkalmazottak rendben tartják fizikai és digitális munkaterületüket, és nem hagynak rendetlenséget. Következetesen rendszerezik a fájlokat, e-maileket és dokumentumokat, eszközeiket, ami időt takarít meg és csökkenti a stresszt. A rendezett környezet lehetővé teszi számukra, hogy jobban összpontosítsanak és hatékonyabban dolgozzanak, ami magasabb termelékenységhez és jobb minőségű munkához vezet.
GLAMOUR-tipp: A munkanapod utolsó néhány percét töltsd azzal, hogy rendet raksz az íróasztalodon vagy a munkakörnyezetedben, és megszervezed a munkaterületedet a következő napra.
7. Energizáló reggeli rutint alakítanak ki
A kiemelkedően sikeres alkalmazottak céltudatosan kezdik a napjukat. Gyakran van egy strukturált reggeli rutinjuk, amely olyan tevékenységeket tartalmazhat, mint a testmozgás, a meditáció vagy az olvasás. Ez segít nekik, hogy mentálisan és fizikailag is felkészüljenek az előttük álló napra. Azzal, hogy a fontos feladatokkal korán, vagy a legmagasabb energiaszintjük idején foglalkoznak, produktív alaphangot adnak a nap hátralévő részére.
GLAMOUR-tipp: Alakítsd ki a személyre szabott energizáló reggeli rutinodat, és minden reggel szánj 30 percet egy gyors edzésre vagy meditációra, hogy növeld az energiádat és a koncentrációdat.
8. Céltudatosak
A sikeres alkalmazottak ahelyett, hogy csak egy tennivalólistát vezetnének, világos napi szándékokat és hosszú távú célokat határoznak meg. Beazonosítják a három legfontosabb prioritást a napra, biztosítva, hogy arra koncentráljanak, ami a legfontosabb. Ez a gyakorlat segít nekik elkerülni, hogy a kevésbé fontos feladatok és a figyelemelterelés megakassza őket.
GLAMOUR-tipp: Írd fel a munkanap kezdetén a három legfontosabb célodat!
9. Tudatosan építik a kapcsolatrendszerüket
Az erős szakmai hálózat kiépítése elengedhetetlen a karrierépítéshez. Vegyél részt iparági rendezvényeken, csatlakozz szakmai közösségekhez, és lépj kapcsolatba mentorokkal. A kapcsolat-építés új lehetőségekhez nyithat új kapukat.
GLAMOUR-tipp: Törekedj arra, hogy havonta részt vegyél legalább egy szakmai eseményen, vagy lépj kapcsolatba valakivel az iparágadban.
A rendkívül sikeres alkalmazottak szokásai a hatékony időgazdálkodás, a folyamatos tanulás, a proaktív viselkedés, a pozitív hozzáállás, a nyílt kommunikáció és a munka-magánélet egyensúlyának fenntartása. E szokások elsajátításával javíthatod a szakmai életedet és jelentősen hozzájárulhatsz a szervezet eredményeihez és elérheted karriercéljaidat. Ne felejtsd el, a siker nem cél, hanem út, és az apró, következetes cselekedetek egyengetik ezt az utat.
Szerzőnk, Kertész Lilla szervezetpszichológusként és business coach-ként dolgozik, hogy startupokat, kis-és középvállalkozásokat, valamint azok vezetőit támogassa a fejlődésben, az üzleti és egyéni hatékonyság növelésében. Fő területe az én-vezetés, vagyis annak kérdése, hogyan tudjuk irányítani saját életünket, illetve hogyan válhatunk csapatok, egész szervezetek, valamint önmagunk eredményes és tudatos vezetőivé.