Valaki végre kimondta: az Instagramnak vége
Az angol GLAMOUR magazin újságírója vett egy nagy levegőt, és kimondta, amit egy picit mindenki kezd már érezni: az Instagram diadalmenete menthetetlenül véget ér, sokkal hamarabb, mint gondolnánk.
Ezeket láttad már?
Az okostelefonok és viszonylag könnyen és viszonylag olcsón hozzáférhető szélessávú internet elterjedésével hozzá kell szoknunk ahhoz, hogy a digitális tér trendjei villámgyorsan változnak. Néhány éve úgy tűnt, hogy a Facebook lesz a jövő, de ma már a fiatalabb korosztály nem is regisztrál a felületre, és egyből az Instagramon csatlakoznak a közösségi médiához. A nyolc éve indított képmegosztó az utóbbi pár év legnépszerűbb felülete volt, de gyorsabban leáldozhatna neki, mint a Facebooknak. Ugyan éppen a napokban érkezett a hír, hogy a Facebook, mint az Instagram tulajdonosa egyesíti a Messenger, az Instagramot és WhatsAppot. Csakhogy Samantha McMeekin szerint ideje továbblépni. Az újságírónő azzal kezdi a fejtegetését, hogy amikor a 60 éves ausztrál kisvárosi farmerként boldoguló édesapjának is lett Instgram-profilja, akkor tudta, hogy itt a vég. Három pontban foglalta össze, hogy miért biztos benne, hogy maximum egy éven belül új őrület jön, és az Instagram szép lassan elveszíti a vezető pozícióját:
Influenszer-cunami
Samantha szerint ugyan a YouTube ágyazott meg az influenszer-kultúrának, de az Instgram járatta csúcsra, azzal, hogy a videós oldallal ellentétben nem kellett sem különösebb technikai tudás a fenntartásához, és nem volt helyhez kötött. Az újságírónőnek nem az influenszerekkel van baja, hanem azzal, hogy áttekinthetetlenül sok véleményformáló jelentkezett, és ez csak azért történhetett meg, mert könnyedén lehet követőket és lájkolókat vásárolni. Ezzel pedig tönkretették a influenszerek hitelességét. Mindenki influenszer szeretne lenni, és ez már idegesítő.
5+1 dolog, amit az Instagram felhasználók valószínűleg nem tudnak az Instagramról
5+1 dolog, amit az Instagram felhasználók valószínűleg nem tudnak az Instagramról
„Attól tartok, ha látok még egy fotót valakiről, aki természetellenes testtartásban pózol leopárd mintás szoknyában egy lila ház előtt Notthing Hillben, akkor a falhoz vágom a telefonomat...Miért nem akar senki egyszerűen és őszintén csak önmaga maradni?”
Az algoritmus-csapda
Mi lett a Facebook legnagyobb baja? Hogy a cég elkezdett egyre durvábban belenyúlni abba, hogy mit látnak a felhasználók, és mit nem. Most már nem csupán azokat zavarja, hogy az Instagram is ebbe az irányba indult el, akik komoly karriert csinálták máris a képmegosztón, hanem az egyszerű felhasználók is érzik, hogy az algoritmus előszűri a tartalmakat, amiket láthat a felhasználó. Az hogy valaki látható vagy pénz, vagy technikai ügyeskedés kérdése lesz egyre inkább, ez már a Facebooknál sem jött be.
„Idegesítő, hogy nem láthatom a barátaim posztjait, mert ők csak egyszerű emberek, és nem akarnak semmit hirdetni sem a falukon, sem a sztorijaikban”
Egyre több a hamisság
Egyre jobban szaporodnak a kamuprofil a képmegosztón is, állandóan kerülgetni kell őket, de a hamisság nem csak abban nyilvánul meg, hogy fake profilok árasztották el a felületet, hanem abban is, hogy már senki sem posztol csak úgy, csak a posztolás öröméért. Mindenkinek van valami célja azzal, ha kirak egy képet, unalmas trendeket követnek az emberek, a színes hátteres bölcsességektől nem lehet elugrani, és terjednek a lohasztó kihívások.
„Már nem önfeledten görgetem az Instagramot, hanem nagyon is figyelmesen, hogy kiszűrjem a hamisságot és meglássam, a haditerveket, az instázók hátsó szándékait”
Samantha McMeekin egyelőre nem talált megoldást arra, hogy mihez kell kezdenie az Instagrammal, az újságírónő úgy érzi, hogy a közösségi felület olyan, mint a drog, állandóan visszacsábítja az embert, és növeli azt az érzést, hogy kimarad valamiből, ha nem lép be újra és újra. Saját bevallása szerint ez már egyáltalán nem szórakoztatja, hanem inkább frusztrálttá teszi, és talán éppen ez, ami legveszélyesebb az Instagramra nézve, hogy Samantha ezzel egyáltalán nincs egyedül.
Az eredeti cikket ezen a linken éred el!