Rendetlen az íróasztalod? Így szüntesd meg a káoszt a hatékony munka érdekében
Úgy érzed, stresszes vagy frusztrált vagy, amikor elkezdesz dolgozni? Van egy ok, amit szinte biztos, hogy nem vettél figyelembe: rendetlen a munkaasztalod. Az elképzelés, hogy a zsúfolt íróasztal jó, az utóbbi években egyre elterjedtebbé vált. Azonban egyáltalán nem helyes, sőt hátráltathat is, ha sok tárggyal vagy körülvéve, miközben dolgozol.
Ezeket láttad már?
Íme 3+1 mód, hogy rendet tarts az íróasztalodon:
1. Tégy jót az egészségednek
Egy átlagos irodai billentyűzeten 7500 baktérium található. Fontos munkafelületed tisztán tartása is, hogy jobban érezd magad. Egy koszos asztal tényleg befolyásolhatja, milyen gyakran betegszel meg, így takaríts rendszeresen és alaposan az egészséged érdekében.
7 pakolási trükk, hogy ne kelljen aggódnod utazáskor
7 pakolási trükk, hogy ne kelljen aggódnod utazáskor
2. Rakj rendet funkciók alapján
Ha vannak olyan tárgyak az asztalodon, amiket nem használsz minden héten, akkor tedd őket a fiók mélyére, ha pedig már feleslegesek, szabadulj meg tőlük. Ha minden héten használsz valamit, akkor egy könnyen hozzáférhető fiókban van tartóban van a helye. Csak azt tartsd magad előtt, amit minden nap használsz, az elrendezés pedig egyezzen meg a használat gyakoriságával.
3. Hozz létre egy rendezett adatrögzítő rendszert
Ez a papírra – és a digitális fájlokra vonatkozik. Felháborító, mennyi idő elmegy azzal, hogy bizonyos papírok után keresgélünk. Szánj egy órát arra, hogy létrehozz egy átlátható rendszert. Hidd el, sok időt, hosszú távon akár heteket is megtakaríthatsz ezzel.
+ 1 Helyezz át néhány tárgyat
Néha a legjobb dolog, amit az asztalodon lévő tárgyakkal tehetsz, hogy áthelyezed őket egy polcra vagy egy szekrénybe. A megnövekedett és rendezett, letisztult munkaterület a munkád minőségére is pozitív hatással lesz.