Az október a mellrák elleni küzdelem hónapja: az Estée Lauder elképesztő összeggel járult hozzá a betegség kutatásához

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az Estée Lauder Companies Group és alapítványa, a Breast Cancer Research Foundation immáron több, mint három évtizede vesz részt aktívan a mellrák elleni küzdelemben. Azóta az október hónap a márka életében a betegségről való nyílt kommunikációt, a lehetséges intő jelekre való felhívást és a megelőzés fontosságának hangsúlyozását jelenti.

Karlie Kloss és Elizabeth Hurley is elkötelezett támogatója az Estée Lauder mellrák elleni kampányának
Karlie Kloss és Elizabeth Hurley is elkötelezett támogatója az Estée Lauder mellrák elleni kampányának
Fotó: Dimitrios Kambouris/Getty Images for BCRF/GLAMOUR

A világ legnagyobb szépségmárkái aktívan részt vesznek társadalmi felelősségvállalási projektekben. Az Estée Lauder vállalat egyik legjelentősebb kampánya a mellrák elleni küzdelem, amelyre a márka minden év októberében felhívja a világ figyelmét.

Az Estée Lauder csoport és alapítványa, a Breast Cancer Research Foundation (BCRF) eddig több, mint 131 millió dollárt gyűjtött össze életmentő kutatásokra, oktatásra és orvosi ellátásra, ebből pedig mintegy 101 millió dollár a BCRF által finanszírozott kutatási tevékenységekre lett fordítva.

Bátran vállalni

A mellrák elleni kampány története egy csésze kávé mellett kezdődött Evelyn Lauder és egyik kedves barátja, Dr. Larry Norton közötti beszélgetés közben, bár ekkor ők még csak remélték, hogy a betegség narratíváját átírja a jövő.

Felismerve a kutatás erejét és a benne rejlő lehetőségeket rájöttek, hogy a betegség leküzdéséhez egy új megközelítés elengedhetetlen. Abban az időben egy mellrák diagnózis félelmet és kevés reményt keltett, természetének és a szervezetben való áthaladásának tudományos megértése még csak kialakulóban volt.

Evelyn Lauder, a Breast Cancer Research Foundation alapítója
Fotó: Barbara Alper/Getty Images

Szakértő segít, hogyan előzheted meg a mellrák kialakulását

Szakértő segít, hogyan előzheted meg a mellrák kialakulását

Évekkel korábban Mrs. Laudernél korai stádiumú mellrákot diagnosztizáltak, majd úgy döntött, tapasztalatait a gyakorlatba ülteti át. Az eltökéltség mintájaként 1989-ben magára vállalta, hogy segít egy korszerű diagnosztikai központ létrehozásában a New York-i Memorial Sloan Kettering Cancer központban, ahol igazgatósági taggá választották.

A ma Evelyn H. Lauder Breast Center néven ismert intézmény új globális szabványt állított fel a rákbetegek ellátásában, és a legkorszerűbb megelőzési, diagnosztikai és kezelési szolgáltatásokat kínálja egy fedél alatt.

Világméretű kampány

Az Estée Lauder vállalat egyik legnagyobb, globális méretű társadalmi felelősségvállalási projektre azóta is a mellrák ellenes kampány, amelyben Evelyn Lauder öröksége él tovább. A kampány, mely jelenleg több mint 60 szervezetet támogat világszerte, Evelyn rendíthetetlen elkötelezettségét és az Estée Lauder Companies mellrák elleni küzdelemben betöltött vezető szerepét bizonyítja.

Az Estée Lauder vállalat és márkái közkedvelt termékeiket rózsaszínbe öltöztetik a kampányidőszak alkalmával, az ebből származó bevételből pedig a mellrák elleni küzdelmet támogatják
Fotó: Courtesy of Estée Lauder

Édesanyám - Evelyn Lauder - mindig azt mondta, csak együttműködéssel és közös erőfeszítéssel találhatjuk meg a mellrák gyógymódját. Ez az Estée Lauder vállalat alkalmazottai, vevői és partnerei, valamint kiváló tudósok és kutatók összefogása nyomán születhet meg: hogy közösen megvalósítsuk édesanyám elképzelését egy olyan világról, ahol nincs többé mellrák. Inspiráló az az elkötelezettség, amivel oly sokan támogatják ezt a küldetést" - mondja William P. Lauder, az Estée Lauder Group elnök-vezérigazgatója.

Bár a korai felismerésnek és a hatékonyabb kezeléseknek köszönhetően az 1980-as évek második fele óta 43%-kal csökkent az emlőrák halálozási aránya (American Cancer Society Facts and Figures 2022-2024), az emlőrák továbbra is a leggyakrabban diagnosztizált rákos megbetegedés és a vezető halálozási ok a rákban szenvedő nők körében világszerte.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Darabokra törte a szívünket a Sztárban Sztár All Stars két kiesője: nekik kellett búcsúzni a döntő előtt

Darabokra törte a szívünket a Sztárban Sztár All Stars két kiesője: nekik kellett búcsúzni a döntő előtt

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Teszteltük a Scholl talpbetétjeit és le vagyunk nyűgözve – minden alkalomra van külön típus (x)

Teszteltük a Scholl talpbetétjeit és le vagyunk nyűgözve – minden alkalomra van külön típus (x)

Fakó az arcbőröd? Megsúgunk egy trükköt: ettől fog egészségesen ragyogni (x)

Fakó az arcbőröd? Megsúgunk egy trükköt: ettől fog egészségesen ragyogni (x)

Buja természetesség: ezek a színek hódítanak ősszel (x)

Buja természetesség: ezek a színek hódítanak ősszel (x)

5 alapszabály, amit minden kezdő futónak tudnia kell (x)

5 alapszabály, amit minden kezdő futónak tudnia kell (x)