Íme 5 tény, amiért megéri használni a hűségkártyáidat!
Szponzorált tartalom
Valószínűleg mindannyiunk pénztárcájában lapul legalább három-négy törzsvásárlói kártya, amit hűséges vásárlóként kaptunk a gyakran látogatott áruházlánctól, drogériától, könyvesbolttól vagy divatüzlettől. Sokszor hajlamosak vagyunk ezekről megfeledkezni, pedig használatukkal vásárlásaink után különböző formákban visszatérítést kapunk az elköltött pénzből. Egy-egy alkalommal ez elenyészőnek tűnhet, de ha szorgosan gyűjtögetjük a pontokat, sok kicsi sokra megy alapon akár jelentősebb kedvezmény is összejöhet. Ugye te sem szívesen hagyod ezt veszni? Nézzük, milyen előnyökkel jár, ha felmutatod hűségkártyádat a kasszáknál.
Ezeket láttad már?
Ma már a legtöbb nagyobb szolgáltatónak van hűségprogramja, melynek keretében ügyfeleik pontokat gyűjthetnek vásárlásaik során, azokat pedig az üzlethálózat forintra váltva valamilyen formában beszámítja későbbi vásárlásaikba. A pontok nyilvántartásához általában hűségkártyát vagy azt kiváltó digitális alkalmazást használnak, amelynek azonosítóját a tranzakciók során leolvassák. Ha azonban a pénztárban nem kérdeznek rá, hogy van-e pontgyűjtő kártyánk, és mi automatikusan nem kapjuk elő, akár komolyabb kedvezményektől is eleshetünk. Mutatjuk, hogyan spórolhatunk a hűségkártyák aktív használatával.
Vásárlás végösszegének csökkentése
A legtöbb hálózatnál az összegyűjtött pontok alapján jogosultak vagyunk egy bizonyos százalékú vagy összegű vásárlásvégi kedvezményre. Előnye, hogy mindegy, mit veszünk, élhetünk a lehetőséggel. Ezért nem kell figyelni, hogy mire válthatjuk be. Érdemes tehát minél gyakrabban kihasználni, illetve nagyobb költésekhez igazítani.
Termékkedvezmények kuponnal
Pontjaink után általában kuponokat is kapunk. Ezek rendszerint bizonyos márkákra vagy termékcsoportokra érvényesek, amelyek vásárlása esetén extra pontokat vagy kedvezményt írnak jóvá az egyenlegünkön. A profi szolgáltatók a vásárlók szokásai alapján személyre is szabják, hogy kinek milyen kupon elérhető a rendszerben, ezzel is segítve, hogy mindenki arra tudja felhasználni, amit általában vesz.
Exkluzív termékek akciósan
Az üzlethálózatok többsége időnként matricagyűjtő kampányt is hirdet. Ilyenkor a szokásos pontokon kívül a nagyobb összegű (többnyire pár ezer forintos) vásárlások után matricákat is adnak, amiket kis füzetkében vagy digitálisan gyűjthetünk. A matricákat egy adott határidőig lehet beváltani sok esetben előre meghatározott márkás, exkluzív ajándékokra, esetleg kuponokra vagy vásárlásvégi kedvezményre. A Tesco Clubcarddal most például február 23-ig vehetünk részt ilyenben.
Alacsonyabb árak
Magyarországon még kevésbé elterjedt, de külföldön egyre gyakoribb, hogy a törzsvásárlók alacsonyabb áron vásárolhatnak meg bizonyos termékeket, mint azok, akik nem vesznek részt a hűségprogramban. Ilyenkor az üzletek feltüntetik a normál és a hűségkártyával érvényes akciós árat is, így már vásárlás közben látható, mennyit tudunk spórolni, ha van törzsvásárlói kártyánk. A Tesco itthon is időről időre több száz termékét kínálja olcsóbban Clubcarddal rendelkező vásárlóinak.
Extra előny nagyobb vásárlásnál
A szolgáltatók azt is szokták honorálni, ha hűséges vásárlóként nagyobb értékben költünk náluk. Ilyenkor általában extra pontokkal vagy garantált ajándékkal jutalmaznak minket. Ha ezeket szeretnénk kihasználni, tudatosan tervezzük meg vásárlásainkat, és egy nagyobb vásárlás alkalmával szerezzünk be minden szükséges dolgot.
+1 hasznos tanács: Ha semmilyen ajánlatról sem szeretnél lemaradni, műanyag kártya helyett használj mobilapplikációt. Az alkalmazás mindig kéznél van, könnyen átláthatod vele egyenleged, valamint az éppen aktuális akciókat és kuponokat, és nem foglal plusz helyet. Ráadásul a szolgáltatók applikációikban extra meglepetésekkel is szoktak kedveskedni.