Rég nem hallott hangok a Zeneakadémián
Lengyelország egyik legizgalmasabb kamarazenekara, a korabeli hangszereken játszó Wrocław Baroque Orchestra november 11-én lép színpadra a Zeneakadémia Nagytermében.
Ezeket láttad már?
Vajon hogyan szólhatott évszázadokkal ezelőtt egy koncert? Mit hallhatott Bach, Mozart vagy épp Chopin, amikor leült hangszeréhez? Az idők során nemcsak zenei ízlésünk alakult át gyökeresen, hanem maguk a hangszerek is. Gondoljunk csak bele, milyen rettenetes munka lehetett megépíteni egy koncerttermet, ahol se mikrofonok, se hangszórók nem voltak, ahol kizárólag a hangszer saját akusztikáját múlt, hogy a leghátsó sorokban hallható-e az adott zenemű!
A Wrocław Baroque Orchestra egyike a világ azon különleges zenekarainak, amely korabeli, historikus hangszereken szólaltatja meg nemcsak a barokk, de a klasszika és a késő romantika zenekari repertoárjának legszebb műveit.
A 2006-ban a Wrocław Filharmonikusok legkiválóbb tagjaiból verbuvált kamarazenekarnak az elmúlt években számtalan szakmai elismerést sikerült bezsebelnie, miközben olyan művészekkel adtak közös koncerteket, mint világhírű belga karmester, Philippe Herreweghe, vagy épp a Giovanni Antonini és Jaap ter Linden. A zenekar egyedülálló összhangját, hangszereiket és különleges előadói felfogásukat szerte a világon elismerő szavakkal méltatta a kritika.
A Zeneakadémia Nagytermében november 11-én a historikus zenekar mellett a Carnegie Hall-t is megjárt lengyel zongorista, Karol Radziwonowicz lép fel szólistaként. A koncert során felcsendül többek között az Andante spianato és nagy polonéz, az op. 13-as Fantázia egy lengyel dallamra, valamint az f-moll zongoraverseny is – vagyis Chopin életművének legszebb dallamai.
Az est műsorán szerepel egy Beethoven-nyitány, valamint két Rossini-ária is, ez utóbbiban Mondok Yvette lép színpadra szólistaként. A kiváló szoprán repertoárján ott találhatjuk az operairodalom legnehezebb műveit, így például az Éj királynőjét a Varázsfuvolából, Konstanzát Mozart Szöktetés a szerájából, vagy épp a Don Giovanni két emblematikus női szerepét, Donna Elvirát és Donna Annát. A Wagner-énekesként is hírnevet szerző szoprán 2014-ben közös koncertet adott Vásáry Tamással a Zeneakadémia Nagytermében, egy év kihagyás után pedig – egy amerikai és egy kínai turné után - visszatér a színpadra, hogy újfent elkápráztassa a közönségét.