Te jobban éreznéd magad, ha tényleg nem lennének lájkok az Instagramon?
Az Instagram forradalmi újítás bevezetését fontolgatja, és ez annyira már nem is csupán csak gondolkodás. A képmegosztó felület néhány országban kísérleti jelleggel a posztok alól eltünteti, hogy mennyi lájk érkezett a fotókra.
Ezeket láttad már?
A közösségimédia-felület mostantól 7 országban teszteli az új modellt. Ráadásul piaci szempontból egyáltalán nem elhanyagolható országokról van szó, hiszen Brazíliában, Kanadában, Olaszországban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Japánban és Írországban sem jelenítik meg a tesztidőszakban a lájkok számát a posztok alatt. Persze ezentúl is lehet lájkolni a fotókat, de nem lesz publikus, hogy egy-egy képre 10 vagy 10 ezer szívecske került.
Ez a fitneszedző lerántja a leplet az Instagram tökéletes képeiről
Ez a fitneszedző lerántja a leplet az Instagram tökéletes képeiről
Miért fontos ez? Az Instagram felismerte, hogy a lájk sok problémát okoz, például nagyon könnyű olyan profilokat létrehozni, amik a trendeket figyelve lájkmágnes tartalmakat hoznak létre. Rengeteg olyan profil jött létre az elmúlt években, ahol semmilyen egyéni szándék, motiváció nem állt a háttérben, pusztán csak kihasználva a rendszer egyoldalúságát (két meghatározó tényező van: a követők és lájkok száma), és lényegében hirdetési oldalakat hoztak létre. A közösségi funkció lassan teljesen kiüresedik, és szimplán reklámoldalak szaknévsorává válik az Instagram.
Másrészt fenyegetőnek tűnik az is, hogy a lájkok száma az egyének számára is megterhelő. Éppen a napok híre volt, hogy egy fiatal fiú megölte a barátnőjét, és a gyilkosság hátterében az állt, hogy a közösségi médiában sikertelennek érezte magát a fiú a barátnőjéhez képest. Ez egy szélsőséges eset, de nyilván mutatja, hogy a fiatalok önértékelésére óriási hatással van, hogy mit tudnak magukról megmutatni a közösségi médiában. Az Instagram megérezte a pillanatot, hogy a tendencia talán még visszafordítható.
A lájkmentes Instagramtól azt várják, hogy kicsit kevésbé fogják úgy érezni a felhasználók, hogy nyomás van rajtuk, hogy több szívecskét gyűjtsenek, vagy túlzottan nagy jelentőséget tulajdonítsanak annak, hogy mennyi kedvelést gyűjtenek össze.