Elképesztő! Már a divatot is a mesterséges intelligencia csinálja?

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A mesterséges intelligencia az elmúlt években egyre nagyobb teret nyert az életünkben, és természetesen a divat világa sem maradt mesterséges intelligenciával készült márkák, blogok, modellek és influenszerek nélkül.

A mesterséges intelligencia segítségével való divat- és trendalkotás már elkezdődött, de a java még csak most jön!
A mesterséges intelligencia segítségével való divat- és trendalkotás már elkezdődött, de a java még csak most jön!
Fotó: Shutterstock

Ebben a cikkben összeszedtem a lehető legizgalmasabb tudnivalókat a mesterséges intelligencia világáról és hatásairól a divatra, összegyűjtve azokat az alkotókat, akiket érdemes követni. Eközben én magam is alkottam ezt-azt a Runway programmal.

Divatos a mesterséges intelligencia

Amíg a ChatGpt több nyelven is képes szöveget írni, egyre több olyan applikáció is megjelent, amely képes szövegből képet készíteni, átrajzolni egy képet bizonyos információk alapján vagy egy videót készíteni egy képből. Név szerint a legnépszerűbb ilyen programok a Mindwalley, Runway és a Dall-e. Ezeknek a programoknak a segítségével olyan dolgokat hozhatunk létre, amelyek a valóságban nem léteznek, elképzeléseinket, ötleteinket viszont tökéletesen ábrázolják.

A mesterséges intelligencia nem újkeletű dolog, és egyre nagyobb teret nyer az életünkben, még ha nem is vesszük észre ezt feltétlenül. A mesterséges intelligencia olyan programokra és algoritmusokra utal, amelyek az emberi intelligenciát szimulálva hajtanak végre feladatokat. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy számítógépes programok elvégezzenek bizonyos tevékenységeket, amelyeket az emberek is képesek elvégezni, csak sokkal gyorsabban és kevesebb hibával.

A divat világában már nem egy példa volt arra, hogy hogyan használhatjuk ki a mesterséges intelligenciát. 2020-ban a Balenciaga egy videójátékon keresztül mutatta be legújabb kollekcióját, amelynek több darabja a valóságban nem is készült el. A játék mindenki számára elérhető volt, karaktereink pedig tetőtől talpig Balenciagába öltözhettek.

Palvin Barbara is tarolt a magyar divat Oscar-gáláján - Íme, ők most a magyar divat krémje

Láthattunk már olyan divateseményt is, ahol egy karaktert hoztunk létre, amellyel aztán bárhonnan csatlakozhatunk a New York Fashion Week divatbemutatókra virtuálisan. Vannak márkák, melyek kifejezetten a virtuális világban használható ruhadarabokat hoztak létre vagy ott alkották újra meglévő termékeiket. Itt megemlíthetjük a híres Jacquemus videót, amelyben a táskák közlekedő járművekké válnak. Vannak már ruhák, kiegészítők és cipők NFT-ből, amit a valóságban nem tudunk megfogni, de a képeken és okos eszközökön könnyedén tárolhatjuk, “használhatjuk” azokat.

Megrendezésre került már a Metaverse Fashion Week (MVFW), amelyen közel hatvan művész mutatta be márkáját és annak kollekcióit. 2023-ban a Tommy Hilfiger is részt vett az MVFW-n, méghozzá egy AI dizájn verseny keretein belül, ahol a versenyzők AI programokkal készítették el a márka ihlette ruháikat és kiegészítőiket.

2023-ban a Levi’s márka is meghökkentette a vásárlóit, amikor kiderült, hogy kampányában a modellek mindegyike mesterséges intelligenciával készült, így sokkal többféle testalkaton tudják bemutatni a legújabb kollekció darabjait.

Az Adidas a vásárlási élmény növelésére és a szállítás leegyszerűsítésére használta fel a mesterséges intelligencia vívmányait, a Zegna márka pedig a weboldalán használja ki az új technológiát, hogy ruháit 360 fokban megmutassa és a lehető legjobbat ajánlja a vásárlóinak.

Az olcsó ruháidat jól megadóztatják majd, így kicsit javulhat a Föld helyzete

Az olcsó ruháidat jól megadóztatják majd, így kicsit javulhat a Föld helyzete

A Maison Meta szervezésében már második alkalommal került megrendezésre az AI Fashion Week, ahol a legügyesebb AI designerek alkotásai kerülnek bemutatásra.

Amíg az AI Fashion Weeken egy zsűri választja ki a legjobbakat, én a ChatGpt segítségével találtam meg azokat az alkotókat, akik a divat világából merítenek ihletet, posztjaik pedig olyan virtuális divatvilágot alkotnak, amelyet már régóta látni akartunk vagy sose gondoltuk, hogy megtörténhet.

RickDick

A mesterséges intelligenciával alkotó művész nevéhez fűződnek azok a Nike x Tiffany&Co kollaborációs cipők, amelyek jobban sikerültek, mint amit a valóságban láthattunk. A művész egyébként gyakran figurázza ki egy-egy divatesemény, celeb vagy márka reklámját, posztját, botrányát, vagy alkot újra meglévőt, esetleg alkot olyat, amire mindenki gondolt már, de senki nem tudta (vagy merte) megvalósítani. Az egyik leghumorosabb és egyben legdivatosabb virtuális valóságról van szó, amelyet érdemes követni.

Maison Walé

A magát AI Prompt Mérnöknek nevező blogger szöveges információból alkot képeket modellekről gyönyörűbbnél gyönyörűbb ruhákban, amelyeket az haute couture és egyedi dizájn világa ihletett. Szerencsére a művész minden képe alatt részletesen beszámol arról, hogy hogyan jött létre a kép és a ruha.

Candy Design

Amikor azt hittük, hogy nincs új a nap alatt, megérkezett az AI divattervezés, aminek ez az Instagram profil tökéletes példája. Ezeket a ruhákat a valóságban még nem láttuk, a virtuális valóságban viszont egyre népszerűbbek. A színekben, mintákban és formákban gazdag ruhadarabok és kiegészítők rendkívül egyediek, újak és ahogy látszik is, a színes cukorkák és egy-egy kultúra világa ihlette őket.

glamour plusz ikon „Ha egy férfi ruhát vagy szoknyát akar viselni, akkor hadd viseljen”

„Ha egy férfi ruhát vagy szoknyát akar viselni, akkor hadd viseljen”

Lil Miquela

Miquela Souse egy virtuális világban megalkotott influenszer, akit bizonyára már mindenki ismer a Bella Hadiddal közös Calvin Klein kampányból. A kitalált karakter pont úgy posztol, mint bármelyik influenszer, sokat utazik, jelentkezik be ismert helyekről, visel divatos ruhákat és pózol autókkal, mindezt egy igazi élő ember természetességével. Felfoghatatlan, de igaz.

Irina Perviy

A valóságban, 3D-ben és AI segítségével is alkotó dizájnerre az AI Fashion Weeken figyeltek fel, ugyanis olyan egyedülálló darabokat hozott létre, amelyek a valóságban is megállják a helyüket. Az Instagram profilján nemcsak az AI modellek és ruhák láthatók, hanem Irina már elkészült, saját ruhái is.

Természetesen a közösségi oldalakon ennél jóval több AI designer, influenszer, modell és divatmárka található, és persze ne felejtsük el, hogy a mesterséges intelligencia szinte már minden szakmában jelen van kisebb-nagyobb mértékben. Miközben kihasználjuk a jó oldalát, a hátrányai is előbb-utóbb előkerülnek.

Az előnyeire fókuszálva én is kipróbáltam a promptok alapján való tervezést, és a barokk, a kék, a fehér és a fotó szavakat használva létrehoztam néhány bútort, cipőt és ruhát is. Ajánlom mindenkinek, hogy tegyen egy próbát a mesterséges intelligenciával, mert biztosan a jövőnket meghatározó lehetőségről van szó.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Párizs utcáin hódít a Cukovy legújabb kollekciója

Párizs utcáin hódít a Cukovy legújabb kollekciója

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)