Új vagy a LinkedIn-en? Néhány tipp, hogy tökéletes legyen a profilod
Ellentétben a többi közösségi médiával, amelyek felületén megoszthatod a kedvenc képeid vagy videóid magadról, a LinkedIn sokkal precízebb, hiszen elsősorban üzleti kapcsolatok létesítésére építő felület. Csak akkor lehetsz sikeres felhasználó, ha hiteles vagy.
Ezeket láttad már?
A LinkedIn használata során több biztonsági lépésnek kell megfelelned, nem hagyhatod ki olyan lényeges információk megosztását, amelyek hátráltatják a hitelességedet. Ha komolyan szeretnéd venni a LinkedIn használatát, akkor itt van néhány tipp, mi az amit tegyél és mit ne tegyél.
Ne tedd:
Ne kérj szimpla LinkedIn jóváhagyást olyantól, akivel soha nem volt semmiféle kontaktusod. Bárki, akinek így küldesz felkérést, a legvalószínűbb hogy azonnal továbblép a következő jóváhagyásra, különösen ha fogalma nincs ki vagy és mivel foglalkozol. Biztos lehetsz benne, ha nem személyre szabott a jóváhagyási kérelmed, figyelmen kívül lesz hagyva.
Tedd:
Ha megpróbálsz kontaktust létesíteni valakivel, akivel soha nem találkoztál, de szeretnél, akkor írj neki egy rövid üzenetet, miért kéred a jóváhagyását. Ez növeli az esélyét annak, hogy az illető ténylegesen megnyitja az üzeneted, jóváhagy és remélhetőleg ez személyes találkozóhoz vezet.
Ne tedd:
A LinkedIn nem az a hely, ahova a legjobb szelfijeidet kell posztolnod. A legmagasabb szögből fotózott önarckép itt nem vezet sikerhez, ezért válassz bölcsen egy profi képet.
Tedd:
Kérj meg egy profi fotóst, hogy készítsen rólad néhány képet. Ez növelni fogja a hitelességed a LinkedIn-en. Ha munkahelyre vadászol, a munkáltató pedig úgy lát téged, mint valakit, aki időt fektetett a profizmus megteremtésébe, sokkal nagyobb valószínűséggel hív interjúra, mintha egy gyorsan lőtt szelfit töltesz fel magadról.
Tedd:
Ápold a kapcsolataid. Ha jóváhagysz valakit, gratulálhatsz neki az elért eredményéhez és munkájához az idők során és ötleteket is adhatsz, hogyan lehet még hatékonyabb. Ezen felül mindig jobb, ha pontosan tisztázzátok a kereslet és kínálat viszonyát, ezáltal szilárdabbak lehetnek a kapcsolataid.
Ne tedd:
Kerüld az önfeltáró tartalmakat. Ez nem a Facebook vagy a Twitter, így senki sem foglalkozik azzal, amit a mindennapi életben csinálsz vagy hogy mit ebédelsz. Ha mégis úgy találod jónak, hogy a LinkedIn-en teszel közzé ilyen információkat, azonnal meg fogod látni, hogy a kapcsolataid száma drasztikusan csökkenni fog.
Tedd:
Ha frissítéseket teszel közzé a LinkedIn-en, győzödj meg róla, hogy a kapcsolataid számára életképes információkról van szó. Ne habozz megosztani a Forbes, az Entrepreneur, a Bloomberg és más megbízható hírforrások tartalmát. Ha pedig te magad is vezetsz blogot értékes tartalmakkal, azok linkjét is megoszthatod. Ez nagyszerű módja annak, hogy nagyobb forgalmat szerezz a weboldaladnak, nem mellesleg jó esélyed van rá, hogy idővel megbízható hírforrásként fognak rád tekinteni.