Ezért fontos, hogy még hangsúlyosabb legyen a fenntarthatóság a divat világában
Az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt kapott a fenntartható divat a környezettudatosság jegyében, idén pedig talán minden eddiginél fontosabb, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk a környezetvédelemre. Kaliforniában, Oroszországban, Brazíliában és Ausztráliában is bozóttüzek pusztítanak. Az éghajlati válsághelyzet új, visszafordíthatatlan negatív változásokhoz vezethet, világszerte pedig nemi, faji és jövedelembeli egyenlőtlenségekkel kell megküzdeni.
Ezeket láttad már?
Azt pedig senki nem állíthatja, hogy legalább néhány apró lépést ne tudna megtenni a jelenlegi helyzet súlyosbodása ellen. Amíg neked csak néhány perccel kerülhet többe alkalmanként a szelektív hulladékgyűjtés, addig a környezetedért máris sokat tettél. Azzal is segíthetsz, hogy amikor csak teheted, tömegközlekedést választasz és környezettudatosan, műanyagmentesen vásárolsz.
Amikor arról van szó, hogy a divatipar miként lehet fenntarthatóbb, már sokkal összetettebb kép körvonalazódik ki. Vonatkozhat helyi termelés megvalósítására, feltörekvő környezettudatos tervezők elismerésére, ruhák kölcsönzésére vagy újrahasznosított ruhák készítésére és vásárlására is. De mi az, amit megtehet a divatipar, hogy fenntarthatóbb legyen?
A klímaváltozás kezelése
Az üvegházhatást okozó gázok több mint 8%-áért a divatipar a felelős, és ha továbbra sem lesznek lényeges változások, 2050-re már 25% körülire emelkedhet a jelenlegi érték. Amit a különböző gyártó cégeknek mindenképpen meg kellene tennie, az a tanácsadók bevonása a gyárak energiatakarékosabbá tétele és az energiaellátás megújuló energiaforrásokra való áthelyezése érdekében. A Levi's márka például már jelenleg is ezt az utat járja, a jövőben pedig remélhetőleg sok más gyártó is követni fogja.
9 webshop, ahol környezetbarát eljárással készült termékek közül válogathasz
9 webshop, ahol környezetbarát eljárással készült termékek közül válogathasz
A munkakörülmények és a bérek stabilizálása
Rengeteg felmérés foglalkozott és foglalkozik jelenleg is azzal, hogy mi a legfontosabb a munkavállalóknak, amikor elvállalnak egy állást. Nos, talán nem meglepő, hogy a listát nem más vezeti, mint a fizetés. A ruházati üzletekben és gyárakban dolgozók, akiknek többsége nő, sajnos meglehetősen alulfizetett. Bangladesben például egy textilipari munkás átlagos havi keresete 80 dollár, ami tarthatatlan. A divatiparra váró nagy jövőbeli feladat tehát az is, hogy rendezze a munkabéreket, és a világ minden részén garantáljanak biztonságos munkakörülményeket.
A fogyasztói szokások irányváltoztatása
Gyárthatnak a különböző divatipari cégek bármit, minden sikeressége múlik azon is, hogy milyen a kereslet. Az éghajlati válságra reagálva egyre több vállalat gyárt olyan új termékeket, amelyek környezettudatosan készülnek. Fontos a jelenlegi anyagok újrahasznosítása, és nyitni kell a még jó állapotú ruhák használtan való megvásárlása felé is. Sok bolt gyűjti a feleslegessé vált ruhákat, hogy aztán a gyártó cég újrahasznosítsa őket, tehát már csak az van hátra, hogy minél többen nyissanak a kezdeményezések felé.