Brahms születésének 183. évfordulójára

2016. május 2.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Zeneakadémia Kamarazene karnyújtásnyira sorozatának következő koncertjén Nagy Péter, Claudio Bohórquez és Tanja Becker-Bender Brahms két szonátáját és egy trióját tűzte műsorára. A három emblematikus művet május 7-én a Solti Teremben hallhatja a közönség.

Brahms születésének 183. évfordulójára
Fotó: ChristineSchneider

Izgalmas találkozásnak ígérkezik a három világhírű kamarazenész Solti termi koncertje: a zongorista a Zeneakadémia a Zongora Tanszakának korábbi vezetője, Nagy Péter, a csellista a perui-uruguayi származású, Németországban született Claudio Bohórquez, a hegedűszólamot pedig a német Tanja Becker-Bender lesz. Nagy Péter és Becker-Bender szoros művészi kapcsolatának gyümölcse két szerzői lemez Hindemith, illetve Respighi hegedű–zongora-szonátáival. A német hegedűművésznő a salzburgi Mozarteum és a Guildhall School of Music után a Juilliard Schoolban nem kisebb egyéniségnél, mint a Juilliard Quartet primáriusánál tökéletesítette tudását; virtuozitásáról alighanem mindent elmond, hogy felvette Paganini lejátszhatatlannak hitt 24 caprice sorozatát is. Claudio Bohórquez nemzedékének egyik legígéretesebb tehetsége, aki a legrangosabb versenyeken szerepelt szép sikerrel; 2000-ben például a Kronberg Akadémia első ízben megrendezett Pablo Casals Versenyéről hozott el több díjat is, valamint – két évre szóló kölcsönként – Pablo Casals egykori hangszerét.

Estjükön – amelyet Johannes Brahms születésének pontosan 183. évfordulójára időzítettek – nem csak a komponista, de a kamarazene irodalom legjobbjai közé is tartozó három művet adják elő. Aki meghallja az 1. (e-moll) cselló-zongoraszonáta első néhány ütemét, sokáig nem fogja feledni azt a lágyan hömpölygő, mély érzelmeket rejtő dallamot, amely a csellón szólal meg. Nem kevésbé fülbemászóak a Wörthersee-nél töltött vakáció alatt született 1. (G-dúr) hegedű-zongoraszonáta témái sem. Az est második felében elhangzó 1. (h-dúr) zongoratrió különlegessége, hogy bár dúr hangnemben kezdődik, a harmadik tétel végén nem tér vissza a 19. századra már stabilan derűs hangulatú dúrba, hanem a-mollban végződik, amelyre igen kevés példa adódik a zenetörténetben.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)