Időmenedzsment: amikor te vagy a főnök és beosztott is egy személyben
Ezeket láttad már?
A Glamour x Female Founders cikksorozat főszereplői fiatal, női startupper vállalkozók, akik azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy segíteni és bátorítani fogják azokat a nőket, akik még nem kezdtek bele a saját vállalkozásuk megalapításába, vagy nagyon az elején járnak. Tippeket, tapasztalatokat osztanak meg veletek, hogy könnyebben vegyétek az akadályokat!
Manapság mindenki az idejével zsonglőrködik, hiszen egy nap csak 24 órából áll, amit beosztani igazi kihívás, főleg akkor, ha az embernek vállalkozása van. Nagyon jól tudjuk, az idő pénzt jelenet egy ilyen helyzetben, ezért szeretnénk minél hasznosabban kihasználni.
Íme 4 tipp arra, hogy tudod az időmenedzsmentet hatékonyan megvalósítani a Pure Vital alapítójától, Pásztor Edinától!
Alakítsd ki a napi rutint
Nagyon fontosnak tartom a napi rutin kialakítását, hiszen ez ad keretet az egész napnak. Döntsük el, mikor milyen tevékenységet végzünk. Egy saját vállalkozásnál könnyen eshetünk abba a hibába, hogy túldolgozzuk magunkat, de fontos megteremteni a magánélet-munka egyensúlyt, hiszen könnyen túlhajszoltak leszünk, ami mind a kettőre hatással lehet.
Szedd listába a teendőket
Ez egy azért is jelentős lépés, mert így pontosan tudni fogod, milyen feladatok várnak rá a nap folyamán. Nem feltétlenül kell napi feladatokban gondolkozni, akár egy hétre előre is össze lehet gyűjteni, így sokkal jobban tervezhető.
Priorizálj
A napi feladatok priorizálása segíthet nekünk, hogy hatékonyabbak legyünk a munkavégzés során, így az időnket is jobban be tudjuk osztani. Mindig azokkal kezdem, ami a leggyorsabban ki tudok pipálni, az időigényesebb feladatok a nap második felében szoktam megoldani.
Oszd fel idősávokra
Személy szerint én idősávokat is szoktam rendelni egyes feladatokhoz. Ez azt jelenti, hogy előre meghatározom, mely feladatok a legfontosabbak és körülbelül mennyi időt vesz majd igénybe az elkészítésük, így nagyjából láthatom, hogy mennyi feladat fér bele az adott napba, ezzel is növelve a hatékonyságot.