Saját márkát építenél? Ezt az 5 szabályt be kell tartanod
A márkaépítést egy építészeti csodához tudnám hasonlítani. Az ötlet maga lehet a tervrajz, a menedzsment háttértudás az alapok letétele, a rebranding pedig a rekonstrukció.
Ezeket láttad már?
E csodás hasonlattal vagy nélküle is muszáj realizálnunk, hogy nem elég egy formabontó ötlet, ha nem vagyunk tisztában néhány alapvető szabállyal, ami a hosszú távú működést és jövedelmet biztosítja.
Ebben a cikkben összegyűjtöttük 5 leginkább releváns pontot, amik által egy márka sikeressé és formabontóvá válhat.
Palvin Barbi vásárlási szokásairól mesélt: nagyon meg fogsz lepődni
Palvin Barbi vásárlási szokásairól mesélt: nagyon meg fogsz lepődni
1. Legyen egy ötletünk!
Az egyik legfontosabb dolog, ahogy a felvezetésben is említettem, álljunk elő egy jó ötlettel és higgyünk a sikerességében. Határozzuk meg, hogy melyik az a vásárlói szegmens, akiknek a szükségleteit ezzel az ötlettel ki tudnánk elégíteni. Térképezzük fel, hogy ezen a téren mennyire telített a piac. Ne próbáljunk utánozni senkit sem, nem abban rejlik a sikeresség.
2. Gondolkodjunk hosszú távon!
Határozzuk meg, hogy mi a márka küldetése és jövőképe.
Egy márka küldetése magába foglalja, miért is jött létre a márka, mely fogyasztói szegmensnek kíván eleget tenni és azt szolgálni és melyek azok a társadalmi értékek, amelyekben a márka hisz.
Ezzel szemben a jövőkép a márka előre meghatározott jövőbeni állapotát tartalmazza.
Készen áll rá a divatipar? Digitalizáció a divatban
Készen áll rá a divatipar? Digitalizáció a divatban
3. Vegyük magunkat körül kreatív munkaerővel!
Fontos, hogy olyan munkavállalókat foglalkoztassunk, akikkel egy hullámhosszon vagyunk, de mégis más gondolatrendszerrel rendelkezünk. Sok hasonló ember talán jobban megfér egymás mellett, viszont ahhoz, hogy innovációs ötletekkel rukkoljunk elő elengedhetetlen a sokszínűség a márka dolgozói kavalkádjában.
4. Vállaljuk a rizikót!
Ahogy a mondás is tartja, "Nagy kockázat, nagy hozam!" Egyik márka sem tudja kikerülni a rizikófaktorokat. Te döntesz! Választhatod a megszokott működést, ami egy idő után nem generál plusz jövedelmet, vagy törekedhetsz a folyamatos megújulásra annak tudatában, hogy kettőn áll a vásár, vagyis siker mellett ott lebeg az esély a bukásra is. Találd meg az arany középutat a komfortérzet és vakmerőség között.
5. Legyünk olyan vezetők, akikkel mi magunk is szívesen dolgoznánk együtt!
Rengeteg vezetői stílust különböztetünk meg, mégis van néhány magatartás, amellyel úgyhiszem minden vezetőnek rendelkeznie kellene.
Fontos, hogy egy vezetőnek legyen tekintélye a munkavállalókkal szemben a kellő tiszteletadás érdekében. Ezen felül mégis elengedhetetlen a baráti legkör megteremtése, hogy a munkavállalók motiváltak legyenek és örömmel járjanak dolgozni.
Azt reméljük, hogy ezeket az alapvető pontokat végigolvasva, ha csak kis mértékben is, de hozzájárultunk a jövőbeni céljaitok megvalósításához. Mi nagyon szurkolunk, hogy az álmaitok valóra váljanak és minél több formabontó ötletből született márka kerüljön a divatvilág sűrűjébe.