Milyen szempontok alapján döntik el a HR-esek, hogy kit vesznek fel?
Ismét feltettük nektek a kérdést, hogy milyen téma érdekelne titeket leginkább az állásinterjúk, Hr-világában. A legtöbben azt szerettétek volna tudni, hogy milyen szempontok alapján dönti el a HR-es, hogy kit vesznek fel. Így aztán megkérdeztük Lévai Zsuzsannát a Ringier Axel Springer kiadó HR vezetőjét, aki részletesen ki is fejtette a véleményét.
Ezeket láttad már?
Milyen szempontok alapján dönt a HR-es? Hogyan működik a folyamat?
Előszöris szeretném leszögezni, hogy egy jól működő szervezetben nem a HR-es dönti el, hogy kit vesznek fel. A HR-es tanácsadó szerepet tölt be (kivéve, ha saját beosztottjáról van szó). Ideális esetben a HR előszűri az önéletrajzokat és a pozíció felettes vezetőjével együtt eldönti, hogy kiket hívjanak be interjúra, mi legyen a kiválasztás módja és menete (teszt, AC, hány körös, vegyen-e még más is részt). Az előszűrésben az elvárásokban megfogalmazott hard skill-ek a mérvadók, mint pl. szakmai tapasztalat, iskolai végzettség, nyelvtudás. Legtöbb esetben az interjú a felettes vezetővel együtt történik, ez több szempontból is fontos, mert nem a HR-es fog az új munkavállalóval szorosan együtt dolgozni és szakmailag sem ő fogja megítélni.
HR-es válaszol: Melyik az 5 leggyakoribb kérdés egy állásinterjún?
HR-es válaszol: Melyik az 5 leggyakoribb kérdés egy állásinterjún?
Akkor mire is figyel a HR-es?
Többnyire arra, hogy a jelölt miként fog beilleszkedni a csapatba, hiszen lehet szakmailag valaki nagyon jó, ha nem tud a közvetlen kollégáival együtt dolgozni, akkor hamar más utakat fog keresni (és persze az sem jó, ha fordítva van…). Sokan nagyon magukra veszik, ha nem őket választják ki a megpályázott pozícióra, annyit tudok tanácsolni, hogy addig kell keresni kell tovább, amíg meg nem találják a személyiségük és szakmaiságuk kombinációjához legjobban illő helyet.
HR-es válaszol: Milyen a jó önéletrajz, és milyet ne készíts soha?
HR-es válaszol: Milyen a jó önéletrajz, és milyet ne készíts soha?