Ezek a márkák, cégek mind a zöldebb utat választották és erre biztatják vásárlóikat is
A környezettudatos embereken kívül egyre több cég törekedik arra, hogy ügyfeleik zöldebb körülmények között vásárolhassanak. Vevőik öko-gondolkodásra való ösztönzésére gyakran még akciókkal, engedményekkel is kedveskednek a boltok.
Ezeket láttad már?
A kávézás szerelmesei mind ismerik a Starbucks-ot, de vajon kedvenc italuk szürcsölgetése közben belegondoltak abba, hogy mennyi szemetet termelnek már azzal is, hogy kávéznak? Napi két kávé még az egészségünket szolgálja, de ez hetente minimum 10 pohár kidobását jelenti, ami elég szennyező, annak ellenére, hogy gyorsan lebomló anyagból készül, főleg, hogy 10 percen belül kerül a kukába. Erre a vállalatnál egy szuper megoldással álltak elő a környezetbarát élvezetek érdekében: megjelent a az utántöltő pohár! A többször használható poharak alkalmazásával nemcsak a Földet óvod, hanem 90 forinttal kevesebbért kaphatod meg kedvenc italaidat. Mindemellett rengeteg színben, mintával kaphatók, így mindenki megtalálja a személyiségéhez illő társat.
Szintén a kávézáshoz kapcsolódva, a Nespresso is törekszik a kevesebb hulladék termelésre, így van lehetőségünk a használt kapszuláinkat visszavinni az üzletekbe (bármilyen mennyiségről is legyen szó), rendelés esetén pedig a futárral is visszaküldhetjük őket, hogy az alumínium kapszulákat újrahasznosíthassák. 2020-ban muttatták be az első, 80%-ban újrahasznosított alumíniumból készült kapszulákat –A Master Origins Colombia kávé az első, amit 80 százalékban újrahasznosított alumíniumból készült kapszulákba csomagolnak.
Fiatal példamutató környezetvédelmi aktivisták, akiknek ismerned kell a nevét
Fiatal példamutató környezetvédelmi aktivisták, akiknek ismerned kell a nevét
A Lush-t mindannyian ismerjük, ha nem is vásároltunk még üzletükben, akkor a mennyei illatról, ami megcsapja orrunkat, mikor elhaladunk előtte. Nagy figyelmet fordítanak a környezetvédelemre, s ezt az is bizonyítja, hogy a világon először ők fejlesztették ki a szilárd sampont, ezzel is csökkentve a hulladéktermelést. Boltjaikban a termékek több, mint fele vihető haza teljesen csomagolásmentesen, vagy szép anyagokba bugyolálva, melyek később sálnak, kendőnek használhatók. Az arcmaszkok, krémek, folyékony termékek kis fekete dobozokban kaphatók, melyek újrahasznosítással készülnek. Ha 5 ilyen dobozt visszaviszel, te is segíthetsz ebben a körforgásban, és még egy ajándék arcmaszkkal is kedveskednek neked.
A Libri is remek ötlettel állt elő a kevesebb hulladéktermelés érdekében, hiszen 2019-ben megalkotta az "Újra hasznos" kezdeményezést, mely keretein belül a cég plakátjait, molinóit nem ítélik kidobásra. Ehelyett tolltartókat, táskákat készítenek belőlük, melyeket kijelölt üzleteikben lehet megvásárolni. (Mindegyik egyedi, így a webshopban nem kapható.)
A nagybevásárlások alkalmával rengeteg szemetet termelhetünk, már csak a műanyagzacskókkal is. Az Auchan pár hónapja vezette be a kartonból készült, többször is használható dobozait, melyek a szatyrokat helyettesítik. A jövőben hatalmas lépéseket tervez az üzletlánc az egyszerhasználatos műanyagtermékek kivonásával, még az EU-s rendelkezések előtt.
A Spar nap, mint nap drasztikus lépéseket tesz a 100%-os öko vásárlás érdekében. Üzleteikben zöldség, gyümölcs és pékáru tárolására tartós táskákat lehet kapni, melyek jelentősen csökkentik az egyszer használatos műanyagokra mutatkozó keresletet. Emellett kaphatók méhviaszos szalvéták, vászontáskák, szilikonfedelek, lebomló virágcserepek, és a felvágottak, sajtok tárolására légmentesen zártható többször használatos tálcák is.
5 tipp, hogy igazán környzettudatossá tedd a konyhádat
5 tipp, hogy igazán környzettudatossá tedd a konyhádat
A legtöbb üzletben a papírszatyrok már teljesen hétköznapivá váltak, és a menedzsment törekszik a lehető legkevesebb hulladéktermelésre, mely szintén nagy előrelépés, de még mindig bőven van lehetőség a fejlődésre. Reméljük, a jövőben egyre több cég vált zöld termelésre, és lesz büszke képviselője a környezetvédelemnek.