Ez a reklám végre őszintén megmutatja milyen a menstruáció, és a nők odáig vannak érte
Egy fantasztikus kampány keretében a "világ legüdítőbb reklámjának" titulált videóval ünnepli a különböző női történeteket a Bodyform angol márka.
Ezeket láttad már?
A női higiéniai termékeket gyártó cég a Golden Globe-díjas és Emmyre jelölt rendező, író és producer Nisha Ganatra és 6 női rajzfilmkészítő nő segítségével megalkotta talán minden idők legcsodálatosabb női reklámját, ami a #WombStories, azaz a Méhtörténetek címet kapta, és amint a címe is mutatja különböző női történeteket mutat be a lehető legőszintébb módon.
Az általános hiedelemmel ellentétben a menstruációs vér nem kék. És megmutatni nem szégyen.
Az általános hiedelemmel ellentétben a menstruációs vér nem kék. És megmutatni nem szégyen.
Nem tűnik fel olyan történet a több mint 3 perces reklámban, amelyikhez ne tudna valaki kapcsolódni, hiszen hőhullámoktól szenvedő menopauzás nőktől kezdve az endometriózisban szenvedő nő fájdalmain át a tüsszentéstől hirtelen kizúduló menstruációs vérzésig vagy a nőig, aki nem akar gyereket, illetve a nőig, aki kínok kínjait éli meg, mire végre sikerül teherbe esnie, ezek a történetek a női lét néha gyönyörű, máskor brutális biológiai és fiziológiai oldalát mutatja be. És annyira csodálatos ezt látni végre.
A kampány egy kutatás eredményéből született, miszerint a nők 62%-a nem gondolja, hogy a női anatómia és egészségügyi kérdéseket eléggé nyíltan tárgyalják, így készült ez a kampány erre válaszképpen. A reklám azt az elképzelést szeretné megcáfolni, miszerint a nők biológiai idővonala annyiból áll, hogy tinédzserkorukban elkezdenek menstruálni, ami néha kevés fájdalommal jár, majd teherbe esnek, szülnek, még kicsit menstruálnak, végül pedig a menopauza homályába vesznek. Ahogyan azt a legtöbb nő tudja, a valóság ennél sokkal bonyolultabb és kegyetlenebb, mégsem beszélünk a nők egészségügyi nehézségeiről eleget, és nem is támogatja a mainstream média az ilyen kampányok megvalósulását. Így jött a képbe a Bodyform termékek (itthon Libresse) mögött álló Essity márka, ami ezen változtatni akar, és mi nem is örülhetnénk ennek jobban.
A férfiak is menstruálnak ebben reklámban és imádjuk
A férfiak is menstruálnak ebben reklámban és imádjuk
Már csak abban tudunk reménykedni, hogy hasonlóan nyitott, őszinte reklámok készülnek a mi tájainkon is, szerencsére inspiráció van hozzá. Hajrá!