Így tedd hatékonnyá a nehéz napjaidat a munkában!
Szoktad úgy érezni, hogy egyszerűen sosem érsz a munkád végére? Hogy folyamatosan e-mailek, telefonhívások és határidők kereszttüzében égsz, ám mégsem fogynak el a teendők? Össze szeretnéd hangolni a munkád, de nem működik a multitasking? Nos, nem vagy egyedül, mindenkinek vannak olyan periódusai a munkában, amikor nehezebben merít erőt a feladatok elvégzéséhez. Azonban szerencsére van rá megoldás.
Ezeket láttad már?
A Harward Business Review egyik cikkében összefoglalta azt a 3 pontból álló metódust, ami segíthet a multitasking hatékonyságában. A módszert a szavak angol megfelelője alapján ABC-nek nevezték el.
Ezt is olvasd el! A pihenés művészete - 5 tipp, hogy el tudj lazulni
Ismerd fel, és rangosorold a lehetőségeidet. Mi a legfontosabb, és mi kerülhet a háttérbe?
Gondold át a feladataidat. Mit tudsz átcsoportosítani ahhoz, hogy a sürgősebb feladatok élvezzenek prioritást?
Tudatosan döntsd el, melyik feladatot oldod meg következőként, és ragaszkodj hozzá.
Ez a három lépés nem igényel túl sok időt, azonban fontos, hogy gondos odafigyeléssel és tudatos döntésekkel irányítsuk a munkánkat. A nagy fáradtságot sétával is lehet orvosolni, fontos, hogy néha tartsunk szünetet, mozgasssuk át a végtagjainkat, és pihentessük a szemünket.