„A halálomat kívánják, pedig én csak kedves voltam” - Mégis hogyan lehet megküzdeni a gyűlölködő kommentekkel?

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A tartalomgyártók világa tele van kihívásokkal, és a gyűlölködő kommentek kezelése ezek közül az egyik legnehezebb. Kacie Rose és Drew Afualo, két népszerű online alkotó megosztották módszereiket azzal kapcsolatban, hogyan lehet hatékonyan megbirkózni a negatív megjegyzésekkel.

A tartalomkészítők nem eszköztelenek, számos stratégia működik, hogyan védhetik meg magukat a gyűlölködő kommentekkel szemben
A tartalomkészítők nem eszköztelenek, számos stratégia működik, hogyan védhetik meg magukat a gyűlölködő kommentekkel szemben
Fotó: Courtesy of Spotify, @kacierose, Launchmetrics/Spotlight

Az online gyűlölet elleni küzdelem mindennapos kihívás, és sokaknak úgy tűnik, hogy ez a probléma csak egyre súlyosbodik. A tartalomkészítőknek szembe kell nézniük azzal, hogy ha sikeresek akarnak lenni az online térben, akkor el kell fogadniuk az ilyen viselkedésminták létezését, és ki kell fejleszteniük stratégiákat a kezelésükre – sőt, néhányan még arra is rájöttek, hogy a negatív megjegyzésekből is lehet profitálni, és saját márkájuk építésére használhatják fel azokat.

HIRDETÉS

Kacie Rose, aki főként utazási tartalmakat posztol TikTokra és Instagramra, egy Taylor Swift-dalra adott reakció videójával került a gyűlölködők célkeresztjébe. A videó, amelyet az énekesnő The Tortured Poets Department című albumának egyik dalára készített, 15 másodpercnyi tiszta öröm volt. Nem gondolta, hogy bármilyen negatív következménye lehet ennek a videónak.

Azonban a következő napokban gyűlölet áradat zúdult rá. A kommentelők kritizálták a megjelenését, megkérdőjelezték a mentális egészségét, sőt még a halálát is kívánták. Ezek a bántó kommentek az online tér sötét oldalát tükrözik, amelyet egyre többen tapasztalnak meg nap mint nap.

A siker ára a gyűlölet?

Rose elmondta, hogy bár nem élvezte a támadásokat, tudta, hogy az ilyen típusú reakciók részei annak, hogy ekkora közönség előtt szerepel. Nem gondolt arra, hogy hátat fordít a közösségi médiának, hanem válaszként másnap egy újabb videót posztolt. Ebben a negatív kommenteket mutatta be, miközben a nemrég megjelent könyvéből olvasott fel egy részletet, amely arról szól, hogyan ne hagyjuk, hogy a rosszindulatú emberek elrontsák az életünket.

A gépek irányítanak? Így formálja az algoritmus a digitális kultúrát

A gépek irányítanak? Így formálja az algoritmus a digitális kultúrát

A gyűlölet vezérli az elköteleződést?

A kutatások azt mutatják, hogy a közösségi média platformok előnyben részesítik azokat a posztokat, amelyek negatív érzelmeket, például félelmet, undort vagy haragot váltanak ki, hiszen ezek nagyobb elköteleződést generálnak. Ennek következtében a legártalmatlanabb tartalmak is gyorsan átfordulhatnak egy dühös komment lavinába.

Drew Afualo, aki több mint nyolcmillió követővel rendelkezik a TikTokon, arról vált híressé, hogy videóiban visszavág a rasszista és nőgyűlölő kommentelőknek. „Akár egy egyszerű, ártalmatlan poszt, mint például Imádom a gofrit, is gyorsan támadások kereszttüzébe kerülhet olyan megjegyzésekkel, mint »Ó, akkor te biztos utálod a palacsintát?!« – ez a valóság mindenki számára, aki régóta online van.”

Tartalomkészítés mint válaszlehetőség a támadásokra

Afualo arról is beszámolt, hogy a gyűlölködő kommenteket gyakran felhasználja tartalomgyártásra. Egyik videójában egy olyan kommentre reagált, amely azt firtatta, miért nincs eljegyzési gyűrűje, miután évek óta kapcsolatban él.

Míg Afualo szívesen fordítja át a negatív figyelmet hasznos tartalommá, más tartalomgyártók inkább az ignorálás stratégiáját alkalmazzák. Katie Woods, aki egy 19. századi ház felújításáról posztol az Egyesült Királyságban, nemrégiben egy videót tett közzé arról, ahogy vízsugárral tisztítja a házát.

A kommentelők azonnal betámadták, azzal vádolva, hogy károsítja a történelmi épületet. Ezzel együtt sokan a hangját, a ház méretét, sőt még a videó zenéjét is kritizálták. Woods azonban elmondta, hogy minden szükséges kutatást elvégzett a legbiztonságosabb módszer kiválasztására. „Amint valaki negatív reakciót ad, mintha mindenki követné, és ezután teljesen elszabadulnak az indulatok.”

Mit mondanak a szakértők?

William Brady, a Northwestern Egyetem professzora, aki a közösségi média viselkedését kutatja, azt tanácsolja, hogy a legjobb stratégia a gyűlölködő kommentekkel szemben az ignorálás. A kutatások azt mutatják, hogy az ilyen jellegű kommentek általában a legszélsőségesebb felhasználóktól származnak, és az ilyen posztokra adott bármilyen válasz, még ha csak egy megtekintés, lájk vagy megosztás is, csak növeli azok láthatóságát.

Megérkeztek a carefluencerek, ők a véleményvezérek új generációja

Megérkeztek a carefluencerek, ők a véleményvezérek új generációja

Woods úgy döntött, hogy inkább a pozitív megjegyzésekre összpontosít. Azokat szeretettel veszem körül, mert a pozitivitásra kellene helyezni a hangsúlyt az életünkben, nem igaz?

Bár a tartalomkészítők számos eszközzel rendelkeznek a negatív kommentek blokkolására, a közösségi média algoritmusai gyakran továbbra is előnyben részesítik a negatív tartalmakat. Afualo úgy látja, hogy az online világ mindig magában hordozza a gyűlölet lehetőségét. Nem számít, milyen tökéletes próbálsz lenni, valaki mindig utálni fog téged vagy a tartalmadat. Ha ezt felismered, akkor elveszed az erejüket.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

52 éves, és még mindig úgy néz ki Gwyneth Paltrow, mint egy tinédzser: íme egy sor bizonyíték

52 éves, és még mindig úgy néz ki Gwyneth Paltrow, mint egy tinédzser: íme egy sor bizonyíték

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Az ősz legnagyobb trendjei: must-have darabok, amik nem hiányozhatnak a ruhatáradból (x)

Az ősz legnagyobb trendjei: must-have darabok, amik nem hiányozhatnak a ruhatáradból (x)

Katy Perry és Michele Morrone káprázatosak az új Dolce&Gabbana kampányfilmben (x)

Katy Perry és Michele Morrone káprázatosak az új Dolce&Gabbana kampányfilmben (x)

3 tipp, melyekkel pénzügyileg is tudatos maradhatsz a Glamour-napok alatt (x)

3 tipp, melyekkel pénzügyileg is tudatos maradhatsz a Glamour-napok alatt (x)

Ezt neked is látnod kell: itt a Kazar új őszi-téli kollekciója (x)

Ezt neked is látnod kell: itt a Kazar új őszi-téli kollekciója (x)