Vezető beosztásból digitális nomád - miért adtam fel mindent?
Friedrich Fannira TikTokon figyelt fel a Glamour csapata, ugyanis a marketinges tartalmai mellett arról mesél, hogy milyen is digitális nomádként, egyetlen bőrönddel járni a világot. A következő hetekben ezt az életstílust fogja a bemutatni a Glamour.hu legújabb cikksorozatában.
Ezeket láttad már?
2021 tavaszát írtuk, amikor életemben először kaptam pánikrohamot. Emlékszem, hogy esett és úgy próbáltam megnyugtatni magam, hogy bizonyos esőcseppek útját követettem végig, ahogy leperegtek a taxi hátsó ülésének ablakán. Akkor döntöttem el, hogy váltanom kell.
Hogyan jutottam ide?
2020 nekem nem március 13-án lett komoly probléma, hanem már februárban, amikor napok alatt az összes turisztikai marketing ügyfelem felfüggesztette a közös munkát. Így lettem pár hét alatt szabadúszóból az egyik legnagyobb hazai marketing ügynökség social media csapatának vezetője, ugyanis az a marketing szakma amit eddig nem vettek elég komolyan a klasszikus ügynökségek, hirtelen a fennmaradást jelentette a kampányok hiányában.
Azon az ominózus egy évvel későbbi tavaszi estén azért ültünk össze pár munkatársammal, mert nagy változások jöttek, és ennek az is része volt, hogy rám még több feladat és felelősség fog várni. 25 évesen a karrierem olyan ponton volt, amiért a volt egyetemi tanáraim hívtak fel rendszeresen gratulálni. De aznap este az ünnepi borospohár kiremegett a kezemből és annyira fulladtam, hogy elköszönni sem tudtam rendesen. Pár héttel később a könnyeimmel küszködve kellett felmondanom.
A csavar
Így érünk el 2021 májusához amikor, még mindig az ügynökség berkeiben, azon dolgoztam hogy az új trendi alkalmazást, a TikTokot el tudjuk adni a social media ügyfeleinknek. Még nem volt elég hazai adat, ahhoz hogy tényleg erős alappal tudjak eléjük állni, így gondoltam egyet és elkezdtem marketing témában oktató tartalmakat gyártani.
60 nappal később már 13.000 ember követett a TikTok profilomon ( @fanni_friedrich ) és 3 hónappal az első videóm után már egész évre be voltam táblázva marketing stratégia megkeresésekkel és a teltházas képzéseimmel.
A döntés
Párommal már évek óta terveztük, hogy világot szeretnénk látni, és a karantén alatt rengeteg videót néztünk a digitális nomád életformáról. Az alap gondolat az, hogy mivel a digitális munkát végző emberek igazából bárhonnan tudnak dolgozni ameddig van WiFi, így miért ne tehetnék meg ezt utazás közben?
A pandémia alatt nagyon sokan ismerkedtek meg a home office fogalmával, így ez a korábban szinte ismeretlen trend új méreteket öltött. Mi pedig úgy döntöttünk vállalkozóként nekünk tényleg mindegy, hogy a Zoom meetinget a 11. kerületből, vagy Mexikóból indítjuk el. Szóval eladtuk mindenünket és fejenként egyetlen kabin méretű csomaggal útnak indultunk.
6 hónappal később
Az indulásunk óta fél év telt és mire hazaérünk már 5 országban éltünk. Ezeket a sorokat például éppen Cusco-ból, Peruból írom.
Az elmúlt időszak teljesen új perspektívát nyitott számomra a munkáról és az életről. Bár már volt jópár év szabadúszó tapasztalatom mégis most jöttem rá, hogy mennyire szabad az ember, ha nem kötik a munkaórák. Reggeli után dolgozunk, aztán kiugrunk ebédelni egy helyi étterembe. Délután megnézünk egy látványosságot, vagy csak sétálgatunk. Este még pár órára az gép elé ülök, mert a legjobb marketing ötleteim ilyenkor szoktak jönni.
A 6 éves Fanni soha nem hitte, hogy eljut a Machu Picchuhoz. A 16 éves Fanni nem hitte volna, hogy több tízezer embert fogja érdekelni a mondanivalója. A 26 éves Fanni pedig nem érti, hogy miért várt eddig.