Felemelő karácsonyi összefogás: 1200 gyermek kívánsága teljesült
A szeretet ünnepe közeledtével a Yettel és a Baptista Szeretetszolgálat példaértékű összefogással 1200 rászoruló gyermek karácsonyi kívánságát teljesítette. Az idei kampány külön figyelmet fordított a 13–18 éves korosztályra. A szeretetszolgálat tapasztalatai szerint az adományozások során gyakran háttérbe szorulnak, pedig nekik is nagy szükségük van a támogatásra.
Ezeket láttad már?
Az ország húsz Yettel üzletében különleges karácsonyi díszek kerültek ki, melyeken QR-kódba rejtve olvashatóak voltak tizenévesek történetei és kívánságai. Az adományozási programhoz Miller Dávid színész-énekes is csatlakozott, aki saját tapasztalatairól mesélt: „Gyerekkoromtól azt láttam, hogy igyekezzünk segíteni, amikor lehetőségünk van rá. Ez az év rengeteg pozitív élményt hozott számomra, és külön öröm, hogy az ünnepek zárásaként adhatok is valamit másoknak.”
„Felemelő érzés, ha segíteni tudunk” – Miller Dávid inspiráló példája
Miller Dávid nem először vesz részt jótékonysági akciókban. A színész rendszerint saját indíttatásból keres olyan lehetőségeket, amelyekkel segíthet. Több alkalommal látogatott már el hátrányos helyzetű gyermekekhez, akiket ajándékokkal lepett meg, és gyakran karácsonyi dalokat is énekel velük. „Minden korosztály nélkülözése fájdalmas, de a gyerekek kiszolgáltatottsága különösen szíven üt. Az ünnepek idején ezek az érzések még erősebbé válnak” – mondta Dávid.
A színész arról is beszélt, mennyire hálásnak érzi magát a saját helyzetéért. „Amikor felteszek otthon egy égősort, gyakran eszembe jut, hogy milyen szerencsés vagyok, hiszen valahol áram sincs, nemhogy karácsonyi fények. Ez a gondolat mindig arra sarkall, hogy segítsek, amikor csak tudok” – tette hozzá.
Hogyan segíthetünk mi is?
A Baptista Szeretetszolgálat már 2004 óta szervezi Cipősdoboz Akcióját, amelynek célja, hogy olyan gyermekek karácsonyát tegye szebbé, akiknél talán más ajándék nem is kerül a fa alá. Gál Dávid, a szervezet ügyvezető főigazgatója szerint gyakori tévhit, hogy a tinédzsereket nehéz megajándékozni. „A lányok örülnek az illatszereknek, sminkeszközöknek, sapkáknak, sálaknak, vagy éppen kisebb elektronikai eszközöknek, mint például egy fülhallgató. A fiúk esetében a zenelejátszáshoz alkalmas eszközök, ruházati cikkek és édességek is hatalmas sikert aratnak” – mondta el.
Az adományozás folyamata sokkal egyszerűbb, mint elsőre gondolnánk. Egy QR-kód beolvasásával vagy néhány kattintással bárki hozzájárulhat ahhoz, hogy egy gyermek álma valóra váljon. Az olyan kezdeményezések, amelyek nyomon követhetővé teszik az adomány útját, különösen megnyugtatóak, hiszen biztosak lehetünk abban, hogy az ajándék a megfelelő helyre kerül. Miller Dávid szavai szerint:
Minél többen teszünk jót, annál szebb lesz az ünnep. Az összefogás ereje csodákra képes.
Az idei kampány ismét bebizonyította, hogy a szeretet és a segítségnyújtás képes fényt hozni a legnehezebb helyzetekbe is.