Dalest a Zeneakadémián
Ritka az olyan dalest, amikor az ember képtelen eldönteni, hogy az énekes, vagy a zongorista miatt kínál nagyobb izgalmakat.
Ezeket láttad már?
Magdalena Koľená és Mitsuko Uchida együttműködése ilyen: a két sztárelőadó koncertjeiről beszámoló kritikusok nem tudják, hogy az énekesnő érzéki hangját és intellektuális megközelítését magasztalják inkább, vagy a zongoraművésznő érzékenységét, elmélyültségét és kifinomult billentéskultúráját.
Napjaink egyik legnagyobb mezzoszopránjának és zongoristájának budapesti dalestje ráadásul rendelkezik egy harmadik vonzerővel is, hiszen műsorukban nagy szerzők ritkán hallható remekműi szerepelnek.
Schumann utolsó dalciklusával kezdődik a koncert, a megtébolyodása előtt két évvel keletkezett Stuart Mária-dalokkal, amelyek egy tragikus női sors megrázó történetét beszélik el. A szimbolista költő, Pierre Louÿs által kitalált képzeletbeli antik görög kurtizán, Bilitis verseiből másfajta női portré áll össze Debussy ciklusában, a Messiaen első felesége számára komponált Poèmes pour Mi (a szolmizációs szótaggal becézte a zeneszerző Claire Delbost) nem más, mint a házas nő "története" a férj szemszögéből.
2015. május. 24-én 19.30-kor
Zeneakadémia – Nagyterem
Schumann: Stuart Maria-dalok, op. 135
Debussy: Bilitis-dalok
Mahler: Rückert dalok
Debussy: Ariettes Oubliées
Messiaen: Poèmes pour Mi (2. könyv)