Nézzük, hogyan használjuk a közösségi médiát a vírus megjelenése óta

2021. február 22.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Még mielőtt a világ megismerte a koronavírust, egyre kedveltebbé kezdett válni az interneten töltött idő csökkentésének gondolata és az ott töltött órák tudatos beosztása. Ebben az időszakban a közösségi média célja már inkább a passzívabb és céltudatosabb tevékenységekre koncentrálódott, mint például fizetett promóciók gyártására a követők számára, ami nem igazán illik bele a személyes tartalom kategóriába.

Nézzük, hogyan használjuk a közösségi médiát a vírus megjelenése óta
Fotó: Getty Images
HIRDETÉS

Egy éve azonban bezártságra kényszerülünk és a személyes találkozásokat felváltotta azok virtuális változata. Napjainkban a csajos kávézásokat videóhívások, a shoppingolást a webáruházak böngészése, egy romantikus mozizást pedig a kanapén összebújós Netflix sorozatok nézése váltotta fel.
Így hát nem csoda, hogy a vírus kitörése óta több felmérés is kimutatta, hogy az emberek egyre inkább kezdenek visszatérni a közösségi média eredeti funkcióihoz, és ezen csatornákon keresztül keresik a kapcsolatokat.

A generációk tekintetében a top 3 ok, amiért használjuk az internetet a következő:

A Z generáció, azaz a mai 16-24 évesek, 41%-ban a szabad idejük kitöltésére, 40%-ban vicces és érdekes tartalom keresésére és 34%-ban a világban történő események és hírek követésére használják az internetet.

1980 és 1995 között született emberek az Y generáció tagjai, akiknek a legfőbb oka az internet használatra a hírekről való tájékozódás, ez a weben töltött idejük 36%-át jelenti. A további két ok a szórakoztató tartalom nézése és a maradék szabadidő kitöltése, az előbbi 35%-ot, utóbbi 34%-ot tesz ki.

A mai 38-56 évesek, az X generáció, illetve az 57-64 évesek, a "Baby-Boom" generáció tagjai, akiknek megegyezik a top 3 ok az internethasználatra. Az első a tájékozódás a világban történő eseményekről (37-36%), a második a kapcsolattartás az ismerősökkel (33-35%), a harmadik ok pedig a szabad idő kitöltése (29-25%).

Gondolataink, helyzetünk, problémáink megosztására különböző csoportok, illetve profilok jöttek létre, ahol a felhasználók támogatásra és társakra találtak ebben a megpróbáltató helyzetben.
Egy kutatás szerint a felhasználók 57%-a érzi kevésbé magányosnak magát a közösségi média használatától, illetve a fogyasztói hozzáállásban is fordulat tapasztalható. Akik a karantén időszak előtt tudatosan beosztották az interneten töltött idejüket, még talán időzítőt is állítottak egy-egy app-hoz, most nagyobb valószínűséggel tapasztalják azt, hogy kevésbé szoronganak és kevésbé érzik magukat egyedül a különböző média platformok használata során. Ennek az egyik mentális oka az lehet, hogy a karantén alatt sokkal komfortosabban tudják önmagukat adni.

Nézd a jó oldalát: egy csomó pénzt spórolhatsz a karantén alatt

Nézd a jó oldalát: egy csomó pénzt spórolhatsz a karantén alatt

A Z generáció tagjai kiemelkedően magas számokat kezdtek produkálni a tartalom gyártás területén a vírusnak köszönhetően. Egy kutatásban megkérdezettek közül 10-ből 3-an úgy nyilatkoztak, hogy a karantén alatt sokkal több tartalmat gyártottak, mint előtte, és elmondásuk szerint ezt a szokásukat a vírus eltűnése után is megtartják. Ez 8%-os emelkedést mutat mindössze 2 hónap leforgása alatt.
A szórakozás mellett a médiában egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a hiteles hírek közlésére, illetve arra, hogy a vírusról szóló tájékoztatók minél pontosabb adatokkal szolgáljanak.

A privát beszélgetések lehetőségét nyújtó appok is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint például a Messenger és a WhatsApp, illetve egyre több funkcióval bővülnek, legyen az napi sztorik megosztása, vagy éppen a matrica és mozgókép kínálat bővítése, hogy minél egyszerűbb legyen a személyes beszélgetés hiányának és érzésének a pótlása.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Nem volt pénze ételre, mostanra kasszasiker produkciókban szerepel – Pedro Pascal portréja

glamour plusz ikon Nem volt pénze ételre, mostanra kasszasiker produkciókban szerepel – Pedro Pascal portréja

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

Holisztikus egészségmegőrzés? - Igen! A testi-lelki egyensúly helyreállítására a legjobb megoldás (x)

Holisztikus egészségmegőrzés? - Igen! A testi-lelki egyensúly helyreállítására a legjobb megoldás (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Lapos hasra és egészséges testre vágysz? Kiss Virág segít, hogy most végre el is érd! (x)

Lapos hasra és egészséges testre vágysz? Kiss Virág segít, hogy most végre el is érd! (x)