Minden nőnek jár az éjszakai biztonság: mostantól még többet segíthet a Hazakísérő Telefon Alapítvány

2022. június 7.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Nincs olyan nő, aki ne szorított volna magához kulcscsomót vagy ne került volna több háztömböt éjszakai sétája során, csak mert nem érezte magát biztonságban. A nemek közti egyenlőség alapfeltétele, hogy a nőknek se kelljen mindig szoronganiuk, amikor buliból tartanak haza vagy esti futásra indulnak. A Johnnie Walker most induló programjának köszönhetően a Hazakísérő Telefon Alapítvány még több nőnek segíthet a biztonságérzetük megteremtésében.

A Hazakísérő telefon mindig jó ötlet, ha egyedül mész haza!
A Hazakísérő telefon mindig jó ötlet, ha egyedül mész haza!
Fotó: Getty Images

A nők kétharmada gyakran érzi magát fenyegetve, amikor egyedül sétál az éjszakában, 41%-uk pedig csak úgy indul el otthonról, ha előtte óvintézkedéseket tesz. Ötből egy nő egyáltalán nem mozdul ki napnyugta után, mert fél sötétben az elhagyatott utcán lenni. A lányok nagyon korán megtanulják, hogy rengeteg veszély leselkedhet rájuk, így mire felnőnek, magától értetődő lehet számukra, hogy folytonos készenlétben legyenek, egyfajta reflexszerű éberségben éljék a napjaikat, és főleg az éjszakáikat. Pedig a modern nőkben megvan minden ahhoz, hogy érvényesüljenek az élet bármely területén: tenni és küzdeni akarás, tudás, szenvedély és kitartás. Ahhoz viszont, hogy merjenek előre lépni és új utakat hódítsanak meg, mindenekelőtt biztonságban kell érezniük magukat, mert mindegy, hogy buliból indulnak haza vagy egészségügyi sétára, esetleg futni mennek, nőként is joguk van hozzá, hogy éjjel se kelljen mindig szoronganiuk.

A nők egyenlőségének fontos alappillére a biztonságuk megteremtése, ami napszaktól függetlenül minden helyzetben megilleti őket. Ennek a biztonságérzetnek az erősítését tűzte ki missziójának a Johnnie Walker, ezért idén nyáron minden Magyarországon eladott Johnnie Walker palack árából a Hazakísérő Telefont támogatják. Az alapítvány telefonos beszélgetés útján nyújt segítséget, biztonságérzetet és magabiztosságot mindazoknak, akik éjszaka vagy kora hajnalban egyedül kelnek útra.

Azzal az elhatározással indítottam 2017-ben a Hazakísérő Telefont, hogy senkinek ne kelljen átélnie azt a rettegést, amit olyan sok nő tapasztalt már éjszakai sétája során” - mondja Molnár-Csiki Maren, az alapítvány megálmodója. “A támogatásnak köszönhetően új lehetőségek nyílnak meg előttünk és biztosíthatjuk a szervezet további működését, hogy még több telefonálót kísérhessünk haza biztonságban.”

Nincs olyan nő, akinek ne találkozott volna már a zaklatás valamilyen formájával vagy ne kellett volna félelmet átélnie egyedül az utcán” - teszi hozzá Fejes Dóra, a Johnnie Walker senior brand managere. “A kezdeményezésünkkel a megelőzésre helyezzük a hangsúlyt: nem az a tét, hogy hány atrocitást kell elszenvednünk, hanem hogy járhatunk-e félelmek nélkül a magunk útján. A Johnnie Walker arra bátorítja a nőket, hogy merjenek előre lépni az életük minden területén, legyen szó a munkahelyükről vagy a szabadidejükről, mert ha elindulnak, képesek megváltani a világot.” A Zwack Unicum és a Diageo világszerte kiáll a nők egyenjogúsága mellett és támogatják az erre irányuló kezdeményezéseket. A márka nagyköveteként Milla Jovovich azt az üzenetet közvetíti a magyar nők felé, hogy lépjenek ki komfortzónájukból és merjenek kockáztatni. “Az élet megtanított arra, hogy a kihívás elengedhetetlen a fejlődéshez” - fogalmaz a színésznő. “A változás nem az üres szavakban rejlik, hanem amikor a kételyeink, kérdéseink vagy félelmeink ellenére kiállunk azért, amiben hiszünk. Nekünk, közép- és kelet-európaiaknak nincs mit bizonygatnunk: hagyjuk, hogy a tetteink beszéljenek helyettünk!”

Női egyenjogúság a nyilvános tereken

Az elmúlt kétszáz év emancipációs eredményei ellenére még hosszú utat kell megtennünk a nemek közötti egyenlőség eléréséért. Az egyenlőtlenség továbbra is befolyásolja a nők, lányok utazását, munkáját, szabadidejük eltöltését a városi környezetben, beleértve az éjszakai közlekedésüket is. Sokakban még ma is él a sztereotípia, miszerint a nyilvános tér hagyományosan a férfiaké, a magánszféra pedig a nőké. A 19. században a társadalmi elvárások szigorúan szabályozták, hogy a nők milyen napszakokban, kinek a társaságában, milyen városrészeken és milyen ürüggyel jelenhettek meg - ellenkező esetben a jó hírüket és az utcai zaklatás különböző formáit kockázatták. Bár azóta eltelt kétszáz év, az utca még ma sem egyformán biztonságos nők és férfiak számára. Több nő fejezte ki félelmét olyan gyakori szituációkkal kapcsolatban, mint az egyedül sétálás egy sikátorban vagy egy vakrandin való részvétel. A férfiakhoz képest összességében a nők lényegesen nagyobb valószínűséggel félnek olyan mindennapi helyzetekben, amelyeknek ártalmatlannak kellene lenniük. A nők biztonsága az egész társadalom felelőssége, ennek ellenére még ma is gyakori az áldozathibáztatás. Az utcai zaklatás nem függ össze az öltözködéssel, a korral, de még a családi állapottal sem. A nők tudatosságának megteremtése mellett még fontosabb az erőszakellenes nevelés, hogy a férfiak is megtanulják a kölcsönös tisztelet elveit és gyakorlatait.

Merj előre lépni!

A modern nőkben ott van minden: tenni és küzdeni akarás, tudás, szenvedély, kitartás. Nem számít, hányszor buknak el, hány csalódás vagy kihívás éri őket, mennek előre és új utakat hódítanak meg. A nők a kezdetek óta meghatározóak a Johnnie Walker történetében: Elizabeth Walker, az alapító felesége fontos szerepet játszott a márka ikonikus kevert whiskyjének megalkotásában, a jelenlegi párlatmester, Dr. Emma Walker pedig történelmet írt azzal, hogy nőként először tölti be 2022-től ezt a fontos pozíciót. A Johnnie Walker alapfilozófiájaként mindig is a haladó szemléletet hirdette, amelynek fontos része az egyenjogúság. A márka már több nemzetközi kezdeményezéssel tisztelgett azon rendkívüli nők előtt, akik szabadon a maguk útját járják, vállalják a kudarc kockázatát és bátran kezdeményeznek céljaik érdekében. “A híres Keep Walking szlogen több mint húsz éve inspirálja az embereket világszerte a haladás és a pozitivitás üzenetével, ami sosem volt relevánsabb, mint most” - mondja Fejes Dóra. “Annak a meggyőződésünknek szerettünk volna hangot adni, hogy a nők biztonságérzetének megteremtése az egész társadalom felelőssége, és csak közös továbblépéssel érhető el.”

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)