Téged is sztereotipizál a társadalom azért, mert nő vagy. Neked is eleged van ebből?
Túlságosan érzelmes, túlságosan főnökösködő és túl gyenge – ezekkel a jelzőkkel bélyegzik meg a nőket. Az AVON kiáll a bennünket érintő sztereotípiák ellen, és ez példamutató. Mindannyiunknak ki kell állnunk magunkért és egymásért, mert ez szűkíti a lehetőségeinket, torzítja a megítélésünket és így sokkal kevesebb lehetőséget kapunk.
Ezeket láttad már?
A leggyakoribb sztereotípiák szerint, a női cégtulajdonosok a férfiakhoz képest sokkal érzelmesebbek, főnökösködőbbek és gyengébbek.
A nők közel fele (45%) egyetért azzal, hogy az üzleti életben kevésbé elfogadott kudarcot vallaniuk, mint férfi társaiknak.
Az AVON támogatja mindazon nőket, akik vállalkozást indítanak és a saját feltételeik szerint vezetik üzletüket. A női egyenjogúságért folytatott töretlen harc ellenére, az üzleti életben napjainkban is komoly problémát jelent a nők megkülönböztetése, derül ki az AVON legújabb kutatásából. Ennek eredményeiben megmutatkozik, hogy a nők férfi társaikhoz képest még mindig sztereotípiákkal szembesülnek, és nap, mint nap olyan jelzőkkel illetik őket, miszerint túl érzelmesek (44%), főnökösködők (33%), gyengék (28%) vagy férfiasak (28%). Az AVON a nők vállalataként hosszú évek óta küzd a nőket érő megkülönböztetés ellen, és támogat minden nőt, aki helytáll az üzleti élet bármely területén.
A beautyvállalat nyolc országban, köztük az Egyesült Királyságban, Lengyelországban és a Fülöp-szigeteken, 8000 nő bevonásával végzett kutatása szerint a megkérdezett nők közel fele (45%) úgy véli, hogy az üzleti életben kevésbé elfogadott kudarcot vallaniuk, mint férfi társaiknak. A nők több mint egyharmada (38%) számára a kudarctól való félelem az egyik legnagyobb akadálya annak, hogy saját vállalkozásba kezdjenek, amelyet az önbizalomhiány követ (34%). Emellett ötből ketten (42%) úgy érzik, hogy nőként a munkahelyi kudarcok mélyebben sújtják önbizalmukat, mint férfi társaikét.
Annak ellenére, hogy a kudarctól való félelem és az önbizalomhiány nagymértékben negatív irányba befolyásolja vállalkozókedvüket, az AVON kutatásából kiderül, hogy a nők több mint kétharmada (67%) úgy véli, hogy a kudarc elengedhetetlen velejárója a sikernek, és közel háromötödük (59%) egyetért azzal, hogy az elszenvedett kudarc emberibbé teszi és közelebb hozza egymáshoz a vezetőket és beosztottjaikat. A már saját vállalkozással rendelkező nők körében a legfontosabb terület, ahol úgy érzik, kudarcot vallottak, a munka és a magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtése (42%).
„Nem kevés támadás ért eddigi karrierem során. Hol az volt a gond, hogy milyen anya az olyan, aki ilyen korán visszamegy dolgozni, hol az, hogy túl emberi vagyok, sokkal keményebben kellene irányítanom, hol pedig az, hogy biztosan nem a képességeim alapján lettem ilyen fiatalon vezető. Sokszor próbáltam ezeket a bántásokat megválaszolni, harcolni ellenük, hiszen mélyen bántottak, legbelül kérdőjelezték meg azt, aki vagyok. Nő vagyok, feleség vagyok, fiatal vezető vagyok, négygyerekes édesanya vagyok. Hiszek abban, hogy az, hogy a magánéletben ki vagyok, hogy honnan hova jutottam, az alapvetően meghatározza azt, milyen vezető vagyok” – nyilatkozta Kósa Anita, az AVON Magyarország szóvivője a téma kapcsán, akit 2021-ben az Év fiatal női vezetőjévé választottak.
Érdekes, hogy a nemi megkülönböztetésen alapú üzleti kifejezések, mint például a " boss babe” és a „She-EO" világszerte polarizálódnak. Az Egyesült Királyságban a nők több mint egynegyede (26%) érzi úgy, hogy lekezelően használják ezeket a kifejezéseket, hasonlóan az olasz nők közel kétötödéhez (39%), akik szerint ezek a kifejezések szükségtelen nemi megkülönböztetést jelentenek. Ezekkel szemben a Fülöp-szigeteki nők több, mint fele (52%) azt állítja, hogy inspirálónak érzi ezeket a kifejezéseket, a lengyel válaszadók 34%-a pedig azt mondja, hogy ezek bátorítják őket a vezetésre. Ezen adatok jól mutatják a nyelvi és kulturális különbségek és attitűdök tiszteletben tartásának fontosságát.
A Censuswide által végzett kutatás 2022. március 2. és 2022. március 15. között az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Oroszországban, a Fülöp-szigeteken, Törökországban, Lengyelországban, Oroszországban és Dél-Afrikában 8041 nő megkérdezésével készült (köztük piaconként legalább 100 olyan, aki saját vállalkozást indított).