Megérkezett az idei Balatoni Gasztrotérkép - Kezdődhet a nyár!
A nyár egyik biztos jele, hogy végre megérkezett a Balatoni Gasztrotérkép legfrissebb kiadása: az immár fél évtizede megjelenő, a Balatont és vonzáskörzetét elsőként bemutató Gasztrotérkép a jól ismert klasszikus témák mellett ezúttal is számos újdonsággal bővült, már megszokott módon applikáció formájában is elérhető, a digitális felületek nagyon szép modern dizájnt is kaptak. Az idei szezon fő üzenete a fenntarthatóság és a környezettudatosság lesz, ezzel kapcsolatban érkeznek a kreatív kampányok is, amiket érdemes lesz majd követni.
Ezeket láttad már?
Minden eddiginél több, összesen 78 vendéglátóhely részvételével, 50 ezer példányban jelent meg az idei kiadvány június elején. A megújult dizájnnal frissülő Balatoni Gasztrotérkép Applikáció idén is ingyenesen érhető el, így egy kattintással megtudhatjuk, hol vannak a hozzánk legközelebbi gasztrocélpontok. A szűrések között idén már megjelentek a gluténmentes, laktózmentes és húsmentes választási lehetőségek, valamint rákereshetünk az éttermekhez közeli elektromos töltőállomásokra is.
„Évről évre hatalmas öröm, amikor megvalósul a Balatoni Gasztrotérkép, hálás vagyok a vendéglátóknak, éttermeseknek a kitartásuk, lelkesedésük és a minőség melletti töretlen kiállásuk miatt, ami az idei kiszámíthatatlan helyzetben különösen embert próbáló feladat. A nyári időszakban óriási pörgésre számítok a Balatonon, sokan választják majd idén is belföldi pihenést, számukra hasznos iránytű lesz a Balatoni Gasztrotérkép – emelte ki a Balatoni Gasztrotérkép alapítója, Szauer Judit gasztro-kommunikációs szakember.
Idén főszponzorként csatlakozott a Balatoni Gasztrotérképhez a METRO. „Örömmel álltunk a magas minőségű balatoni gasztronómiát népszerűsítő márka mellé, közös értékeink mentén sok érdekes téma kerül napirendre a fenntartható vendéglátás jegyében, amit a Balatoni Gasztrotérképpel közösen hívunk életre idén nyáron. Profi vevőinket igyekszünk ezáltal abban is segíteni, hogy pozitív hatást tudjanak gyakorolni a közösségekre és a környezetünkre is – mondta el Taferner Ákos, a METRO Kereskedelmi Kft. vevőmenedzsment- és marketing-osztályvezetője.
Folyatatódik a harmadik éve tartó sikeres együttműködés a Volvo Autó Hungáriával. Támogatásukkal valósul meg idén a Balaton Recharge kampány, melynek fókuszába a fenntartható gasztronómia fontossága kerül. A Balatoni Gasztrotérképen szereplő vendéglátóhelyek közül közel harminc kínál majd kimondottan fenntartható alapanyagokból készített „Volvo Recharge” fogásokat a nyár folyamán. Megvásárlásával a vendégek a környékbeli fecskék biztonságos élőhelyének megőrzéséhez járulhatnak hozzá a Balaton-felvidéki Nemzeti Park jóvoltából telepített fecskefészkek támogatása révén.
A Bitraptors által fejlesztett Balatoni Gasztrotérkép applikáció ingyenesen letölthető, a kiadvány pdf formátumban is bárki számára elérhető a www.gasztroterkepek.hu weboldalról, a papíralapú térkép pedig továbbra is ingyenes, kétnyelvű (magyar és angol) és június elejétől megtalálható több száz kiemelt balatoni és fővárosi turisztikai ponton a Funzine Distribution közreműködésével, valamint a Balatoni Gasztrotérképen szereplő 78 partnernél is.