Meglepő! A magyarok autóhasználati szokásai így változtak az infláció miatt

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A jelenlegi gazdasági körülmények mindannyiunk pénzügyi helyzetét érintették (98,8%), olyannyira, hogy a kiadásainkat is optimalizálnunk kellett. A jelenlegi üzemanyagárak mellett azt gondolnánk, hogy az autóhasználatot is visszafogjuk. A Magyar Suzuki Zrt. friss kutatása meglepő eredményt hozott.

Te mennyit autózol a válság kezdete óta? A Suzuki utánajárt
Te mennyit autózol a válság kezdete óta? A Suzuki utánajárt
Fotó: Shutterstock

Az ételrendelés elhagyása, az olcsóbb helyeken való bevásárlás, a nyaralás elmaradása, a másodkézből származó ruhák előnyben részesítése, az előfizetések lemondása olyan személyes dolgainkkal kapcsolatos intézkedés lehet, mely sorra került az infláció miatt. Vajon járunk-e még autóval?

Mindenki ott spórol, ahol csak tud

A Magyar Suzuki arra kereste a választ legfrissebb felmérésében, milyen mértékben érinti a jelenlegi gazdasági helyzet a háztartások költségvetését. Nem meglepő módon kevés kivételtől eltekintve (1,2%) mindenki a saját bőrén érzi az inflációt és az ár változásokat, 53,1%-unk súlyos vagy nagyon súlyos, 45,7%-unk kisebb mértékben. A kutatásban résztvevők többsége (57,2%) egyszerre 2-4 területen is igyekszik csökkenteni a kiadásait. 20,6% ennél is több helyen spórol, közel ennyien vannak azok, akik (22,2%) csak egy szegmensben, vagy egyáltalán nem.

A Suzuki felmérése érdekes eredményeket mutat a spórolási szokásainkkal kapcsolatban

A ruhatár frissítéséről mondunk le a legkönnyebben (55,1%). A nagyobb értékű beruházásokat, például ingatlan-, autóvásárlás (52,8%) és a nyaralásokat (48,9%) pedig elhalasztjuk, későbbre ütemezzük. Az élelmiszerboltokban is óvatosabban töltjük meg a kosarunkat (46,9%). Az autóhasználat meglepő módon csak az 5. helyen szerepel a listában (33,1%). Ezt követik a sorban a rezsi (31,4%), illetve a szabadidős (27,6%) költségek. A tanulásra, képzésre (9,1%), valamint a testi, lelki egészségünk megőrzésére (8,4%) szánt pénzt viszont úgy tűnik, hogy csak végső esetben vágjuk vissza.

Csodás ingyenes programok, ha kirándulnál egy jót a természetben

Csodás ingyenes programok, ha kirándulnál egy jót a természetben

A mindennapi autóhasználat továbbra is a prioritások között szerepel

A Magyar Suzuki kutatásából egyértelműen kirajzolódik, hogy az autó a megterhelő gazdasági körülmények között is létszükséglet a mindennapi életben (43,4%), a szabadságunk záloga (24,3%), a válaszadók 66,9%-a ezért nem korlátozza a használatát.

Vannak azért olyanok, akiknek ezen a téren is szükséges áldozatokat hoznia. A legtöbben, úgy húzzák meg a nadrágszíjat az autózásban, hogy igyekeznek csak a napi rutinra szorítkozni (43,8%) az autóhasználatuk során, de akadnak olyanok is (38,5%) csak bizonyos napokon, vagy napszakokban ülnek be a járművükbe. Az alternatív közlekedési módokat, mint a tömegközlekedés az eddig leginkább autóval közlekedők 17,2%-a építette be a mindennapi életébe. A kutatásan résztvevők 9,3%-a többedmagával utazik, hogy így osztozzon az üzemanyag költségeken, 6,7%-pedig növelte az otthoni munkavégzés arányát a korábbiakhoz képest.

Vajon min, hogy spórolunk?

Autót most csak indokolt esetben vennénk

Különböző okok miatt, de a válaszadók döntő többsége (81%) nem tervez autóvásárlást 2023-ban. 49,6% nem váltaná le a kocsiját, míg a műszaki állapota nem indokolja, 39,9% viszont egyszerűen nem engedhet meg magának a jelenlegi helyzetben a járműve cseréjét. Azok, akik mégis belevágnak (19%), leginkább a használtautó piacon nézelődnek (14%). Ezen belül is inkább a hagyományos, kizárólag belső égésű motorral működő modellek iránt érdeklődnek (14,54%).

„A teljes ágazat elkötelezett az autóipar zöld átállása mellett mind a gyártás, mind pedig a termékek szintjén, de a környezettudatos autózás elterjedéséhez elengedhetetlen a vásárlói bázis, az igények és a technológia találkozása, az edukáció és a megfelelő infrastruktúra. A kutatásunk eredményeiből egyértelműen kirajzolódik, hogy a lakosság számára ismeretlen még ez a terület, keveset tudnak róla, nagyon újnak, sok esetben drágának látják még a technológiát, ezért bizalmatlanok, kivárják, hogy milyen megoldások születnek még az elektromos hajtás mellett, remélik továbbá, hogy idővel csökkennek az árak is (46,9%). Ebben a helyzetben a Suzuki gazdaságos, reális áron elérhető modelljei jó alternatívát jelentenek azoknak, akik mégis új autó vásárlás mellett döntenek.” – fogalmazta meg a kihívásokat Bonnár Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.

2023. március 9-19. közötti időszakban, Typeform felületen keresztül elvégzett, nem reprezentatív kutatás, amelyben 1885 magyar, 18 év feletti gépjárművezető válaszolta meg mindegyik kérdést.

Légy tudatosabb a pénzügyeidben! Segítünk!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Futótűzként terjed Katalin hercegné szívszorító videója, még sosem mutatta meg ennyi arcát a hercegné

Futótűzként terjed Katalin hercegné szívszorító videója, még sosem mutatta meg ennyi arcát a hercegné

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)