Fenntartható divat, klímabiztos smink, metaverzum - Ezek az Instagram trendek hódítanak majd 2023-ban

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Z-generáció életét az aktivizmus, a fenntartható divat, a klímaváltozásbarát szépségápolás, az érzékenyítő tartalmak, a metaverzum, a pénzügyek, a kulináris kultúra, a zene és a randizás határozza meg 2023-ban - legalábbis ez derül ki az Instagram és a WGSN közös, decemberben publikált trendriportjából.

Fenntartható divat, metaverzum, online pénzkeresés - erre vágyik a Z-generáció 2023-ban
Fenntartható divat, metaverzum, online pénzkeresés - erre vágyik a Z-generáció 2023-ban
Fotó: Profimedia

A Z-generáció egy folyamatosan gyorsuló és állandóan változó világban szocializálódott. A közösségi média talán a Z-generációsok életében tölti be a legmeghatározóbb szerepet, így nem csoda, hogy az Instagram trendekről szóló kutatás a 16-24 éves korosztályt célozta. Nézzük, milyen Instagram trendek hódítanak majd a Z-generációsok körében 2023-ban.

Újrahasznosítás, újrahasználás, rekonstruálás

2023-ban a Z-generáció át szeretné venni az irányítást a divat felett. Az Instagram kutatásából kiderül, hogy a 16-24 éves korosztály számára a fenntarthatóság az egyik legmeghatározóbb tényező lesz. Az éghajlatváltozással kapcsolatos aggodalmaik egyre nagyobbak, ezért a fast fashion termékek helyett, a válaszadók 50%-a inkább magának készítené el ruháit.

2023-ban a Z-generáció spórolni fog, miközben kreatív megoldásokat keres. Az emelkedő árak miatt kevesebbet költenek majd ruhára. A válaszadók negyede inkább a turkálókban fogja megvásárolni a drágább ruhák olcsóbb alternatíváit.

Aktivista generáció

2023-ban a Z-generáció tagjai számukra fontos ügyeket szeretnének támogatni. Az eredményből kiderül, hogy egy aktivista generációval van dolgunk, akik dollárjaikat szívesen fordítják jó ügyekre és közösségek támogatására.

Az életed egyharmada: ennyit vesz el tőled a Facebook és a mobilod

Az életed egyharmada: ennyit vesz el tőled a Facebook és a mobilod

A Z-generáció 30%-a már szavazó korba lépett, ebből adódóan egyre nagyobb százalékuk érdeklődik a politika iránt. A kortárs politikai szereplőkre nagyobb szükség van, mint valaha. 2022-ben Maxwell Frost volt az első Z-generációs politikus, akit beválasztottak az amerikai kongresszusba.

A fogyatékkal élők mellett is kiáll a Z-generáció. Négyből három Z-generációs közösségi média felhasználó követ olyan influenszert, aki valamilyen fogyatékossággal él - derül ki a trendriportból, 2023-ban pedig várhatóan egyre több fiatal követ majd szellemi vagy fizikai fogyatékossal élő digitális tartalomgyártókat.

Önkifejezés klímabiztos sminken keresztül

A Z-generáció számára a smink és a szépségápolás egyet jelent önkifejezéssel. A sminkükkel nem szépségüket fokozzák, hanem személyiségüket fejezik ki. A kutatás azt jósolja, hogy a Z-generáció 2023-ban olyan önazonos sminket fog viselni (és posztolni), amiben jól érzi magát.

Az klímaváltozás is hatással van a 16-24 éves korosztály beauty szokásaira: háromból két válaszadó 2023-ban olyan szépségápolási termékeket vásárol majd, ami védelmet nyújt a szélsőséges időjárás és napsütés ellen.

Metaverzum

A Z-generáció a metaverzum mellett teszi le a voksát 2023-ban, mert tagjai úgy érzik, hogy új világokat építhetnek és kifejezhetik egyéniségüket. A megkérdezettek 67%-a arra vágyik, hogy a következő év avatarjai részletesebben tükrözzék a társadalom diverzitását - azaz a különböző testalkatú, ruházatú és bőrszínű avatarokat szeretnének látni.

Az anyagi tudatosság reneszánsza

A válaszadók közel kétharmada tervezi, hogy 2023-ban a közösségi médiát pénzkeresésre használja majd. A generáció sajátossága, hogy kiemelt készségként tekint a pénzügyi műveltségre. Úgy gondolják, hogy ez a siker kulcsa - ezt mi sem mutatja jobban, hogy a kutatás szerint minden negyedik tizenéves közösségi média felhasználó szeretné bővíteni pénzügyi ismereteit.

Ezt teszi az önképeddel a közösségi média

Ezt teszi az önképeddel a közösségi média

Kulturális kíváncsiság

A Z-generáció a nemzetközi konyhán keresztül ismerkedik a különböző kultúrákkal - az online térben. A válaszadók 68%-a az Instagramon fedezi fel az ételkülönlegességeket, ez inspirálja őket a kipróbálásukra.

A személyes találkozás ereje

Személyes találkozókra és közös élményekre vágyik a Z-generáció, szeretnék valóra váltani a a digitális kapcsolataikat. A válaszadók egyharmada találkozni szeretne azokkal az influenszerekkel, akiket követ, és 40%-a szívesen hallgatna podcast adásokat kedvenceivel.

Készen állnak a tombolásra

A pillanatnak élni, kapcsolódni és elengedni, amit el kell - erre vágyik a Z-generáció 2023-ban. A válaszadók 68%-a tervez koncertre menni, hogy kiereszthesse a fáradt gőzt. A KPOP és Latinx zene virágkorát fogja élni 2023-ban. A 16-24 éves korosztály nem csak angol nyelvű zenére vágyik, ki szeretne próbálni valami újat.

Így hódították meg az influenszerek a világot

Így hódították meg az influenszerek a világot

Az Instagram az új Tinder?

A Z-generáció online ismerkedik, a válaszadók fele szerint komfortosabb az online párkeresés. 2023-ban ban búcsút mondanak a jobbra-balra húzogatásnak, és az Instagram DM funkcióját használják majd a kapcsolatteremtésre. Úgy gondolják, hogy az üzenetküldés egy átláthatóbb, őszintébb és közvetlenebb kommunikációs forma.

Ha olvasnál még a digitális világról:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

8 fotó Károly királyról és Kamilla királynéról azokból az időkből, amikor elkezdett kibontakozni a szerelmük a nyilvánosság előtt

8 fotó Károly királyról és Kamilla királynéról azokból az időkből, amikor elkezdett kibontakozni a szerelmük a nyilvánosság előtt

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)