5 fontos dolog, amivel jó benyomást kelthetsz egy állásinterjún
Egy állásinterjú előtt azért nagy a nyomás a leginkább, mert tudjuk, igazából az első benyomás a legfontosabb. Erre pedig egy alkalmunk van, utána már nehéz korrigálni azt, mit gondoljanak rólunk az interjúztató személyek.
Ezeket láttad már?
Nézzük, mi KELL ahhoz, hogy jó benyomást tegyünk!
Becsüld meg mások idejét
Az interjúra mindig érkezz időben, hiszen ha mások idejével játszol, az nem vet rád túl jó fényt. Ne húzd az időt, ha azt mondják 15 percig tart az interjú, akkor ne kezdj hosszú monológokba. Azt pedig végképp felejtsd el, hogy siettesd az interjúztatókat, vagy megemlítsd, hogy neked nincs sok időd.
Figyelj!
Összpontosíts, és egy percre se keltsd azt az érzést, hogy elvesztetted a fonalat. A feltett kérdésekre konkrétan válaszolj, ne beszélj félre. Ha pedig valaki más beszél, tartsd a szemkontaktust, és jelezd, hogy figyelsz rá. Ha lehetőség van rá, reflektálj a mondanivalójára.
Kérdezz!
Teljesen normális, ha egy állásinterjún felmerülnek benned kérdések. Sőt, az lenne a furcsa, ha nem merülnének fel. Az azt mutatná, hogy nem érdekel eléggé az állás, vagy azt gondolod, hogy te mindent tudsz. Egyik opció sem túl kecsegtető egy munkaadó számára. Akár az interjú előtt is összeszedhetsz néhány kérdést, amit majd felteszel.
HR-es válaszol: Milyen a jó önéletrajz, és milyet ne készíts soha?
HR-es válaszol: Milyen a jó önéletrajz, és milyet ne készíts soha?
Légy határozott!
Már az is nagyon sokat elárul valakiről, hogy hogyan lép be az ajtón. Ha szólítanak, magabiztosan lépj be az ajtón, ne állj meg néhány lépés után, hanem határozottan menj be és ülj le a kijelölt helyre. Kézfogásnál is ügyelj arra, hogy a tenyered egyenesen álljon, és kellő erővel fogd meg a másik kezét. Ne túl erősen, és ne is keltse ˝döglött hal˝ érzését.
Figyelj a nonverbális kommunikációra is
Ne csak a verbális kommunikációdra ügyelj, hanem a nonverbálisra. Ne kapkodj, ne gesztikulálj túlságosan. Inkább nyugodt, irányított gesztusokat alkalmazz, ez sokkal szimpatikusabb lesz az interjúztatók számára, és magabiztosság hatását kelti.