Tudtad, hogy mostantól az otthonodat is szépítheted SZÉP-kártyával? Mutatjuk a részleteket!
A lakásfelújítás örök téma, már csak amiatt is, mert egy-egy új függöny vagy szőnyeg is alapjaiban meg tudja változtatni az otthonod hangulatát. A kutatások szerint a lakásfelújítási piac idén különösen izgalmasnak ígérkezik, talán nem is tudod, hogy a Vidéki Otthonfelújítási Program segítségével, vagy éppen a SZÉP-kártyád terhére is megújíthatod az otthonodat.
Ezeket láttad már?
A DIEGO reprezentatív kutatásából az derült ki, hogy sokan terveznek belevágni idén a lakásfelújításba, ami nem feltétlenül jelenti a teljes és költséges átalakítást. A megkérdezettek közül sokan a padlóburkolatot cserélnék, új tapétát tennének fel vagy a beltéri ajtóik helyett szeretnének modernebbet. A GLAMOUR-napok alkalmával ráadásul kedvezményesen vásárolhatod meg a legnépszerűbb és a legutóbbi trendekhez is tökéletesen passzoló darabokat.
Támogatások és SZÉP-kártya
A Vidéki Otthonfelújítási Program lényege, hogy az 5000 főnél kisebb népességű településen élő gyermekes családok a felújítás munkadíj- és anyagköltségeinek 50 százalékát, maximum 3 millió forintot kaphatnak állami támogatásként, vagy kedvezőbb hitelfeltételekhez juthatnak. Nem csak a gyermekes családok, de nyugdíjasok is igénybe vehetik a támogatást, és azt is kevesen tudják, hogy a keretösszeget több részletben is igényelhetik.
Idén pedig már a SZÉP-kártya terhére is fizetheted a lakásfelújítási költségeket. Ez azt jelenti, hogy a kártyádon található összeg felét nem csak vendéglátóhelyeken vagy szállásra használhatod, hanem barkácsáruházakban, bútorboltokban is lakásfelújítás célú vásárlásokra.
A DIEGO felmérése szerint a programban résztvevők 39 százaléka tervezi igénybe venni ezt a támogatást, és közülük sokan a padlóburkolat cseréjében gondolkodnak első körben. A megkérdezettek között a sorrend a padlóburkolat, beltéri ajtók, hidegburkolat, padlószőnyeg és tapéta. A válaszadók pedig átlagosan két termékkategóriát jelöltek meg, és egyre többen zárkóznak el a hitelektől.
7 tavaszi parfüm, ami igazi kedvenc lesz, ráadásul elképesztő kedvezménnyel szerezheted be a GLAMOUR-napokon
A nők a fő döntéshozók
A kutatási adatok alapján kiderült, hogy a valódi döntéshozók a nők, ők azok, akik kimondják a végső okét a vásárlásnál. Szintén izgalmas eredmény, hogy a megkérdezettek 56 százaléka azt mondta, hogy akkor újít fel, ha szükség van rá, vagy megváltozik az élethelyzete. Ez azt is jelenti, hogy a megkérdezettek majdnem fele nem vár addig, amíg valami elhasználódik a lakásban, hanem akár korábban is lecserélik, vagy egyszerűen modernebb, stílusosabb külsőt adnak a lakásuknak vagy házuknak.
A DIEGO ügyvezetője, Varga Balázs szerint a lakásfelújítás hosszú távon megtérülő beruházás, amely növeli az ingatlan értékét. Arról nem is beszélve, hogy a pihentető, nyugalmas otthon a mentális egészséget is befolyásolja.
Mi a slágertermék?
A szakértők szerint a természetes anyagok és a földszínek kerülnek előtérbe az idei trendekben. A Pantone Intézet az év színének a Mocha Mousse-t választotta, amely a mély barna árnyalatokkal melegséget és eleganciát hoz a belső terekbe. Tökéletesen illeszkedik a modern otthonokba, és kiválóan kombinálható semleges vagy élénk árnyalatokkal.
Egyre fontosabb a vásárlások során az az igény is, hogy környezetbarát, újrahasznosított anyagok kerüljenek a lakásokba a felújítások során. Összességében az idei lakásfelújítási trendek a padlóburkolatok népszerűségét és a természetes, fenntartható megoldások iránti növekvő igényt tükrözik.
Az eredmények szerint a SZÉP-kártyások 81 százaléka az idén vásárol majd valamilyen lakberendezési, lakásfelújításhoz kapcsolódó terméket. „Elsősorban szőnyeget, függönyt, padlóburkolatot vennének az érintettek” – mondja Gesztesi Gábor, a DIEGO marketingigazgatója, azaz jól látszik, hogy a SZÉP-kártya terhére az olcsóbb, de sok esetben látványos változásokat hozó újdonságokat választják a vásárlók.