Az október a mellrák elleni küzdelem hónapja: az Estée Lauder elképesztő összeggel járult hozzá a betegség kutatásához
Az Estée Lauder Companies Group és alapítványa, a Breast Cancer Research Foundation immáron több mint három évtizede vesz aktívan részt a mellrák elleni küzdelemben. Azóta az október hónap a márka életében a betegségről való nyílt kommunikációt, a lehetséges intő jelekre való felhívást és a megelőzés fontosságának hangsúlyozását jelenti.
Ezeket láttad már?
A világ legnagyobb szépségmárkái aktívan részt vesznek társadalmi felelősségvállalási projektekben. Az Estée Lauder vállalat egyik legjelentősebb kampánya a mellrák elleni küzdelem, amelyre a márka minden év októberében felhívja a világ figyelmét.
Az Estée Lauder csoport és alapítványa, a Breast Cancer Research Foundation (BCRF) eddig több mint 131 millió dollárt gyűjtött össze életmentő kutatásokra, oktatásra és orvosi ellátásra, ebből pedig mintegy 101 millió dollár a BCRF által finanszírozott kutatási tevékenységekre lett fordítva.
Bátran vállalni
A mellrák elleni kampány története egy csésze kávé mellett kezdődött Evelyn Lauder és egyik kedves barátja, Dr. Larry Norton közötti beszélgetés közben, bár ekkor ők még csak remélték, hogy a betegség narratíváját átírja a jövő.
Felismerve a kutatás erejét és a benne rejlő lehetőségeket, rájöttek, hogy a betegség leküzdéséhez egy új megközelítés elengedhetetlen. Abban az időben egy mellrák diagnózis félelmet és kevés reményt keltett, természetének és a szervezetben való áthaladásának tudományos megértése még csak kialakulóban volt.
Évekkel korábban Mrs. Laudernél korai stádiumú mellrákot diagnosztizáltak, majd úgy döntött, tapasztalatait átülteti a gyakorlatba. Az eltökéltség mintájaként 1989-ben magára vállalta, hogy segít egy korszerű diagnosztikai központ létrehozásában a New York-i Memorial Sloan Kettering Cancer központban, ahol igazgatósági taggá választották.
A ma Evelyn H. Lauder Breast Center néven ismert intézmény új globális szabványt állított fel a rákbetegek ellátásában, és a legkorszerűbb megelőzési, diagnosztikai és kezelési szolgáltatásokat kínálja egy fedél alatt.
Világméretű kampány
Az Estée Lauder vállalat egyik legnagyobb, globális méretű társadalmi felelősségvállalási projektre azóta is a mellrák ellenes kampány, amelyben Evelyn Lauder öröksége él tovább. A kampány, mely jelenleg több mint 60 szervezetet támogat világszerte, Evelyn rendíthetetlen elkötelezettségét és az Estée Lauder Companies mellrák elleni küzdelemben betöltött vezető szerepét bizonyítja.
„Édesanyám - Evelyn Lauder - mindig azt mondta, csak együttműködéssel és közös erőfeszítéssel találhatjuk meg a mellrák gyógymódját. Ez az Estée Lauder vállalat alkalmazottai, vevői és partnerei, valamint kiváló tudósok és kutatók összefogása nyomán születhet meg: hogy közösen megvalósítsuk édesanyám elképzelését egy olyan világról, ahol nincs többé mellrák. Inspiráló az az elkötelezettség, amellyel oly sokan támogatják ezt a küldetést" - mondja William P. Lauder, az Estée Lauder Group elnök-vezérigazgatója.
Bár a korai felismerésnek és a hatékonyabb kezeléseknek köszönhetően az 1980-as évek második fele óta 43%-kal csökkent az emlőrák halálozási aránya (American Cancer Society Facts and Figures 2022-2024), az emlőrák továbbra is a leggyakrabban diagnosztizált rákos megbetegedés, és a vezető halálozási ok a rákban szenvedő nők körében világszerte.