Öko-dizájn és újrahasznosítás: A L´Oréal csoport hatalmas lépéseket tesz a környezettudatosság felé
A csomagolás életciklusának javítása az erőforrások optimalizálásával és a hulladéktermelés korlátozásával a L`Oréal fenntarthatósági stratégiájának és "Sharing Beauty With All" programjának egyik legfontosabb pillére.
Ezeket láttad már?
2017-ben már több mérföldkövet is sikerült elérniük az innovatív megoldásoknak köszönhetően az öko-dizájn és az újrahasznosítás terén is.
A cél elérése érdekében a csoport a tervezési szakasztól kezdve 3 szabályt tart szem előtt: a környezet kímélése, a szükséges erőforrások mennyiségének csökkentése és a hagyományos anyagok helyettesítése újrahasznosítható és biológiailag lebomló alternatívákkal. A palackok és kupakok súlyának csökkentésére irányuló kezdeményezések 2008 és 2017 között 5 000 tonna nyersanyag megtakarítását eredményezték. Az erőforrások csökkentésére irányuló másik stratégia a nagyobb vagy újratölthető csomagolás tervezése.
"Ma bizonyos termékek esetében a csomagolásban használt műanyag akár 100%-a újrahasznosított lehet" – mondta Philippe Thuvien, L`Oréal Csoport csomagolási és fejlesztési részlegének ügyvezetője, utalva a Redken, a Kiehl's és a Pureology márkák új samponjainak flakonjaira.
Ennek támogatásához a L`Oréal csapata létrehozta a fenntartható termékoptimalizálási eszközt (Sustainable Product Optimization Tool – SPOT), melynek két elsődleges funkciója van. Az első a kozmetikai termék környezeti és társadalmi hatásainak mérése. A második, hogy szimulálja a különböző helyzeteket és azonosítja a potenciális fejlesztési lehetőségeket a tervezési fázistól kezdődően. Az ilyen fejlesztések magukban foglalhatják a csomagolást vagy magát a formulát. A 2017-ben elindított Vichy Aqualia Thermal krém csomagolása jó példa erre: az üveg 10%-ban újrahasznosított üvegből készült és teljes súlya 44%-kal csökkent.
Fedezd fel a L'Oréal fenntarthatósági programját, kezdeményezéseit és eredményeit a sharingbeautywithall.loreal.com oldalon!