Így maxold ki a LinkedIn-profilod!

2021. szeptember 16.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Idén ősszel újra eljön a Women's Entrepreneurship Day (WED), vagyis a Női Vállalkozók Napja. Amikor erre az alkalomra gondolok, egyből a LinkedIn jut eszembe, illetve az, hogy az üzleti közösségi oldal nők millióinak segített, illetve segít nap mint nap abban, hogy bemutassák szakmai karrierjük mérföldköveit, támogató közösségeket építsenek, megosszák szakterületük újdonságaival kapcsolatos gondolataikat, fejlesszék vállalkozásukat, inspiráljanak és inspirálódjanak, illetve véleményvezérré váljanak – akár olyan területeken is, ahol korábban hagyományosan úgynevezett „férfiuralom” volt.

Így maxold ki a LinkedIn-profilod!
Fotó: Gettyimages.com

A magam részéről az élet legtöbb területén tudatos vagyok, de a karrieremet tekintve sokáig sodródtam az árral. Sok mindent kipróbáltam – persze nagyjából egy iparág berkein belül maradva –, hogy teszteljem, miben vagyok igazán jó, fejlődőképes és mi az, amit boldogan tudok csinálni. Lassan öt éve vagyok vállalkozó, ezidő alatt sok minden világossá vált számomra, de még mindig vannak előttem kérdőjelek. Érdekes a viszonyunk, mármint a kérdőjeleimmel – van, amikor hevesebben köröznek a fejem felett, van, amikor hónapokig felém sem néznek. Ami biztos, hogy bármibe is kezdek, igyekszem hiteles maradni és úgy érzem, hogy egy „egészséges maximalizmussal” végzem a munkám. Persze, voltak küzdelmeim az elmúlt években, több fronton is, de ez az életforma már csak ilyen.

A LinkedInre mások javaslatára regisztráltam sok évvel ezelőtt – többen is mondták, hogy a platform segítségével találtak új munkát, projektet, alkotótársat, vagy olyan közösségekhez kapcsolódtak, amelyek nagyon inspirálóak számukra szakmai szempontból. Azóta pedig még tovább fejlődött a LinkedIn; rengeteg hasznos funkció látott napvilágot vállalkozók és cégek számára is. A magam részéről még mindig nem érzem azt, hogy kimaxoltam volna a felületben rejlő lehetőségeket, még úgy sem, hogy nem egy izgalmas projektet hozott már nekem, úgyhogy segítségül hívtam Shelly Elsliger LinkedIn coach-ot, a Linked-Express elnökét és a LinkedIn In High Heels alapítóját. Jöjjenek most Shelly tippjei arra vonatkozóan, hogy hogyan alakíthatunk ki egy profi LinkedIn-profilt, és hogyan segíthet a platform abban, hogy pozicionálni tudjuk magunkat szakmai berkekben. Hajrá, tanuljunk együtt!

Így maxold ki a LinkedIn-profilod!

  1. Győződj meg arról, hogy profilod A-Z-ig teljesen ki van-e töltve! Mindez hitelességet ad, és lehetővé teszi az embereknek, hogy jobban megismerjenek téged, elért eredményeidet és a referenciáidat.
  2. Írj frappáns, figyelemfelkeltő címsort! Ez mindenhová „elkísér” majd és segít kiemelkedni a többiek közül.
  3. Légy véleményvezér! Hozzászólásaid, cikkeid és egyéb megosztásaid hozzájárulnak a márka- és közösségépítéshez! Ne félj, ha nem vagy tartalomkészítő, a LinkedInen remek kész tartalmak vannak már, amiket tovább oszthatsz néhány saját gondolat, kérdés kíséretében.
  4. Készíts egy megkapó bemutatkozót! Stratégiailag gondold át, hogy a történeted hogyan fog rezonálni a célközönséggel! Ez arra fogja sarkallni az embereket, hogy tovább böngésszék a profilod.
  5. Szórd meg a profilod releváns kulcsszavakkal, hogy biztosan megtaláljanak a potenciális partnerek, ügyfelek!
  6. Nincs még kiterjedt kapcsolatrendszered a LinkedInen? Sajnos ez önmagáért beszél egy olyan platformon, amelynek első számú célja a szakmai kapcsolatok kiépítése, úgyhogy állj rá a témára, amint teheted!
  7. Győződj meg róla, hogy jó minőségű, önéletrajzba való (tehát nem bulizós), illetve a személyiségedhez, stílusodhoz, szakmai hátteredhez passzoló fotóval vagy jelen az oldalon!
  8. Szerezz ajánlásokat! Ez hitelességet ad, és nagymértékben befolyásolja a döntéshozatalt. Ha nincsenek még ajánlásaid, kérd meg (volt) kollégáidat, hogy írjanak rólad néhány elismerő sort – persze csak, ha valóban úgy gondolják.
  9. Ha teheted, hozz létre egy vállalati profilt is! Ez lehetővé teszi, hogy még bemutasd vállalkozásodat és fejleszd márkaépítési stratégiádat!
  10. Mutasd meg, ki áll a titulus és a vállalkozás mögött! Ha lehetővé teszed az embereknek, hogy megismerjenek téged, a szakmai filozófiádat és a gondolataidat, az segíthet neked az előrelépésben! (Vigyázz, a LinkedIn nem Facebook és nem Instagram, tehát a nagyon személyes vonatkozású tartalmak posztolását, feltüntetését inkább kerüld!)

Ha ezekkel megvagy és átböngészted azt, amire kíváncsi vagy (állások, cégprofilok, lehetséges partnerek vagy a LinkedIn Premium lehetőségei), itt az ideje, hogy szétnézz a szakmai LinkedIn csoportok között, ha eddig esetleg nem tetted. Nagyon sokféle közösség van, mutatom az én kedvenceimet.

LinkedIn közösségek, ahová érdemes neked is csatlakoznod

The Startup Specialists Group

A The Startup Specialists Group kezdő vállalkozókat, mentorokat, cégalapítókat és befektetőket szolgál ki. Nagyszerű forrás azok számára, akik tippeket szeretnének gyűjteni vállalkozásuk építéséhez, befektetésekhez, bevált üzleti gyakorlatokat keresnek, vagy tanácsokra van szükségük a hálózatépítéshez.

OutBuro - LMBTQ szakmai és vállalkozói közösség

Az OutBuro egy olyan globális hálózat, amely üzleti ismereteket közvetít, különös hangsúlyt fektetve az LMBTQ vállalkozásokra és vezetőkre. Az OutBuro nemcsak az LMBTQ érintettjeinek, hanem a támogatóknak és a sokféleséggel foglalkozó szakembereknek is szól.

Social Entrepreneur Empowerment Network

A Social Entrepreneur Empowerment Network a társadalmi ügyekre érzékeny, tudatos vállalkozóknak szól, akik valamilyen változást szeretnének elérni a világban. A Ryan Eliason vezette csoport a hasonló gondolkodású szakemberek összekapcsolására összpontosít, hogy közösen érhessék el küldetéseik célját.

Female Entrepreneur Association

Ha női vállalkozó vagy, akkor a Female Entrepreneur Association nevű LinkedIn közösség neked való! A csoport célja, hogy összehozza a női vállalkozókat a világ minden pontjáról, hogy megoszthassák inspirációikat, szakmai eredményeiket stb.

Digital Marketing

A Digital Marketing csoport több millió tagja a közösségi média marketingről, a mobilmarketingről, a keresőmarketingről, az online hirdetésről és még sok minden másról szól. Iparági jelentéseket is publikálnak a csoportban, hogy naprakészen tartsák a tagokat a különböző trendekkel, újításokkal és a legújabb digitális marketing gyakorlatokkal, networking eseményekkel kapcsolatban.

Divatszakmai magazinok és szervezetek közül a Business of Fashion, a Vogue Business, a The Fashion Network, a Fashion Revolution, a Centre For Sustainable Fashion és a Fashion For Good csoportjait és vállalati profiljait érdemes követni, ha szeretnél képbe kerülni a legújabb kutatásokkal és aktivitásokkal a divat terén, beleértve a fenntartható, etikus divatot is.

Te milyen csoportokat, vállalatokat követsz és mivel foglalkozol? Mutasd meg LinkedIn-profilod kommentben, inspiráljuk egymást!

Szerző: Zahorján Ivett

Források:

https://linkedexpress.ca/

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Napi horoszkóp: A Rák álmait valóra váltja a párja, a Skorpió szervezzen romantikus programot - november 22.

Napi horoszkóp: A Rák álmait valóra váltja a párja, a Skorpió szervezzen romantikus programot - november 22.

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)