Iris Apfel a legidősebb ember, akiről Barbie babát készítettek
Iris Apfel már életében egy legenda. A 101 éves divatikon, egykori műkereskedő, belsőépítész és ékszergyűjtő példát mutat mindannyiunknak, hogy az életünket tölthetjük stílusosan és optimistán is, és így minden bizonnyal tovább is tart majd, ha tevékenyek, pozitívak maradunk. Iris imádja a róla készült Barbie babát, amiből igen nehéz szerezni egyet, hiszen az egyik legkeresettebb Barbie a világon.
Ezeket láttad már?
Az Iris Apfel Barbie baba természetesen végtelenül stílusos, gazdag díszítésű brokátból készült ruhái vannak, óriási statment ékszerei, és mindenkinek bebizonyítja, hogy a kor csak egy szám, fölösleges aggódni a harmincadik, a negyvenedik és a többi évfordulód miatt! Jobb, ha inkább élvezel minden pillanatot és arra használod az életed, hogy erre inspirálj másokat is.
Barbie "régebb óta fiatal"
Steigervald Krisztián generációkutató a "régebb óta fiatal" kifejezést használja az X-generáció és a Boomer-generáció megnevezésére, hiszen véleménye szerint szemléletváltásra lenne szükség és nem a generációk közötti különbségekre, hanem arra kellene koncentrálnunk, miben vagyunk hasonlók, hogyan tudjuk megtalálni a közös hangot. Természetesen nem segíti a generációk közötti megbékélést, gördülékeny kollaborációt az, ha egy bizonyos kor után rásütjük az emberekre: "eljárt felette az idő", és feltételezzük róla, hogy ő már valószínűleg nem tud megtanulni bizonyos dolgokat. Igazából magunkkal teszünk rosszat, hiszen megszakítjuk a tapasztalatátadást, nem élünk az előző generációk tapasztalatával, és meglehetősen unintelligens módon nem akarunk tanulni mások már elkövetett hibáiból, nem akarunk időt, energiát spórolni azzal, hogy odafigyelünk a már régebb óta a világban tevékenykedő, tapasztalatot szerző generációkra. Ráadásul a későbbi önmagunkra is keresztet vetünk, mert egy biztos, ha megéljük, mi is megörekszünk.
Persze a szemléletmódunk megváltozását nem segíti a társadalmunkat meghatározó fiatalságkultusz, amiben aránytalanul magas a fiatalok médiában, reklámokban való megjelenése. Nagyon ironikus, hogy még idősebb embereknek készülő termékeket is sokszor fiatalabb emberekkel reklámoznak. Vajon miért is?
Gyerekkoromban a Barbie babák egy igen sztereotíp női és férfi ideált mutattak nekem, de ma már sokkal komplexebb, inkluzívabb és ezáltal pozitívabb szemlélettel készülnek, és nyilvánvaló a társadalmi hatásuk is, ha arra gondolunk, hogy az új generációk hozzáállása mások és önmaguk elfogadásához mennyire más lehet, ha ilyen játékokkal nőnek fel. Az Iris Apfel baba, melyet a 101 éves divatikonról mintáztak, szintén sokkal tágabb teret enged a képzeletünknek, és nem nyomasztóan hat ránk, hanem inspirálóan.
Iris készül a Barbie filmre
„Iris Apfel a Barbie világ példaképe egyedi stílusszemléletével, vállalkozó szellemével és függetlenségével. Hosszú karrierje az egyedi baba tökéletes alanyává teszi.” - áll a márka közleményében.
Iris stílusát meghatározzák a látványos kiegészítők, nyakláncok, szemüvegek, óriási ékszerek. Nem véletlen, hogy a H&M még egy kapszulakollekciót is készített vele. Véleménye szerint mindenkinek jót tesz, ha megpróbálja kifejezni magát az öltözködésével, ha nem ugyanúgy néz ki, mint mindenki más, ha eredetiségre, bátorságra törekszik az öltözködésben és az életében is. Iris imádja a róla készült Barbie babát - Instagram posztjában „Két Barbie lány egy Barbie világban él” képaláírással posztolta a képet a Barbie világnap alkalmából.