Ismerd meg az ország legkülönlegesebb papír-írószer boltját, a Fiókot

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Budapesten, a Bartók Béla úthoz közel, egy félreeső utcában lapul az ország talán egyik legkülönlegesebb papír-írószer boltja, a Fiók. Nyerges Csilla és férje, Czinkoczki Péter közös szerelemprojektje a trendi, fenntartható és értéket képviselő márkák gyűjtőhelyeként vált ismertté.

Nyerges Csilla és férje 2014-ben nyitották az ország egyik legkülönlegesebb papírboltját, a Fiókot, ami a vásárlók kedvencévé vált
Nyerges Csilla és férje 2014-ben nyitották az ország egyik legkülönlegesebb papírboltját, a Fiókot, ami a vásárlók kedvencévé vált
Fotó: GLAMOUR Hungary

Nyerges Csilla és Czinkoczki Péter a sok évvel ezelőtti első randijukon arról beszélgettek, hogy gyerekként Csilla szenvedélyesen gyűjtötte a radírokat – ez a különös hobbi pedig Péter karrierjében is megjelent, aki már akkor egy papír-írószer üzletet üzemeltetett a városban. A papír-írószerek szeretetén kívül összekötötte még őket a fenntarthatóság és a „slow life”, a lelassult élet filozófiájával való azonosulás, és ezzel összhangban tervezték tovább a közös vállalkozásukat is.

A mai formájában is ismert Fiók 2014-ben nyitotta meg a kapuit, és a kezdetekben teljes egészében Péter vitte az üzletet, amíg Csilla egészen az elmúlt pár évig egy budapesti nagykövetség munkatársaként dolgozott. Miután a Fiók egyre nagyobb népszerűségre tett szert a kreatív naplózók és a különleges írószerek szerelmeseinek körében, Csilla férjével együtt teljes állásban, maximális erőbedobással vágott bele a független kreatív boltjuk felvirágoztatásába.

Fókuszban a különlegesség

Csilla és Péter víziója szerint üzletük csupa olyan külföldi és hazai márkának ad otthont, amelyek vagy a fenntarthatóság jegyében készülnek, vagy megelőzik dizájnban a kurrens trendeket, esetleg olyan hozzáadott értéket képviselnek, ami kiemeli a terméket a versenytársai közül.

A Fiók bolt e három szűrő szerint válogatja meg a márkáit – legelső, Magyarországon kizárólag náluk forgalmazott nagyobb termékcsaládjuk volt a Nuuna dizájnnotesz kollekciója, majd a népszerű 24 Bottles került a művészeti bolt polcaira, ezeket követte a Lechtturm1917 noteszek, a Kaweco tollak, Notabag fenntartható hibrid hátizsákok, a Suatelier designmatricák, a különleges Printworks albumok és kirakósok, majd legfrissebb partnerük, az IZIPIZI napszemüveg-, olvasószemüveg- és monitorszemüveg márka.

A céltudatosság fejleszthető: mert jár neked, hogy te irányítsd az életed

A céltudatosság fejleszthető: mert jár neked, hogy te irányítsd az életed

Akár a Printworks albumok vagy a Nuuna füzetek is annyira szép termékek, olyan jó érzés megfogni, ránézni, hogy mi is örömmel ülünk le velük dolgozni. Olyankor egyáltalán nem bánjuk, hogy éppen nem a telefonunkon lógunk, hanem együtt készítünk valamit. Számunkra fontos, hogy a termékeinkkel is az analóg létet képviseljük” - meséli Csilla.

A népszerű nemzetközi márkákon túl is gazdag választékkal büszkélkedhet a bolt; termékkínálatukban az egyik legkeresettebb és legmeghatározóbb tematika a bullet journal műfaja, azaz a kreatív naplózás és annak minden kelléke. A műfajt becézve, a „BuJo” hatalmas népszerűségnek örvend a kreatív szakmában dolgozók és a hobbi alkotók körében egyaránt. „Én például szeretem a szépet, mondhatjuk, hogy Péterrel rátaláltunk a különleges dolgokra” – mondja Csilla.

Viszont az alkotáshoz nem értek. Talán ezért is szeretem ilyen nagy lelkesedéssel a bullet journalokat, mert elbűvöl az, amit én magam nem tudok megvalósítani.

Ha ezt a 7 szükségletedet kielégíted, boldog lesz az életed

Ha ezt a 7 szükségletedet kielégíted, boldog lesz az életed

A pontozott oldalú noteszeket a Fiókban is megtalálható kiemelő filcek, matricák, post-it tömbök, de akár akrilfestékek és színes materiálok segítségével bárki az ízlése és igényei szerint formálhatja.

A bolt bejáratában rögtön az első sziget egy „napló-simogató”, ahol a Fiókban felsorakoztatott összes márkájú és típusú füzetből egy-egy példányt szemügyre lehet venni, illetve, kedvcsinálóként, időszakosan kiállítják olyan különösen kreatív emberek naplóit, amelyek bizonyítják, hogy minden üres lapban ott rejtőzik egy színes illusztráció, egy precíz heti beosztás, vagy egy klassz kalligráfiai gyakorlat – csupán egy kis fantázia kell hozzá.

Amellett, hogy milyen jól mutatnak a kész naplók, arról sem érdemes megfelejtkezni, hogy mennyire ki tud kapcsolni a szabad alkotás. Ez egyfajta terápiás módszernek is felfogható” – teszi hozzá a kreatív bolt egyik tulajdonosa.

A művészet a koncepció része

A Fiókban sétálva nehéz betelni a rengeteg szép és ízléses dologgal: a falakat a padlótól a plafonig egyedileg válogatott, a csapat kiváló ízlése szerint kurátolt tárgyak borítják; akár előre megfogalmazott indokkal, akár céltalanul térnek be a vásárlók, lehetetlen elképzelni, hogy bárki üres szatyorral távozna.

A Fiók varázsát két dolog adja: hogy a bolt a külföldön népszerű magas minőségű tárgyak, kiegészítők és eszközök első számú lelőhelye Budapesten, illetve, hogy a tulajdonosok mennyi extra figyelmet fordítanak a vendégkörükre: a boltban az ott megvásárolt noteszek borítóit perszonalizálhatják belenyomott névvel, idézettel, vagy elegánsan csak a monogrammal, illetve reményeik szerint ismét tarthatnak majd kreatív workshopokat is is – ezzel is színesítve az egyedi vásárlóélményt.

Az alapítók és a márkájuk hitelességét leginkább a Fiók falain túlmutató vállalásaik teszik egyértelművé. 2024-ben már negyedik alkalommal vesznek részt a Művészetek Völgye fesztiválon, kapolcsi házuk adottságait kihasználva idén is terveznek egy mini kiállítást, amely minden Völgylátogató számára ingyenesen megtekinthető lesz, és a távlati tervek között szerepel, hogy művészeti elfoglaltságokat szervezzenek majd Kapolcson.

Ignácz Judit roma aktivista szerint nincs ráírva a homlokára, mennyit tanult, küzdött az álmaiért Glamour

Ignácz Judit roma aktivista szerint nincs ráírva a homlokára, mennyit tanult, küzdött az álmaiért Glamour

Emellett a Fiók folyamatos fejlesztése és bővítése a kitűzött cél – Csilla és Péter a jövőben nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a sajátmárkás termékekre, amelyek illeszkednének a bolt mentalitásába, esztétikájába és kiszolgálná a vásárlói igényeket is.

A Fiók egy olyan független bolt, amely közösséget is épít, mágnesként vonzza a hasonló gondolkodású kreatívokat és a művészlelkű fiatalokat – a zegzugos boltban pedig akarva-akaratlanul is elfogja az embert az érzés, hogy a sok szép és színes tárgy meghozta a kedvét az alkotáshoz.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)