El sem tudod képzelni, mennyi pénzt hozott ez a Trónok harca baki a Starbucks-nak
A Trónok harca legutóbbi részében hatalmas bakit követtek el a készítők, melyről nemcsak a rajongók, hanem bizonyára mindenki értesült, aki az elmúlt napokban olvasta a híreket.
Ezeket láttad már?
Szinte nem lehetett anélkül böngészni az interneten, hogy ne találkozzunk a Trónok harca jelenetben felejtett Starbucks-os papírpohárral, ami elsőre csak egy vicces bakinak tűnhet, de ha jobban belegondolunk inkább mondanánk milliárd dolláros bakinak.
data-instgrm-permalink="https://www.instagram.com/p/BxHuLpCgRUY/" data-instgrm-version="12" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"> A bejegyzés megtekintése az Instagramon In game of thrones they drink wine ale and Starbucks. De er sgu ret langt fremme i game of thrones #starbucks #gameofthrones #got #starbucksgameofthrones #blooper #ups #coffe #barista Jonas Soslash;es Filges (@filges97) által megosztott bejegyzés, Máj 6., 2019, időpont: 5:12 (PDT időzóna szerint)
Tényleg nem túlzás azt mondani, hogy milliárd, hiszen konkrétan több milliárd dollárt ért a Starbucks-nak, hogy hibáztak a forgatás során.
De mi is történt valójában?
A középkori helyszínen nem volt nehéz kiszúrni a papírpoharat, amit a legtöbben azonnal Starbucks pohárként kezdtek emlegetni, pedig igazából a pohár a készítők szerint nem is kapcsolódik a márkához. Ez viszont már csak mellékes és úgy tűnik az említett brand olyan erős, hogy elég meglátnunk egy papírpoharat és egyből rájuk asszociálunk. Ez már önmagában nagy teljesítmény, az pedig (bal)szerencse, hogy a színészek étkezéséért és innivalójáért felelős stábtag nem vette észre, hogy az asztalon felejtette a poharat.
A számok magukért beszélnek
A HBO produkcióiban soha nem találkozhatunk fizetett termékelhelyezésekkel, hiszen a platform az előfizetésekből és havidíjakból szerez bevételt. Ennek ellenére a véletlennek köszönhetően megtörtént az első (nem fizetett)termékelhelyezés, ami csak aznap 310 ezer bejegyzést hozott a közösségi oldalakon a Starbucks-nak. A filmes termékelhelyezésekre specializálódott marketingesek szerint, ha ezt a megjelenést meg szerette volna vásárolni a cég, akkor 250 ezer és egy millió dollár között kellett volna fizetniük. (Bár a középkori tematikához sehogysem illett volna.) További becslések szerint a Starbucks számára ez a baki 2,3 milliárd dolláros hasznot hozott. Mondhatnánk, hogy ez aztán a szerencse, de azért azt sem szabad elfelejteni, hogy ha nem lenne a márka arculata ilyen profin felépítve, akkor valószínűleg a poharat látva senki nem rájuk asszociált volna. Tehát a szerencse mögött hatalmas múlt, hosszú évek munkája és felkészültség van!
Na ne! Az Oscar estéjén Daenerys újra odabújt Khal Drogóhoz
Na ne! Az Oscar estéjén Daenerys újra odabújt Khal Drogóhoz
A Starbucks egyébként vicces Twitter üzenetben reagált a dologra és meglepődtek, hogy Daenerys nem sárkánygyümölcs ízesítésű italt rendelt.
A Trónok harca producere is vicces kedvében volt és egy interjúban azt nyilatkozta, hogy ez az egész azért történt, mert igazából Westeros volt az első hely, ahol megnyitott a Starbucks.
Egyébként az említett részt azóta módosították, és kávéspohár-mentesen került vissza az HBO Go-ra az epizód.