Itt az idő, hogy bejelentkezz szűrővizsgálatokra – erre figyelmeztet a mellrák elleni összefogás
"Nem a nők törékenyek, hanem az élet" – hirdeti közös kampányában a Groupama Biztosító és a Mellrákinfó Egyesület, akik arra buzdítanak, hogy a mellrák elleni védelem hónapjában viseljünk rózsaszínt. Igen, még a férfiak is.
Ezeket láttad már?
Magyarországon évente mintegy 8500 új esetet diagnosztizálnak, és több mint 2000 nőn már nem tudnak segíteni az orvosok. Ennek ellenére sok fiatal még mindig legyint a témára, mondván, hogy "ez csak az idős korosztályt érinti". Bár a statisztikák alapján valóban az 50-es nőknél a leggyakoribb a megbetegedés, egyre több történet bizonyítja, hogy a húszas-harmincas éveiben járók is veszélyeztettek. A Groupama csapata ezt testközelből tapasztalta meg, amikor egyik kollégájuk, Bajkó Barbara is kézhez kapta az ijesztő diagnózist. Barbi, aki ekkor 29. életévét töltötte, Instagramján mutatta meg, milyen "Dióval az élet", és hogyan marad erős és optimista még a legnehezebb napokon is. Az elmúlt évben több mint 26000 követő szurkolt a lánynak, aki tabuk nélkül mesélt kezeléseiről, haja elvesztéséről, a hozzátartozók reakcióiról.
"A Groupama Biztosítónál hagyomány, hogy kiálljon fontos ügyek mellett, és az is fontos számunkra, hogy miben hisznek a dolgozóink. Így amikor láttuk Barbi elköteleződését, és azt, hogy mennyire fontos társadalmi ügyre hívja fel a figyelmet, örömmel csatlakoztunk a küzdelméhez, és indítottuk útjára országos kampányunkat" – árulta el Marton Klaudia, a Groupama Biztosító HR igazgatója.
"Barbi mindössze 29 éves volt, amikor szembesült a betegséggel, a példája is azt mutatja, hogy már fiatalon is mindent meg kell tenni a mellrák korai felismerése érdekében, mert így a betegség jó eséllyel gyógyítható! Mindannyiunk életében vannak olyan nők – anya, gyermek, barátnő – , akiket veszélyeztethet ez a betegség, ennek ellenére még mindig nehezen beszélünk erről a témáról, mert túl intimnek találjuk. Sok nő magától a szűrővizsgálatokra is azért nem jár el, mert tart tőle. Ahhoz, hogy ebben változást érjünk el, szükség van arra, hogy minél többen vállaljuk a kiállást, és Barbi ezt tette meg."
A Groupama a kampány alkalmából rózsaszínbe borult, és környezetét és közösségi média felületeit is "átfestette". Plakátjaikon kollégáik, vezetőik és híres sportolók öltöztek pinkbe, ezzel megmutatva, hogy egy emberként fognak össze és hívják fel figyelmünket a szűrések fontosságára.
Bár elsőre azt gondolnánk, a férfiakat nem érinti a mellrák kérdése, nagyot tévedünk. Az ő esetükben valóban ritkábban fordul elő a betegség, ám szeretteik, családtagjaik révén ők is érintettek lehetnek. A biztosító társaság ezért döntött úgy, hogy férfiakat is bevon a kampányába, és többek között olyan arcokra ad rózsaszín pólót, mint Lipcsei Péter, Vogel Soma, Bánhidi Bence vagy Dragóner Attila. A Fradi labdarúgói, valamint a MOL-Pick Szeged csapata októberi mérkőzésükön is rózsaszínt viselték, ezzel megmutatva, hogy férfiként is magabiztosan képviselik ezt a rendkívül fontos ügyet.
"A figyelemfelhíváson túl más módon is segíthetnek a férfiak. Nem egyszer például ők veszik észre társuknál az első tüneteket, és természetesen az egész betegség alatt is nagyon sok támogatást, bátorságot adhatnak. Elfogadó magatartásuk, odafordulásuk rendkívül fontos a gyógyulás folyamatában is!" – tette hozzá Klaudia.
Bár október lassan véget ér, a mellrák elleni küzdelem nem áll meg: a biztosító társaság, a sportolók brigádja és Barbi egy emberként emlékeztetnek bennünket, hogy a rendszeres önvizsgálat és a kötelező szűrős az év többi hónapjában is fontos. Ha pedig teheted, add át ezt az üzenetet mindenkinek, akinek csak tudod, hiszen akár egy mondat is életet menthet.