Kortárs és klasszikus dalok a Zeneakadémián
Február 16-án az ezerarcú finn szoprán, Piia Komsi és Nagy Péter lép a Zeneakadémia Nagytermének színpadára. Dalestjükön Schubert dalai mellett 20. századi és kortárs zeneszerzők művei csendülnek fel.
Ezeket láttad már?
Miért félünk a modern zenétől, és mit tegyünk, hogy ne féljünk tőle? Steve Reich szerint például semmi okunk a rettegésre, elég, ha olyan zenészeket hallgatunk, akik örömmel és hozzáértéssel játszanak modern darabokat. És mivel a kortárszenében jártas előadók jól tudják, hogy a mai kor közönségének tetszését a régi és új megfelelő arányú keverésével érhetik el, a 20-21. század legnagyobb zeneszerzőinek műveit egy-egy klasszikus darabbal tükörbe állítva adják elő a Zeneakadémia új, Itt és most című sorozatában.
Piia Komsi, a finn szoprán személyiségéhez a barokk operák éppoly közel állnak, mint a kísérleti avantgárd, így nem véletlen, hogy napjainkban több zeneszerző is kifejezetten az ő hangjára komponál. A rendkívül mozgékony és fényes hangjáról, káprázatos koloratúráiról ismert énekesnő olyan szerepek eszményi megformálója, mint Brünnhilde (Wagner: A Nibelung gyűrűje) vagy az Ávónő (Ligeti György: Le Grand Macabre), és azon kevesek egyike, aki A varázsfuvola mindkét szoprán szerepét (Pamina, Éj királynője) repertoárján tartja. Ikertestvére a hasonló vokális adottságokkal rendelkező Anu Komsi. Esa-Pekka Salonen kifejezetten rájuk gondolva írta Wing on Wing című nagyzenekari darabját. Budapesti hangversenyén a Zeneakadémia Zongora Tanszékének nagy tiszteletben álló tanára, Nagy Péter kíséretével lép színpadra. Estjük műsora Schuberttől kezdve Schönberg és Webern dalain át egészen a ma élő legnagyobb magyar zeneszerzők, Jeney Zoltán és Kurtág György darabjaiig ível.