Megoldható-e az óceánok műanyag-szennyezése és a szegénység problémája egyszerre?
Szponzorált tartalom
A november 20-21-én megrendezésre kerülő BrandFestival sztárvendége lesz a Plastic Bank megálmodója és létrehozója, David Katz. A Plastic Bank pénzt keres a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával. David Katz azzal a céllal hívta életre a céget, hogy javítsa a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életminőségét. A több, mint 100 előadót felvonultató idei BrandFestivalon a "Műanyagbankár" egy egyedülálló klíma-perspektívát mutat majd be.
Ezeket láttad már?
Megoldható-e az óceánok műanyag-szennyezése és a szegénység problémája egyszerre? Lehetséges-e az, hogy pénzt keressünk a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával - mielőtt azok bekerülnének a folyóvizekbe és az óceánokba?
Mekkora egy lájk ökolábnyoma? A számítógépek ugyanúgy okozói az üvegház-hatásnak
Mekkora egy lájk ökolábnyoma? A számítógépek ugyanúgy okozói az üvegház-hatásnak
A World Economic Forum kutatásai szerint körülbelül 150 millió tonna műanyaghulladék úszik az óceánjainkban. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor 2050-re több műanyag lesz bennük, mint hal. A minimalista életfilozófia vagy a hulladékmentes életmód két jó alternatíva a túlfogyasztás és a túlnépesedés korában.
De van egy harmadik megoldás! Ez a Plastic Bank. A Plastic Bankot David Katz alapította 2013-ban azzal a céllal, hogy egymilliárd embert gyűjtsön össze a hulladék hasznosítására, miközben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életét. A Henkel vállalattal stratégiai szövetségben lévő ökológiai szemléletű üzletember máris komoly sikert ért el, hiszen 35 millió tonnát meghaladó műanyagpalackot sikerült eddig összegyűjteni. Aktív közszereplőként nagy hatású beszédet tartott a " Meglepő megoldás az óceánokba kerülő műanyagra " címmel a TED-en, melyet majd 2 millióan néztek meg eddig.
A "Műanyagbankárként" elhíresült David Katz víziója egy új gazdasági rend, a fenntartható kapitalizmus (people-planet-profit). Kidolgozott egy különleges üzleti modellt, melyben pénzügyi értéket rendeltek a műanyaghoz, amely a közösségi és családi tulajdonban lévő bankfiókok hálózatán keresztül esélyt teremt a családok megélhetésének javítására és hosszú távú céljainak megvalósítására. A Plastic Bankokban, a "Körkörös Gazdaság" jegyében, az ügyfelek az összegyűjtött hulladékot pénzre (társadalmi valutára) válthatják, vagy egy digitális pénztárca segítségével a szükségleteiknek megfelelő javak beszerzésére fordíthatják. Tulajdonképpen minden megvásárolható műanyag szemétért cserébe, amit eladnak nagy márkáknak, akik újrahasznosítják termékeikben. Az ötlet Balin valósult meg, azonban exponenciális terjeszkedésre számítanak.
A Plastic Bankkal együttműködő multinacionális szervezetek azt ismerték fel, hogy a vásárlók ma már nem elégszenek meg egyszerűen a termékek megvásárlásával, szívesebben választanak olyan árucikket, amelynek előállítójához valamilyen felelősségvállalás kapcsolódik, pozitív hatással van az életminőségre.