Nem kell messzire menned: ez a budapesti fagyizó elutaztat a világ több pontjára!

2020. szeptember 21.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A mindig nyüzsgő Pozsonyi úton járunk, ahol a legtöbb helyi, ha névről nem is, de arcról biztosan ismeri egymást. Ebben a pezsgő közegben bújik meg az aprócska üzlet, a CIOCCOLATTE. Kicsiny mérete azonban ne tévesszen meg senkit, hiszen csodás, igazán figyelemre méltó kézműves fagylalt manufaktúrát találunk az üzletsorok között.

A tulajdonosok, egy elbűvölő olasz házaspár – Szilvi és Giuliano -, néhány éve hátat fordítva eredeti szakmájuknak, úgy döntöttek, hogy szenvedélyüknek, a fagyinak szentelik az életüket. Így visszatértek a gyökereikhez és két éven át a fagyi hazájában, Olaszországban az egyik legnagyobb fagylaltmestertől, Maurizio Polinótól tanultak meg mindent az autentikus, eredeti, olasz fagylaltkészítésről.

2016-ban nyitották meg budapesti üzletüket, és hamar a környékbeliek törzshelyévé vált, legtöbbjüket név szerint köszöntik. Vannak, akik ragaszkodnak a klasszikus ízekhez, és akár minden nap ugyanazt fogyasztják. Ilyen például a pisztácia, kávé, étcsokoládé vagy épp a gyümölcs ízek – citrom, eper , stb. – amelyeknél kétség sem fér hozzá, hogy valódi magból, gyümölcsből készültek. És vannak, akik szeretik az újdonságokat, a meglepő ízeket, hiszen amellett, hogy a legmagasabb minőségű alapanyagokat használják – adalékanyagok és színezék kizárásával – náluk az ízesítésen van a hangsúly. Imádnak kísérletezni, így mindig kapnak helyet a pultban különleges ízek is.

Méltán szerepelnek különböző toplistákon (Magyar Konyha, Dining Guide) és nemrég Szilvi volt az, aki egyedüliként képviselhette Magyarországot a 8. milánói Chocolate Show-n.

Kísérletező kedvük mi sem bizonyítja jobban, mint a júniusban indult The Sweet Escape kampányuk, ami a karanténos időszak alatt fogalmazódott meg bennük, szárnyalt a fantáziájuk, ami lehengerlő ízeket eredményezett. Az alapötlet, hogy a megcsappant utazási lehetőségek ellenére is, közelebb hozzák a vendégeiket egyes országokhoz a fagyi ízein keresztül. Ehhez a nemzetek jellegzetes alapanyagit használták fel, vagy épp egy-egy tipikus ételét képezték le fagylaltban. Így született meg Görögországból a Ciossaca, ami a csokoládé és padlizsán keveréke, vagy Izrealeből a babka, a tikka ananász, ami egyből eszünkbe juttatta az indiai illatokat, ízeket. De volt Írországból Guinness-es, angol earl grey teafagyi, Amerikából Sex&The City – banana pudding - és Miami Vice ihletésű fagylalt is.

Rövid augusztusi pihenő után szeptember 4-én folytatódott a nagy "utazás" az utolsó két állomással. Elsőként Olaszország volt az úti cél, ahonnan - az eddigi két-hárommal ellentétben – 8 elképesztő íz készült. Például a Margherita, Pesto vagy a Pappa Pomodoro, ami elsőre talán bizarrnak tűnik, hogy egy fagylaltba paradicsom vagy sajt kerüljön, de végül egy igazi kulináris élményt kaptunk.
Készült egy olasz édes klasszikus is, a Crema Brunelli, ami egy antik krémfagyi tojássárgájával, Sambuca Ramazotti likőrrel, kávéval, vaníliával és karamellizált Piemonte-i mogyoróval.

És mindezeket még tudták fokozni! A hét második felében (18:00-21:00) a munka után megfáradt és lazítani vágyó irodistákat szólították meg alkoholos aperitivo fagylaltokkal. Választhattunk Aperol Spritzet, Pesca Primitivo-t, ami egy őszibarack sorbet Primitivo-val - azaz Puglia ikonikus vörösborával – vagy Pink Grapefruitot, ami proseccoval készült grapefruit sorbet.

Utolsó állomásként pedig hazarepültünk, és a magyar ízek kerültek terítékre szeptember 11-től.

Olyan klasszikusok fagyi változata készült, mint a Rákóczi túrós, a "Mi Dobosunk", ami a dobos torta kicsit újragondolva, illetve Kakaós csiga és Modern Puncs – ami természetesen valódi likőrrel (Alchermes) készült, nem aromával – is. De készült egy Hungarikum fantázianevű fagylalt is, amit Szilvi a milánói Chocolate Show-n mutatott be a nagyközönségnek és aratott vele óriási sikert. Ez egy besztercei szilvából készült sorbet, amihez került 72%-os étcsokoládé, és az i-re a pontot az Unicum teszi fel.

A The Sweet Escape kampány nagy örömükre olyan nagy sikert aratott, hogy a közönség kedvenc ízei visszatérnek és 1-2 hétig még élvezhetik a vendégek ezeket a különleges ízeket.

Ha véget ér a nagy utazás is hallani fogtok még róluk, hiszen ötleteik, terveik tárháza szinte kimeríthetetlen.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)