A Glamour Plusz vagy Glamour+ Általános Szerződési Feltételei

2024. július 18.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Tartalom

I. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma

II. A Szolgáltatás legfontosabb jellemzői és elemei

III. Regisztráció

1. Regisztráció az online platformon

2. Regisztráció a mobil alkalmazáson

3.1. Az előfizetés

3.2. Előfizetési díj

3.3. Előfizetési mód

3.4. Számlázás

4. A Regisztráció véglegesítése

IV. Felhasználói fiók, jelszó és biztonság

V. A Szolgáltatás részletei

1. Szerkesztőségi tartalom

2. Hirdetések, reklámok

3. Szponzorált tartalmak

4. Támogatói tartalom

5. Hírlevél

6. Kuponok

7. Értesítések

8. e-DM

VI. A Szolgáltatás használata során lehetséges jogsértések és következményeik

VII. Felelősség, helytállási kötelezettség

VIII. A regisztráció megszűnése

IX. Szerzői jogok

X. Adatvédelem, adatkezelés

XI. Egyéb rendelkezések

I. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: Szerződés vagy ÁSZF) a Ringier Hungary Kft. (1122 Budapest, Városmajor utca 11.; Cg. 01-09-061743; a továbbiakban: Szolgáltató) által szerkesztett és üzemeltetett „Glamour Plusz” vagy „Glamour+”, amely a http://www.glamour.hu/ online platformon, valamint a Glamour Univerzum mobil alkalmazásán (a továbbiakban: App) található a „Glamour+” menüpont alatt (https://www.glamour.hu/plusz, a „Glamour Plusz” és a „Glamour+” együtt a továbbiakban: Felület) elérhető információs társadalommal összefüggő szolgáltatások nyújtására (a továbbiakban: Szolgáltatás), a Szolgáltatások regisztrált és egyúttal előfizetett igénybe vevője (a továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeire, a Szolgáltató és a Felhasználó között létrejött szolgáltatási szerződésre (a továbbiakban: Szerződés) vonatkozó általános szerződési feltételeket tartalmazza.
  2. Felhasználó az, aki az erre a célra rendszeresített internetes felületen a Szolgáltatás használata érdekében a III. fejezetben és az Adatkezelési Tájékoztatóban részletezett személyes adatait megadja, a III. fejezetben írtak szerint magát a Szolgáltatásra, annak igénybevételére regisztrálja, valamint az előfizetői jogviszonyt is magába foglaló Szerződés létrejötte és a Szolgáltatások teljeskörű igénybevétele érdekében a Szolgáltatás előfizetési díját megfizette.
  3. Jelen ÁSZF tartalmazza - többek között - a Felület működésére, a Felületen keresztül elérhető Szolgáltatások online előfizetésére, elérhetőségére, valamint igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételeket, melyekre vonatkozó kérdéseikkel kapcsolatban a Felületen megadott elérhetőségein áll a Szolgáltató a Felhasználók szíves rendelkezésére.
  4. A Szolgáltatást teljeskörűen a Szolgáltató a III. fejezet szerinti Szerződés létrehozását, a jelen ÁSZF elfogadását és az előfizetési díj megfizetését követően, a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel nyújtja.
  5. A Szolgáltatásokat nagykorú, cselekvőképes természetes személyek vehetik igénybe. Amennyiben ennek ellenére a Szolgáltatásokat kiskorú és/vagy cselekvőképességükben korlátozott személyek veszi igénybe, az ő magatartásukért törvényes képviselőjük vállal teljes felelősséget és helytállást.
  6. A létrejövő Szerződés nyelve magyar, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, ezért azt a Szolgáltató nem iktatja, és utóbb nem hozzáférhető. A Szerződésnek része valamennyi, a Szerződésben hivatkozott és a Felületen elérhető minden további dokumentum, szerződéses feltétel, szabályzat is.
  7. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás bármely tartalmi elemét bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy (akár a teljes Szolgáltatást) megszüntesse, azok megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.
  8. A Felületen - ha azok másképp jelölésre nem kerülnek - (X) jellel megjelölt tartalmak gazdasági reklámnak minősülnek.
  9. A Szolgáltató bármikor jogosult a Szerződés és a Szolgáltatás tartalmának egyoldalú módosítására, a módosításról rövid felhívás formájában a Felületen vagy rendszerüzenet útján tájékoztatja a Felhasználókat. A módosítást követően a Szolgáltatás használatával, igénybevételével a Felhasználó elfogadja a feltételek módosítását.
  10. A Szolgáltatásról további részletek a Felület láblécén keresztül elérhető Segítség menüpontban találhatók. A jelen Szerződésben nem részletezett szolgáltatáselemekről a Szolgáltató a Felületen vagy a Felületről elérhető tájékoztató(k)ban tájékoztatja a Felhasználókat.
  11. Bármely, a Felülettől különböző felület, weboldal (Facebook.com, Instagram.com, Twitter.com stb.), a Felülethez kapcsolódó szolgáltatására az adott felület, weboldal keretén belül közzétett szabályzatok és feltételek (is) vonatkoznak.
  12. Az ÁSZF a Felületen az alsó láblécben folyamatosan elérhető és megtekinthető.
  13. Az Adatkezelési Tájékoztató a Felület alsó láblécben folyamatosan elérhető és megtekinthető.

II. A Szolgáltatás legfontosabb jellemzői és elemei

  1. A Szolgáltatás, mint női divatorientált média felület (online platform, valamint alkalmazás) célja többek között, de nem kizárólagosan az ismeretterjesztés, információközlés, tartalomszolgáltatás, valamint a Felhasználók tájékoztatása, szórakoztatása a teljesség igénye nélkül és szubjektíven, de lehetőleg a legszélesebb körben olyan témakörökben, amelyek iránt a Felhasználók, azaz a Glamour nyomtatott és elektronikus sajtótermék célcsoportjai fokozott érdeklődést mutatnak.

A Felhasználók számára a következő témákban: a legújabb trendek, divatirányzatok, szépségápolási és egyéb trükkök, sztár hírek, shopping tippek, valamint táplálkozási és életstílus tanácsok írásos, videó és képformátumban megjelenő szerkesztőségi tartalmakat, továbbá Glamour kuponokat nyújtó felületet biztosít.

  1. A jelen ÁSZF alapján létrejött Szerződés értelmében a Szolgáltató előfizetési díj ellenében kizárólag a „Glamour Plusz” vagy „Glamour+” Felhasználói számára hozzáférhető írásos, videó és képformátumban megjelenő szerkesztőségi tartalmakat, Glamour kuponokat nyújt. Ezeket a tartalmakat, cikkeket és szolgáltatásokat azok a Felhasználók olvashatják, vehetik igénybe és kereshetnek közöttük, akik regisztráltak, elfogadták az ÁSZF-et, előfizettek, majd bejelentkeztek a Felületre. A Szolgáltatás lényege az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései alapján, valamint a Szolgáltatás egyes részeiben a Szolgáltató vagy a Szolgáltató által megjelölt harmadik személyek szerzői jogi védelmét élvező tartalom hozzáférhetővé, vagy elérhetővé tétele.

III. Regisztráció

1., Regisztráció az online platformon

1.1. A Felhasználó a http://www.glamour.hu/ online platformon tud regisztrálni a Felületre.

1.2. Regisztrálni a „Regisztráció” gombra kattintással, azt követően a regisztrációs oldal adatlapjának valós adatokkal történő, megfelelő és hiánytalan kitöltésével lehet. A regisztráció során a Felhasználó köteles megadni az e-mail címét, valamint köteles egy olyan jelszót választani, amely megfelel a Szolgáltató által előírt mindenkori biztonsági feltételeknek. A Felhasználónak továbbá lehetősége van megadni nevét, titulusát, valamint feliratkozhat a Szolgáltató hírlevelére, illetve marketing ajánlataira.

1.3. A Felhasználó szavatolja, hogy az általa megadott adatok a valóságnak megfelelnek. Amennyiben a Felhasználó nem ad meg e-mail címet, vagy nem megfelelő formátumban adja meg az e-mail címet vagy olyan e-mail címet ad meg amellyel regisztráció már létezik, a regisztráció újra kezdődik mindaddig, amíg a regisztrációs ív nem teljes és hiánytalan, vagy nem ütközik már létező regisztráció egyedi azonosításra alkalmas adatába.

1.4. A „folytatás” gombra kattintva, az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató kifejezett elfogadása, a „check box” kipipálása mellett kezdeményezhető. A regisztráció során a Felhasználó meg kell ismerje az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát és azok elfogadásáról a „check box” kipipálásával nyilatkoznia szükséges. Kérjük, hogy az ÁSZF-eket és az Adatkezelési Tájékoztatót, részletesen tanulmányozni szíveskedjenek azok elfogadását megelőzően.

1.5. A regisztráció szükséges feltétele annak megerősítése, hogy Felhasználó az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát ismeri, elfogadja és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el.

1.6. Az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása hiányában a regisztráció nem fejezhető be és semmilyen személyes adat nem kerül a Szolgáltató birtokába.

1.7. A regisztrációval létrehozott felhasználói fiók a Felhasználó adatainak (kötelezően: e-mail cím), felhasználási cselekményeinek rögzítésére szolgál. A Felhasználó adatait a Szolgáltató az Adatkezelési Tájékoztató szerint kezeli. A Felhasználó vállalja, hogy az e-mail címében bekövetkező változást felhasználói fiókjában rögzíti, adatait naprakészen tartja. A regisztrációs adatok az e-mail cím kivételével a „Profilom” menüpontban módosíthatóak.

1.8. A Felhasználó köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni fiókja bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő cselekedetről, történésről. A Szolgáltató is értesíti a Felhasználót, ha felhasználói fiókjával kapcsolatosan bármilyen visszaélésre vagy jogsértésre utaló jelet tapasztal.

1.9. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az ÁSZF megszegése esetén a felhasználói fiókja törlésre, illetve a részére nyújtott Szolgáltatás átmenetileg vagy végleg felfüggesztésre kerülhet. A Szolgáltató kizárja a felelősségét, helytállási kötelezettségét minden, esetlegesen abból eredő kárért, hátrányért, sérelemért, ha a Felhasználó jelen ÁSZF-be ütköző magatartása vagy jogszabály megsértése miatt törli vagy felfüggeszti a felhasználói fiókot.

1.10. A Felhasználó a regisztrációval, annak fenntartásával kötelezettséget vállal, hogy a felhasználói fiókjában feltüntetésre kerülő, általa megadott vagy tárolt adatok, információk valósak és a Szolgáltató vagy harmadik személy jogát vagy jogos érdekét nem sértik és nem veszélyeztetik.

1.11. A Felhasználó a regisztrációját (felhasználói fiókját) bármikor törölheti. A regisztráció megszüntethető, ha a Felhasználó e-mail címéről e tárgyú e-mailt küld az ugyfelszolgalat@ringier.hu e-mail címre, vagy a Felületen a Profilom menüpont alatt. Ezen kívül a regisztráció (felhasználói fiók) megszűnik a regisztráció Szolgáltató általi törlésével, a Szolgáltatás megszűnésével, valamint a Felhasználó utolsó aktivitást (pl. a Felület utolsó használatát, hírlevél utolsó megtekintését vagy lekattintását követő 2 év (720 nap) elteltével.

2., Regisztráció a mobil alkalmazáson

2.1. A Szolgáltatás az Appon csak regisztrációval vehető igénybe iOS és Android operációs rendszerrel rendelkező mobiltelefon készüléken az alábbiak szerint.

2.2. A Felhasználó operációs rendszertől függően letölti az App-ot az App Store-ból (iOS) vagy a Google Play-ből (Android).

2.3. Regisztrálni az alkalmazás megnyitását követően a regisztrációs oldal adatlapjának valós adatokkal történő, megfelelő és hiánytalan kitöltésével lehet. A regisztráció során a Felhasználó köteles megadni az e-mail címét, valamint köteles egy olyan jelszót választani, amely megfelel a Szolgáltató által előírt mindenkori biztonsági feltételeknek. A Felhasználónak továbbá lehetősége van megadni nevét, titulusát, valamint feliratkozhat a Szolgáltató hírlevelére, illetve marketing ajánlataira.

2.4. A Felhasználó szavatolja, hogy az általa megadott adatok a valóságnak megfelelnek. Amennyiben a Felhasználó nem ad meg e-mail címet, vagy nem megfelelő formátumban adja meg az e-mail címet vagy olyan e-mail címet ad meg amellyel regisztráció már létezik, a regisztráció újra kezdődik mindaddig, amíg a regisztrációs ív nem teljes és hiánytalan, vagy nem ütközik már létező regisztráció egyedi azonosításra alkalmas adatába.

2.5. A regisztrációs folyamat során a „folytatás” kijelölésével lehetőség nyílik a ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató kifejezett elfogadása, ami a „check box” kipipálásával kezdeményezhető. A regisztráció során a Felhasználó meg kell ismerje az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát és azok elfogadásáról a „check box” kipipálásával nyilatkoznia szükséges. Kérjük, hogy az ÁSZF-eket és az Adatkezelési Tájékoztatót részletesen tanulmányozni szíveskedjenek azok elfogadását megelőzően.

2.6. A regisztráció szükséges feltétele annak megerősítése, hogy Felhasználó az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát ismeri, elfogadja és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása hiányában a regisztráció nem fejezhető be és semmilyen személyes adat nem kerül a Szolgáltató birtokába.

2.7. A regisztrációval létrehozott felhasználói fiók a Felhasználó adatainak (kötelezően: e-mail cím), felhasználási cselekményeinek rögzítésére szolgál. A Felhasználó adatait a Szolgáltató az Adatkezelési Tájékoztató szerint kezeli. A Felhasználó vállalja, hogy az adataiban bekövetkező változást felhasználói fiókjában rögzíti, adatait naprakészen tartja. A regisztrációs adatok a „Profilom” menüpontban módosíthatóak.

2.8. A Felhasználó köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni fiókja bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő cselekedetről, történésről. A Szolgáltató is értesíti a Felhasználót, ha felhasználói fiókjával kapcsolatosan bármilyen visszaélésre vagy jogsértésre utaló jelet tapasztal.

2.9. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az ÁSZF megszegése esetén a felhasználói fiókja törlésre, illetve a részére nyújtott Szolgáltatás átmenetileg vagy végleg felfüggesztésre kerülhet. A Szolgáltató kizárja a felelősségét, helytállási kötelezettségét minden esetlegesen abból eredő kárért, hátrányért, sérelemért, ha a Felhasználó jelen ÁSZF-be ütköző magatartása vagy jogszabály megsértése miatt törli vagy felfüggeszti a felhasználói fiókot.

2.10. A Felhasználó a regisztrációval, annak fenntartásával kötelezettséget vállal, hogy a felhasználói fiókjában feltüntetésre kerülő, általa megadott vagy tárolt adatok, információk a Szolgáltató vagy harmadik személy jogát vagy jogos érdekét nem sértik, csak és kizárólag a valóságnak megfelelő információkat, adatokat tartalmaznak.

2.11. A Felhasználó a regisztrációját (felhasználói fiókját) bármikor törölheti. A regisztráció megszüntethető, ha a Felhasználó e-mail címéről e tárgyú e-mailt küld az ugyfelszolgalat@ringier.hu e-mail címre, vagy az alkalmazásban a Profilom menüpont alatt. Ezen kívül a regisztráció (fiók) megszűnik a regisztráció Szolgáltató általi törlésével, a Szolgáltatás megszűnésével, valamint a Felhasználó utolsó aktivitást (pl. a Felület utolsó használatát, hírlevél utolsó megtekintését vagy lekattintását követő 2 év (720 nap) elteltével.

3.1. Az előfizetés

3.1.1. A Szerződés a Szolgáltató és a Felhasználó között a Felületen meghatározott előfizetési díj Felhasználó általi megfizetésével és a megrendelés (előfizetés) Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre, ezzel a Szerződés a Felhasználó és a Szolgáltató közt minden további aktus nélkül létrejön. Az előfizetői jogviszonyt is magába foglaló Szerződés létrejöttéről a Szolgáltató elektronikus úton (e-mail) tájékoztatja a Felhasználót, egyben a Szolgáltató kijelenti, hogy a Szolgáltatás teljesítését megkezdi.

3.1.2. Az előfizetői jogviszonyt is magába foglaló Szerződés létrejöttének előfeltétele a regisztráció a III. fejezet 1. vagy a 2. pontjaiban meghatározott módok valamelyikén.

3.1.3. A Felhasználó a Szolgáltató által meghatározott előfizetői periódusok közül választhat. A Felhasználók az alábbi előfizetői periódusok közül választhatnak:

  • 30 nap,
  • 6 hónap,
  • 12 hónap.

(a továbbiakban: előfizetői periódus).

3.1.4. A Szerződés a Felhasználó által választott előfizetői periódusra (a továbbiakban: előfizetési idő) jön létre.

3.1.5. Az előfizetés az előfizetési díj megfizetése napjától számított, az előfizetés időtartamával megegyező időszak lejártával szűnik meg.

3.1.6. A Szerződés adatai a Felhasználó Profiljából érhetők el.

3.1.7. A Szolgáltató biztosítja, hogy az előfizetés során a díjfizetést megelőzően a Felhasználó ellenőrizhesse az általa megadott adatokat, illetve az adatbeviteli hibákat korrigálhassa.

3.1.8. A Felhasználó, az általa megadott adatokat és a létrejött előfizetést tartalmazó személyes profil tartalmát a “Profil” felületén szükség szerint módosíthatja.

3.1.9. A Felhasználó kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Szerződés létrejöttét követően a Szolgáltató a szolgáltatás egészét haladéktalanul teljesítse, ezért tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a szerinti felmondási jog nem illeti meg.

3.2. Előfizetési díj

3.2.1. Az előfizetői jogviszonyt is magába foglaló Szerződés létrejöttéhez szükséges, hogy a Felhasználó a III. fejezet 1. vagy a 2. pontjában meghatározott regisztrációt követően a Felületen meghatározott előfizetési díjat a felsorolt fizetési módok valamelyikén megfizesse. A Szerződés létrejöttéről a Szolgáltató elektronikus úton (e-mail) tájékoztatja a Felhasználót.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy meghatározza az elérhető online fizetési rendszereket, melyek minden esetben megfelelnek a pénzforgalmi jogszabályok által előírt biztonságos online fizetés követelményének.

3.2.2. A Szolgáltató jogosult a Felhasználó által megadott bankkártya-adatok felhasználásával az előfizetési időszak lejártakor a következő előfizetési időszakra esedékes díjat automatikusan beszedni mindaddig, amíg a Felhasználó azt a Profiljába belépve a „Profilom” menüpont alatt le nem mondja legkésőbb az előfizetési végét megelőző 1 (egy) naptári nappal. Ebben az esetben a Szerződés az aktuális, már megkezdett előfizetési időszak végével szűnik meg, és a kártyaregisztráció is törlésre kerül. Ennek következtében a lemondás a már kifizetett szolgáltatást nem érinti, az a kifizetett előfizetési időszak lejárata napjától hatályos.

3.2.3. Az előfizetési díj levonására első alkalommal a sikeres megrendelést követően a szerződés hatályba lépésekor kerül sor. A Felhasználó egyúttal kifejezetten hozzájárul, hogy az előfizetési díj összegével automatikusan megterhelje számláját a megadott fizetési adatok felhasználásával. A Felhasználó kijelenti, hogy a megadott bankkártya adatok valósak és a megadott bankkártya használatával jogszerűen rendelkezik. Amennyiben az előfizetési díj levonására azért nincs lehetőség, mert a fordulónapon a Felhasználó a megadott bankszámlán nem rendelkezik megfelelő fedezettel, a Szolgáltató a fordulónapot követő 10 napon ismét megkísérli megterhelni a Felhasználó bankszámláját. Amennyiben az újabb időpontban sem lehetséges az előfizetési díj levonása fedezethiány miatt, a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást felfüggeszteni, amíg a Felhasználó nem egyenlíti ki tartozását. A Szolgáltatás felfüggesztéséből esetlegesen származó Felhasználót ért kárért a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli. A Szolgáltató a Szolgáltatás felfüggesztéséről elektronikus levélben és a Felhasználói fiók felületén keresztül tájékoztatja a Felhasználót. Amennyiben a Felhasználó az előfizetési díj megfizetését annak esedékességét követő 30 napig sem teljesíti, a Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.

3.2.4. Az előfizetési díj mindenkori (bruttó) összege megtalálható a Felületen. Az előfizetési díj forintban értendő, tartalmazza az általános forgalmi adót és egyéb költségeket. Az előfizetési díj előfizetési időszakonként előre esedékes.

3.2.5. Ha a Felhasználó az előfizetési időtartam alatt mondja le előfizetését, az arra az időszakra megállapított előfizetési díj nem jár vissza.

3.2.6. A Felhasználót a Szolgáltatás szerződésszerű igénybevételével összefüggésben a Szolgáltató irányába egyéb költség, kivéve, ha azt a Szolgáltató kifejezetten másként nem jelöli, nem terheli. A Szolgáltató egyoldalúan, de nem visszamenőleg jogosult az előfizetési díjat módosítani akként, hogy a díj módosításának hatályba lépése előtt köteles erről a Felhasználót a megadott e-mail címen és/vagy a Felületen tájékoztatni és felhívni a figyelmét a szerződés megszüntetésének lehetőségére és annak módjára. A megújuló előfizetések esetében a módosítás a soron következő beszedéskor lép hatályba.

3.2.7. Az előfizetői díj akkor minősül megfizetettnek, ha az a Szolgáltató számláján jóváírásra került.

3.3. Előfizetési mód

3.3.1. Ezúton kívánjuk rögzíteni, hogy a Felhasználó a digitális előfizetést kizárólag elektronikus úton, elektronikus bankkártyás fizetéssel, a Stripe fizetési szolgáltatás rendszerén (üzemeltető: Stripe Group, ászf: https://stripe.com/zh-my/legal/ssa/hu) keresztül fizetheti meg. A Felhasználó kijelenti és elfogadja, hogy a Stripe szolgáltatás esetleges hibájából fakadó igényét kizárólag a Stripe rendszer üzemeltetőjével szemben érvényesíti, a Szolgáltatóval szemben ehhez kapcsolódó igényt semmilyen jogcímen nem támaszt, annak érvényesítéséről kifejezetten lemond.

3.3.2. A jelen ÁSZF elfogadásával Felhasználó tudomásul veszi, hogy abban az esetben, amennyiben a Felhasználó az előfizetési díjat az Stripe fizetési csatornán egyenlíti ki, a Szolgáltató, mint adatkezelő által a Glamour Plusz vagy Glamour+ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az Üzemeltető: Stripe Group, mint adatkezelő részére: e-mail cím.

3.3.3. A Szolgáltató kártya adattartalmáról (kártya-, illetve a mögötte álló számla adatairól, számáról, lejárati dátumáról) nem szerez tudomást, azt kizárólag az online fizetési rendszer tárolja a Felhasználó által adott kifejezett hozzájáruló nyilatkozat alapján (bővebben az online fizetési rendszerekről az Adatkezelési Tájékoztató tartalmaz információt).

A Felhasználó ezt követően elektronikus úton (e-mail) írásos visszaigazolást kap, az előfizetés megtörténtéről (igazolás).

3.4. Számlázás

A Szolgáltató az előfizetési díj megfizetéséről a számlát elektronikus úton kizárólag magánszemély Felhasználók részére állít ki, miután a Szolgáltatást csak természetes személy Felhasználók vehetik igénybe. A Szolgáltató a számlát elektronikus úton küldi meg a Felhasználó által megadott e-mail címre a fizetés teljesülését követő 8 napon belül.

4., A Regisztráció véglegesítése

4.1. A Felhasználó az e-mail címére a Szolgáltató által elküldött visszaigazolásban lévő link útján vagy egyéb, a Szolgáltató által meghatározott és ismertetett módon hitelesítheti regisztrációját. A regisztrációs folyamat a megadott e-mail címre érkező levélben található link lekattintásával vagy egyéb, a Szolgáltató által meghatározott és ismertetett hitelesítési módon zárul le. Hitelesítésre a regisztráció megindulásától számított 24 óráig van lehetőség. Hitelesítés hiányában a regisztráció, így a Felhasználó személyes adatai 24 óra elteltével automatikusan törlődnek.

4.2. A Szolgáltatáshoz szorosan kapcsolódó, a regisztrációval vagy annak megszűnésével, illetve a Szolgáltatás működésével (így különösen annak igénybevételével, lejártával, tartalmi/formai változásával, felhasználói változtatásával, karbantartásával, incidenssel stb.) kapcsolatos rendszerüzenetekről leiratkozni nem lehet. A Szolgáltató rendszerüzenetet a Felhasználók e-mail címére értesítés (ún. push notification) formájában a Szolgáltatás teljesítésének részeként küldi.

IV. Felhasználói fiók, jelszó és biztonság

  1. A Felhasználónak a regisztrációt követően lehetősége van belépni a saját felhasználói fiókjába.
  2. A Felhasználónak lehetősége van jelszavát bármikor megváltoztatni a felhasználói fiók “Profilom” menüpont alatt. A Szolgáltató elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítására biztosít lehetőséget a regisztrált e-mail címre történő hivatkozás megküldésével, ha a Felhasználó a helyes e-mail cím megadásával a sikertelen belépés során új jelszót igényel.
  3. A Felhasználó köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót, ha fiókjának vagy belépéshez szükséges adatainak jogosulatlan felhasználását észleli; továbbá meggyőződni arról, hogy a Szolgáltatás igénybevételét követően minden munkamenet végén kilép a fiókjából. A fentiek elmulasztásából eredő károk megtérítéséért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel és/vagy helytállással. A fiók és annak használata harmadik személynek át nem adható, át nem engedhető.

V. A Szolgáltatás részletei

A jelen ÁSZF-ben rögzített Szolgáltatások csak a Felhasználók számára érhetőek el.

A Felhasználó a felhasználói fiókba történő belépés mellett fér hozzá a tartalmakhoz.

1., Szerkesztőségi tartalom

1.1. A Felületen közzétételre kerül(het)nek hírek, tények, adatok, információk, vélemények, interjúk, beszámolók, külső szerzők művei, továbbá árukat, termékeket és szolgáltatásokat bemutató, elemző, összehasonlító, tesztelő stb., a felhasználói célcsoport igényeire figyelemmel közzétételre kerülő cikkek, hírértékű vagy egyéb tartalmak, rovatok és egyéb szolgáltatások (többek között, de nem kizárólag könyvek, színházi vagy egyéb előadások, koncertek, kiállítások, filmek, zeneművek, é események, rendezvények, programok, tesztek, áru/termék/szolgáltatás-összehasonlítások stb.; a továbbiakban együtt: Szerkesztőségi tartalom).

1.2. A Szerkesztőségi tartalmak közzétételével Szolgáltató a Felhasználók tájékoztatását kívánja szolgálni. A Szerkesztőségi tartalmak minden esetben a szerző(k) szubjektív, önálló véleményét tükrözik, illetve a Szolgáltatótól független személyek nyilatkozatait, véleményeit jelenítik meg, amely nyilatkozatokért és véleményekért a Szolgáltató nem felel, nem áll helyt, azok nem (feltétlenül) tükrözik a Szolgáltató álláspontját. A Szerkesztőségi tartalmakért, az abban szereplő személytől, áru, termék, szolgáltatás nyújtójától stb. a Szolgáltató ellenszolgáltatásban nem részesül, az nem minősül szponzorált vagy támogatói tartalomnak.

1.3. A Szerkesztőségi tartalmak az áru, termék, szolgáltatás stb. jellegéhez igazodóan az áruval, termékkel, szolgáltatással stb. kapcsolatos, lehetőség szerint körültekintően, de nem feltétlenül teljes körűen válogatott, tényszerű, releváns tényeket, adatokat, információkat tartalmazzák közvetlenül vagy közvetve (linkek útján), a célközönség ismert elvárásainak és tájékozódási szándékának figyelembevételével, a Honlap, illetve a Szerkesztőségi tartalom megjelenési helyének jellege, tematikája szerint.

2. Hirdetések, reklámok

A Felületen hirdetések, reklámok kerülnek közzétételre a vonatkozó jogszabályoknak, különösen, de nem kizárólagosan a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően. Amennyiben más módon a hirdetések, reklámok megjelölésre nem kerülnek, úgy azokat a Szolgáltató (X) megjelöléssel jelöli.

3. Szponzorált tartalmak

A Felületen szponzorált tartalmak is megjelenítésre kerülhetnek, amelyért a Szolgáltató ellenszolgáltatásban részesül, de amely tartalmak szerzője a Szolgáltató, illetve annak szerkesztősége, közreműködői.

4. Támogatói tartalom

A Felületen támogatói tartalmak is megjelenítésre kerülhetnek, amelyért a Szolgáltató ellenszolgáltatásban részesül és amely cikkeket a támogatói tartalom megrendelője bocsát a Szolgáltató rendelkezésére, azok nem minősülnek a Szolgáltató, illetve annak szerkesztősége, közreműködői által szerzett műveknek. A támogatói tartalmakat a Szolgáltató ekként jelöli és azokért a támogatói tartalom szerzője felel és áll helyt.

5. Hírlevél

5.1. Regisztrációjával egyidejűleg, illetve a későbbiekben a Felületen a “Profilom”, az Appban szintén a “Profilom” alatt a Felhasználó feliratkozhat a Szolgáltató hírlevelének fogadására.

5.2. A hírlevélre való feliratkozással Felhasználó elfogadja és tudomásul veszi, hogy a hírlevél hirdetést, reklámot, szponzorált és támogatói tartalmakat stb. is tartalmaz(hat). A hírlevélre történő feliratkozással a Felhasználó egyidejűleg beleegyezik, hogy a Szolgáltató, a Felhasználó által megadott elérhetőségen, közvetlen üzletszerzési céllal megkeresse saját vagy üzleti partnerei ajánlataival.

5.3. Felhasználó a hírlevelekről az azokban található linken és a Felületen továbbá Appban a “Profilom” alatt bármikor leiratkozhat. Leiratkozás esetén a Szolgáltató, mint adatkezelő a hírlevél adatbázisában a Felhasználó személyes adatait törli, azokat tovább nem kezeli. A leiratkozás 72 órán belül hatályosul.

6., Kuponok

6.1. A kuponokra vonatkozó szabályozást az App tartalmazza.

7.,Értesítések

7.1. Az Appban megjelenő új Szerkesztőségi tartalmak vonatkozásában értesítések (push notification) kérhetőek.

  1. Értesítések kikapcsolása: a készülék vonatkozói beállításai között.
  2. e-DM

A Felhasználó a regisztráció során vagy azt követően “Profilom” alatt a „check box" kipipálásával hozzájárulhat, hogy a Szolgáltató az általa megadott e-mail címére vagy mobiltelefonjára elektronikus reklám- és marketingüzeneteket (e-DM) küldjön. Az elektronikus reklám- és marketingüzenetek tartalmazhatják a Szolgáltató saját ajánlatait; a Szolgáltató vagy cégcsoportja szolgáltatásainak, rendezvényeinek, nyereményjátékainak ismertetését; cikkeket, tippeket és híreket tartalmazó levelet; anonim módon feldolgozásra kerülő statisztikai adatképzést célzó kérdőíveket; a Felülettel és a Szolgáltató szolgáltatásaival való elégedettséget mérő kérdőíveket. A Szolgáltató az e-DM-ért, illetve annak kiküldéséért ellenszolgáltatásban részesülhet, de amelyért a Felhasználót ellenszolgáltatás, ellenérték nem illeti meg. A Felhasználó bármikor letilthatja az elektronikus reklám- és marketingüzenetek fogadását az üzenetekben található link útján, vagy a “Profilom” alatt. Az elektronikus reklám és marketingüzenetek fogadásának tiltása, a beállítások elmentését, a leiratkozó link vagy “Profilom” lekattintását követő legkésőbb 72 óra elteltével hatályosul.

VI. A Szolgáltatás használata során lehetséges jogsértések és következményeik

  1. Tilos bármilyen olyan rendszer vagy megoldás használata, amely a Szolgáltatás jelen Szerződésben kifejezetten nem engedélyezett módon történő felhasználását vagy a Szolgáltatás üzemeltetéséhez használt szerverek leállását célozza, teszi lehetővé vagy azt eredményez(het)i, vagy amely egyébként veszélyezteti a Szolgáltatás rendeltetésszerű működtetését.
  2. Szolgáltatás keretén belül vagy ahhoz kapcsolódóan tilos többek között:

a, szerzői jogi oltalom alá eső művek megosztása vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele, kivéve, ha az Előfizető a saját művét teszi elérhetővé, vagy a jelen Szerződés feltételei egyébként teljesülnek;

b, valótlan, megtévesztő vagy a való tényeket hamis színben feltüntető, továbbá mások személyiségi/személyhez fűződő jogait sértő, valamint harmadik személyek és/vagy a Szolgáltató jogait sértő vagy veszélyeztető tartalmak megosztása, más módon hozzáférhetővé tétele, kivéve az alkotmányos véleményszabadság gyakorlásának határain belüli tartalmakat és közléseket;

c, reklám megosztása vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele;

d, jogosulatlanul megszerzett adatok vagy üzleti titkok megosztása, vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele.

3., A Szolgáltatás, valamint a Felületen elérhető tartalmak szerzői jogi védelem alatt állnak. A szerzői jogok összessége és védelme, valamint az adatbázis előállítójának védelmét szolgáló jogok a Szolgáltatót illetik meg és védik. A Szolgáltatás rendeltetésszerű használatával velejáró olvasáson, képernyőn történő megjelenítésen és az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen, továbbá a személyes, nem-kereskedelmi célból történő merevlemezre történő lementésen, kinyomtatáson túl semmilyen egyéb formában és módon fel nem használható, nem hasznosítható a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye, hozzájárulása nélkül.

4., A Szolgáltatás kizárólag a hatályos jogszabályok, a jelen ÁSZF és a Szolgáltató további közzétett szabályzatainak keretei között, harmadik személyek és Szolgáltató jogainak sérelme és veszélyeztetése nélkül vehető igénybe. A Felhasználót terheli a felelősség és a helytállási kötelezettség a Szolgáltatással összefüggésben kifejtett vagy épp elmulasztott valamennyi aktusáért.

5., A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevétele során nem továbbíthat és nem oszthat meg többek között kéretlen reklámüzeneteket, hirdetéseket, spameket, vírusokat, más elektronikus károkozókat stb.

6., Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut, hogy a Szolgáltatás keretén belül jogsértő tény, adat, információ, tartalom található, került közzétételre, stb., a vonatkozó jogszabályi követelményeknek megfelelően jár el, ezek eltávolítása, illetve a hozzáférés megakadályozása érdekében, beleértve a regisztráció (felhasználói fiók) felfüggesztését vagy előzetes értesítés nélküli törlését is. Amennyiben valamely Felhasználó a jelen ÁSZF rendelkezéseibe vagy jogszabályba ütközően, illetve egyébként visszaélésszerűen használja a Szolgáltatást, a Szolgáltató jogosult akár előzetes értesítés nélkül a Felhasználó hozzáférési jogait felfüggeszteni vagy megszüntetni. Ezek az intézkedések a Felhasználóval szemben más néven történő bejelentkezés vagy más adataival történő visszaélés esetén is alkalmazhatóak.

7., Annak megítélése, hogy a felhasználói magatartás, illetve státusz a jelen Szerződés rendelkezéseibe ütközik-e, a Szolgáltató kizárólagos és diszkrecionális jogosultsága alá esik.

VII. Felelősség, helytállási kötelezettség

  1. Mivel az Szolgáltató a Szolgáltatást adott állapotban nyújtja, („AS IS”), a Szolgáltatás - ideértve a Szolgáltatás üzemeltetése során használt szoftvert, illetve a Szolgáltatás keretében elérhető valamennyi tartalmat is - pontosságáért, megbízhatóságáért, hibamentes működéséért, teljességéért, adott célra való alkalmasságáért a Szolgáltató semmilyen felelősséget vagy helytállási kötelezettséget nem vállal. A Szolgáltató nem felel és nem áll helyt továbbá a rajta kívül álló okkal összefüggésben keletkezett hibákért és ezek következményeiért, ilyen lehet például az internetes hálózatban keletkezett technikai meghibásodás vagy kimaradás, bármilyen eredetű technikai leállás, szünet, információs rendszerek biztonságát sértő magatartások, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok (például: vírusok, férgek, makrók vagy hacker tevékenységek stb.).
  2. A Szolgáltatót nem terheli felelősség és helytállási kötelezettség az abból adódó károkért, hátrányokért, sérelmekért, ha a Felhasználó a belépéshez szükséges adatait (regisztrált e-mail cím, egyedi jelszó) elfelejti, vagy azok illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válnak.
  3. A hirdetések, reklámok valóságtartalmáért, jogszabályoknak való megfelelésért a hirdető, reklámozó felel és áll helyt a vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint. A Szolgáltató saját felelősségét, helytállási kötelezettségét kifejezetten kizárja.
  4. A regisztrációkor, illetve egyes Szolgáltatások igénybevételekor megadott adatközlések hiányosságaiért, illetve a hibásan megadott adatokból adódó bármilyen következményért Szolgáltató felelősséget, helytállási kötelezettséget nem vállal. A személyes adatok valódiságáért, pontosságáért kizárólag a Felhasználó tartozik felelősséggel és helytállási kötelezettséggel.
  5. A Felhasználó a regisztrációval, annak fenntartásával kötelezettséget vállal, hogy a felhasználói fiókjában feltüntetésre kerülő, általa megadott vagy tárolt adatok, információk valósak és a Szolgáltató vagy harmadik személy jogát vagy jogos érdekét nem sértik és nem veszélyeztetik és kizárólag a valóságnak megfelelő információkat, adatokat tartalmaznak.
  6. A Szolgáltató nem vállal felelősséget és helytállási kötelezettséget a felhasználói jelszavak vagy fiókok a Felhasználó tudtával vagy tudta nélküli illetéktelen használatából eredő károkért, hátrányokért és sérelmekért. A Felhasználó ugyanakkor felelősséggel és helytállási kötelezettséggel tartozik a saját jelszavának vagy fiókjának illetéktelen használatával a Szolgáltatónak vagy bármely harmadik személynek okozott károkért, hátrányokért, sérelmekért.
  7. A Felület harmadik személyek által üzemeltetett felületekre mutató linkeket is tartalmaz(hat). Amennyiben a Szolgáltató tudomást szerez arról, hogy az általa linkelt oldal vagy a linkelés harmadik személyek jogát sérti vagy veszélyezteti, illetve jogszabályba ütközik vagy a hatályos jogszabályokat sérti, a linket haladéktalanul eltávolítja a Felületről.
  8. A Szolgáltatás használatáért - ideértve nem kizárólagosan a Felhasználó magatartásával bármely összefüggésben felmerült mindennemű vagyoni vagy nem vagyoni kárt, hátrányt és jogsérelmet, illetve egyéb következményt - kizárólag a Felhasználó tartozik felelősséggel és helytállási kötelezettséggel. A Szolgáltató kizárja a felelősségét, helytállási kötelezettségét minden, esetlegesen abból eredő kárért, ha a Felhasználó jogsértő magatartása miatt vagy hatóság/bíróság döntése alapján valamely adatot, regisztrációt, fiókot, profilt törölt.
  9. A Felhasználó köteles a Szolgáltatónak, illetve minden érintett harmadik személynek megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, sérelmet, ami a Szolgáltatót vagy más harmadik személyt a Felhasználó bármely jogellenes magatartása miatt vagy azzal bármely összefüggésben éri. Amennyiben a Felhasználó magatartása következtében vagy azzal bármely összefüggésben harmadik személy vagy bármely hatóság, illetve bíróság a Szolgáltatóval szemben bármilyen igényt, követelést támaszt, illetve eljárást indít, a Felhasználó közvetlenül felel és köteles közvetlenül helytállni, valamint minden a Szolgáltató által megkövetelt intézkedést megtenni, nyilatkozatot megadni és a Szolgáltatónak megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, ami a Szolgáltatót a Felhasználó bármely jogellenes magatartása miatt vagy azzal összefüggésben éri.
  10. A Felhasználó felelőssége, helytállási kötelezettsége a Szolgáltatás használatával bármely összefüggésben elkövetett jogsértésért a regisztrációja megszűnését követően is fennáll.
  11. Az egyes felhasználói jelszavak és fiókok titkosságának megőrzése teljes mértékben az adott Felhasználó felelőssége. A Felhasználót terheli továbbá a teljes felelősség és helytállási kötelezettség a fiókjával összefüggésben végzett valamennyi tevékenységért. A Felhasználó köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni fiókja bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő cselekedetről.
  12. A Szolgáltató kizárja felelősségét arra az esetre, ha a számlaértesítő azért nem érkezik meg, mert a Felhasználó téves, vagy nem létező e-mail címet adott meg, vagy az e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt üzenetet fogadni nem tud.

VIII. A regisztráció megszűnése

  1. A regisztráció megszűnik a Felhasználó regisztrációjának törlésével, amely esetben a felhasználói fiókban mentett információk, adatok is törlésre kerülnek.

A regisztráció törlésének módjai, esetei:

a, A Felhasználó a felhasználói fiókjába belépve bármikor törölheti a regisztrációját.

b, A Felhasználó bármikor kérheti a Szolgáltatótól postai (1122 Budapest, Városmajor u. 11.) vagy elektronikus levélben (ugyfelszolgalat@ringier.hu) regisztrációja törlését.

c, Amennyiben a Felhasználó megszegi a jelen ÁSZF vagy az Adatkezelési Tájékoztató feltételeit, a Szolgáltató törölheti a Felhasználó regisztrációját.

d, A Felhasználó jogszabályba ütközően vagy tisztességtelenül, illetve ilyen célokra használja a Felületet vagy a Szolgáltatást; vagy a Szolgáltatást olyan módon használja, hogy azzal harmadik személyek jogát, jogos érdekét sérti vagy veszélyezteti; olyan alkalmazást vagy programot használ, amellyel a Felület módosítható, vagy amely egyébéként veszélyezteti a Szolgáltatás rendeltetésszerű működtetését; olyan rendszert vagy megoldást használ, amely a Szolgáltatás jogszabályokba ütköző módon történő felhasználást, vagy a Felület üzemeltetetéséhez használt szerverek leállását célozza, teszi lehetővé vagy eredményezi; vagy ezek gyanúja felmerül.

e, A Szolgáltató törli a Felhasználó regisztrációját a Felhasználó utolsó aktivitásától (pl. a Felület utolsó használatától, az arra való bejelentkezéstől, hírlevél utolsó megtekintésétől vagy lekattintásától) számított 24 hónap (720 nap) elteltével.

f, A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás és a Felület egészét/részét bármikor megszüntesse, amely esetben a Felhasználó felhasználói fiókja is automatikusan megszűnik.

IX. Szerzői jogok

  1. A Felület és annak minden része (ideértve az audiovizuális elemeket és valamennyi forráskódot is) szerzői jogai a Szolgáltatót illetik meg és jogosítják. A Szolgáltató a Felhasználónak kizárólag a Felület saját célra történő felhasználását engedélyezi.
  2. A Felhasználó nem jogosult a Felület vagy annak bármely része semmilyen egyéb felhasználására, mint amit a jelen ÁSZF kifejezetten lehetővé tesz, kivéve, amennyiben azt a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) a szabad felhasználás körében szabályoz.

X. Felmondási jog

  1. A Szolgáltatás üzlethelyiségen kívül megkötött szerződésnek minősül. A felek viszonyára a Ptk. és a felek közötti szerződésre a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezései vonatkoznak.
  2. A felek kijelentik, hogy a Kormányrendelet 11. § szerinti kötelező tájékoztatást a jelen ÁSZF megfelelően tartalmazza, a Felhasználó az ÁSZF elolvasásával ezen tájékoztatást megkapta, melyet az ÁSZF elfogadásával elismer.
  3. A Felhasználó kifejezetten kéri a Szolgáltatót, hogy a 4. pont szerinti elállási határidő lejártát megelőzően kezdje meg a Szolgáltatás nyújtását. Ezzel együtt a Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltatás megkezdését követően mégis él a 4. pont szerinti elállási jogával, úgy köteles megtéríteni a Szolgáltató ezzel kapcsolatban felmerült ésszerű költségeit.
  4. Felmondási jog

i. A Felhasználó a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül indokolás nélküli felmondás joggal rendelkezik a Szolgáltatás vonatkozásában, amennyiben a szerződés teljesítése megkezdődött.

ii. A Felhasználó a felmondási jogát a szerződés … sz. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján teljes bizonyító erejű magánokiratban gyakorolhatja, amelyet köteles eljuttatni Szolgáltató jelen ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségeinek valamelyikére.

iii. A Felhasználó határidőben gyakorolja felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi felmondási nyilatkozatát.

5., A felmondási jog gyakorlása esetén a megszűnés időpontjáig nyújtott Szolgáltatásért járó ellenértékre Szolgáltató jogosult, az ellenérték azon része, amely meghaladja a ténylegesen nyújtott Szolgáltatás értékét, a Felhasználó részére visszatérítésre kerül. Az elszámolás során a Felhasználó által arányosan fizetendő összeget az ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a Felhasználó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

XI. Kellékszavatosság

1., A kellékszavatosságra a Ptk. mindenkor hatályos rendelkezései az irányadók.

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
  • Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. A Felhasználó a szerződés teljesítésétől számított kettő éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A Felhasználó kellékszavatossági igényét a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti.

A kellékszavatossági jogok érvényesítésének egyéb feltételei:

  • A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
  • A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó természetes személy és igazolja a Szolgáltatóval való szerződés érvényes és hatályos fennállását. A teljesítéstől számított egy év eltelte után a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt a Szolgáltatásban.

2., Szavatossági igény bejelentésének módja

A Felhasználó bejelentheti szavatossági igényét a Szolgáltatónak küldött postai levélben vagy elektronikus levélben.

A levélnek tartalmaznia kell:

  • a Felhasználó nevét, címét,
  • a Szolgáltatás megnevezését, díját,
  • a megrendelés időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • a Felhasználó által érvényesíteni kívánt igényt.

XII. Panaszkezelés

1., A Felhasználó az előfizetés során esetlegesen felmerülő panaszait a jelen ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségek valamelyikén teheti meg. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.

2., Szóbeli panasz

A Felhasználó szóbeli panaszát a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben az Felhasználó a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy az Felhasználó panaszáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti és jóváhagyatja a Felhasználóval. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató átadja a Felhasználónak. A panaszt annak beérkezését követően a Szolgáltató megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küld.

A telefonon közölt panaszokat a Szolgáltató rögzíti, így ebben az esetben a fentiek szerinti jegyzőkönyvet a hangfelvétel pótolja.

3., Írásbeli panasz

Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően a Szolgáltató megvizsgálja és a vizsgálat eredményéről a Felhasználónak a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld. Igény esetén a vizsgálat eredményéről a Felhasználót a Szolgáltató elektronikus úton értesíti.

A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a Szolgáltató vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja.

A Szolgáltató válaszlevelében kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A Szolgáltató tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. A Szolgáltató törekszik arra, hogy válaszlevelében a Felhasználó valamennyi kifogására érdemi választ adjon.

Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat a Szolgáltató három évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Szolgáltató leselejtezi.

4., Jogorvoslat

Amennyiben a Felhasználó panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a Vásárló az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat:

  • Fogyasztóvédelmi hatóság

Amennyiben a fogyasztónak minősülő Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. Fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalok járnak el. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei ide kattintva megtalálhatóak.

  • Békéltető Testület

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita nem rendeződik, a Felhasználó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a békéltető testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is.

A békéltető testületek elérhetőségét a 2. számú melléklet tartalmazza

Amennyiben a fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése a Felhasználó bírósághoz fordulhat.

5., A Felhasználónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

XIII. Adatvédelem, adatkezelés

  1. Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét arra, hogy a birtokába kerülő, a Felhasználóra vonatkozó bármely információ, adat személyes adatnak minősül. A Szolgáltató kijelenti és szavatolja, hogy a számára hozzáférhetővé tett személyes adatokat, és a Felhasználó hozzájárulásával hozzáférhetővé vált információkat a mindenkori vonatkozó jogszabályokkal, így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénnyel, valamint a AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 rendeletével (GDPR) összhangban, bizalmasan kezeli, és kizárólag az adott Szolgáltatás céljára kezeli. Szolgáltató jogosult a Felhasználó által rendelkezésre bocsátott vagy egyébként a előfizetés folyamata során a Szolgáltató birtokába kerülő adatokat a jogszabályi keretek között kezelni, melynek keretében adattovábbítás nem történik. A Szolgáltató a Felhasználó bankszámla és/vagy bankkártya adatairól nem szerez információt, így azokat nem rögzíti és nem is tárolja.
  2. A felhasználók személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik. Amennyiben a jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató között eltérés lenne, úgy az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezései az irányadóak.

XI. Egyéb rendelkezések

  1. Amennyiben hiba vagy hiányosság lép fel a Szolgáltatásoknál vagy az előfizetői díjnál, azok szabályozásánál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ebben az esetben a hiba felismerése, módosítása után azonnal tájékoztatja a Felhasználót az új adatokról, aki ezt követően még egyszer megerősítheti a előfizetését, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél az érintett előfizetői időszak kezdetétől számított időponttól kezdődően elálljon a szerződéstől.
  2. A jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. május 27-től visszavonásig, illetve a módosítások hatályba lépéséig maradnak hatályban. A Szolgáltató - a jogszabályi keretek között - fenntartja az ÁSZF és az abban hivatkozott dokumentumok egyoldalú módosításának jogát, amelyet a Felhasználó kifejezetten elfogad. Az ÁSZF és/vagy a hivatkozott dokumentumok módosítását a Szolgáltató a módosulás hatálybalépését megelőzően legalább 15 nappal korábban nyilvánosságra hozza a Felületen és az Appban. Nem minősül az ÁSZF módosításának az, ha a Szolgáltató az ÁSZF-ben esetlegesen előforduló elütéseket, helyesírási hibákat korrigál, vagy olyan pontosításokat eszközöl, amelyek az ÁSZF szerint létrejövő Szerződés teljesítésére, annak és/vagy a Szolgáltatás bármely elemére nincsenek releváns kihatással. Nem minősül az ÁSZF módosításának az sem, ha a Szolgáltató saját magára vonatkozó adatot korrigál vagy aktualizál. Az itt hivatkozottak szerint korrigált, aktualizált ÁSZF közlése, továbbá azon módosított ÁSZF közlése, amely esetben a jogszabályi változás, hatósági aktus, illetve állásfoglalás, vagy egyébként jogszabályból folyó kötelezettség teljesítése tette szükségessé a módosítást, az ÁSZF -ben egyébként irányadó 15 napos határidőnél rövidebb is lehet. A Felhasználó mindezt kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja. Az ÁSZF-re és az annak alapján létrejövő szerződésekre, illetve kötelmekre a magyar jog az irányadó. Amennyiben az ÁSZF idegen nyelvű és a magyar változata között ellentmondás van, úgy a magyar nyelvű változat az irányadó. A jelen ÁSZF-nek a Felhasználóval való megismertetéséről a Szolgáltató olyan módon gondoskodik, hogy arra a regisztráció alkalmával hivatkozik a pontos elérési útvonal megjelölésével. Az ÁSZF mindenkori hatályos és teljes szövege a Felületen és az Appban közzétételre kerül.

Budapest, 2024. július 16.

Ringier Hungary Kft.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Kvíz: Ezt a 8 helyesírási hibát szinte mindenki elköveti - te is köztük vagy?

Kvíz: Ezt a 8 helyesírási hibát szinte mindenki elköveti - te is köztük vagy?

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

5 alapszabály, amit minden kezdő futónak tudnia kell (x)

5 alapszabály, amit minden kezdő futónak tudnia kell (x)

Ezek az idei őszi-téli divat legfelkapottabb darabjai (x)

Ezek az idei őszi-téli divat legfelkapottabb darabjai (x)

Mutatunk 3 beauty tippet, amitől egyből jobb lesz a kedved a nehéz napokon (x)

Mutatunk 3 beauty tippet, amitől egyből jobb lesz a kedved a nehéz napokon (x)

Tudtad? - Ezért fontos a C-vitamin minden gyerek számára (x)

Tudtad? - Ezért fontos a C-vitamin minden gyerek számára (x)