Te kitennéd a melled a neten?
Feltételezzük, hogy kevesetek válaszolta azt, hogy: minden további nélkül. Ám, mi van akkor, ha ezt jó ügy érdekében tennétek, és természetesen nem fedetlen cicikkel? Egy nagyon ötletes amerikai kampány csupán arra buzdít, hogy helyezd kebleidet bármilyen felületre, fotózd le, és posztold #mamming felirattal.
Ezeket láttad már?
Ezzel az a kezdeményezés célja, hogy fölhívják a figyelmet a mammográfia fontosságára. Ez a pár percig tartó, szinte teljesen fájdalommentes eljárás a lehető legbiztosabb módja az emlőrák felismerésének, a vizsgálati helyzetben pedig egy üveglapra kell helyezned a melleidet, amit enyhén összenyomnak, vagyis nagyon hasonlít a mamming-hez. A vizsgálatot 40 éves kor felett ajánlják, 45 évestől 65 éves korig pedig kétévente ingyenes szűrővizsgálat áll a magyar nők rendelkezésére. A korai stádiumban felismert emlőrák akár 100 %-os eséllyel gyógyítható, ám sajnos sokan nem vesznek részt rendszeresen ezen az életmentő vizsgálaton.
Úgy tűnik, az egész világon fontos hangsúlyozottan felhívni a figyelmet a rendszeres szűrővizsgálatok fontosságára, a kampány tehát arra buzdítja a "játékban" részt vevőket, terjesszék minél szélesebb körben, hogy járjanak a középkorú nők mammográfiára.
Az eddig posztolt fotók, melyekből egy gyűjteményt megnézhetsz a www.thisismamming.com oldalon, nagyon ötletesek és aranyosak. Több kép is tanúsítja, hogy még férfiak is részt vesznek a kampányban – hiszen számukra is fontos, hogy női szeretteik idejében fölismerhessék a bajt és meggyógyulhassanak. A kampányt népszerűsítő videót, amelynek főszereplője az L című sorozatból is jól ismert Erin Daniels, pedig itt tekintheted meg:
Na, te kedvet kaptál a mamminghez?!