Idén később kezdtük a karácsonyi bevásárlást
Megfontoltabban, többet válogatva, mindemellett viszont később kezdtünk neki az idei karácsonyi ajándékvásárlásnak a Klassz.hu webáruház felmérése szerint.
Ezeket láttad már?
Karácsonyhoz közeledve most már évek óta nem csak a boltokat, üzleteket, hanem az internetes áruházakat, webshopokat is megrohamozzák az ajándékot keresők. 2013-ra az internetes kereskedelemnek már 200 milliárd forintos éves forgalmat becsül a szakma, így elmondható, hogy évről évre több pénzt hagyunk virtuális üzletekben karácsony előtt. Idén sincs ez másként.
A Klassz.hu adatai szerint a leglátogatottabb kategória idén is a divat, azaz továbbra is leginkább a ruházati termékeket nézzük meg az interneten, ha vásárolni szeretnénk karácsony előtt. Nem meglepő módon ezt követik a gyerekruhák és játékok, majd a lakberendezési termékek, mint például az idén nagy népszerűségnek örvendő ágyneműk. Legtöbb időt egyébként ez utóbbi kategóriában töltötték el a látogatók az elmúlt hetek során.
Érdekesség, hogy míg tavaly november harmadik hetében, idén csak december közepén tetőzött a forgalom, azaz a karácsonyi ajándékokra vadászók idén később kezdték el a kinézett termékek beszerzését. Ráadásul a tavaly karácsonyi szezonhoz képest most a vásárlást is jobban megfontoljuk, idén egy termékkel többet nézünk meg (öt helyett hatot) és legalább fél perccel tovább nézelődünk a webshopokban, mielőtt eldöntenénk, mit szeretnénk.
Az idei karácsony slágereinek a kém és rejtett kamerák, valamint a retro termékek számítanak, de a különleges mintával készített divatpólók is a legkeresettebb termékek között szerepelnek - derül ki a Klassz.hu webáruház felméréséből, amely a napokban aranyérmet szerzett az Instyle Magazin 10 legjobb webshopjának listáján (második helyen az Insitu.hu, harmadikon pedig a NoSalty Webshop végzett).
A webáruház adatai szerint a vásárlók közel 90%-a azonnal, de legkésőbb még aznap megveszi a terméket, miután kinézte magának. Minden tizedik internetező azonban akár napokig is halogatja a vásárlást azt követően, hogy először végignézte a kínálatot. Ők azok, akik valószínűleg több webshopban, webáruházban is körülnéznek, mielőtt bármit is vásárolnának. A felhasználók több mint 20%-a akár ötször-hatszor visszatér a korábban meglátogatott weboldalra, mielőtt vásárolna. Többségük maximum három perc alatt eljut a nézelődéstől a termék tényleges megvételéig.