Végre egy jótékony ital márka - Magyarországon is fákat ültet
Promóció
Az egyik legpatinásabb francia likőrmárka, a Cointreau Magyarországra is elhozta nemzetközi jótékonysági kampányát, amelyik itthon is hihetetlen sikert aratott. A kampányhoz több mint 100 ember csatlakozott szerte az országból. A határokon át nyúló mozgalom május elején vette kezdetét hazánkban egészen június végégig tartott. Cindy Crawford-ot és Eva Longoria-t követve több magyar hölgy is részt vett kihívásban, amelynek lényege, hogy minden #1narancs1fa jelöléssel feltöltött narancsos fotó után a Cointreau támogatja a magyarországi faültetést.
Ezeket láttad már?
Ez a híres francia likőr márka néhány hónapja vezette be globális jótékonysági kampányát a Cointreau művészeti vezetője, Laetita Casta francia színésznő és szupermodell valamint a belga-tunéziai művész, Naziha Mestaoui kezdeményezésére. A kampány lényege, hogy minden #1orange1tree hashtaggel, a legnépszerűbb közösségi platformokon megosztott fotó után a Cointreau egy fát ültet el Szenegálban, ezzel is elősegítve az ottani biodiverzitás megőrzését, a kihalófélben lévő ökoszisztéma hiányzó darabjainak pótlását, illetve, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatosságra.
A narancs természetesen nem egy véletlenszerűen választott motívum, hiszen a Cointreau Franciaország egyik legismertebb itala, egy narancslikőr, melyet 1849-ben hoztak létre, családi vállalkozás körében. Azóta is töretlen a népszerűsége, szinte nincs is a világon olyan koktélbár, ahol ne lehetne megtalálni, mivel ez az egyik legtöbbször használt koktélalapanyag is. Fontos összetevője például a tequila alapú Margaritának, a cognac alapú Sidecar-nak vagy a gin-alapú White Lady-nek. Mégis a párizsi nők italaként találkozhatunk vele a leginkább, akik "limonádéként" fogyasztják, azaz citrusokkal, gyümölcsökkel ízesítve és szódával felspriccelve. Az így készülő Cointreau Fizz a letisztult párizsi elegancia jelképévé is vált.
A globális kampányhoz már több híresség is csatlakozott, a kitaláló Laetitia Casta-n kívül Eva Longoria, Cindy Crawford és Naomi Campbell is pózolt már naranccsal a közösségi médiában. Eddig már több millió közösségi felhasználó találkozott a kampánnyal.
Látva a program nemzetközi sikereit, a Cointreau Magyarországon is népszerűsíteni kívánta jótékonysági kampányát, így a Levegő Munkacsoporttal karöltve egy arra érdemes területen fog fákat ültetni. Ehhez a hashtag-gyűjtés május 10-én indult, és június 30-ig tartott. A magyar résztvevőknek a #1orange1tree hashtag-en kívül a #1narancs1fa jelölést is használni kellett, majd kihívni egy ismerősüket, hogy csatlakozzanak a kampányhoz.
Másfél hónap alatt a mozgalomhoz csatlakozók száma meghaladta a 100-at, feltöltve egy narancsos fotót a Facebook vagy Instagram oldalukra. A fákat a Cointreau a Levegő Munkacsoport közreműködésével fogja elültetni szeptemberben Budapest és környékén.
A Cointreau ezúttal is köszöni szépen a résztvevőknek, hogy csatlakoztak a kampányhoz és ezzel is hozzájárultak városunk látképének szépítéséhez és környezetünk óvásához.