A szaracén varázslónő és a keresztes lovag
Az európai kultúrát máig meghatározó művészeti korszak legnagyobbjait idézi meg Thomas Hengelbrock és a Balthasar-Neumann-Ensemble február 16-án a Zeneakadémia Nagytermében.
Ezeket láttad már?
A pályáját Doráti Antal asszisztenseként kezdő német hegedűs, zenetudós és karmester a barokk historikus zenélés nagymestere, ugyanakkor a jelenkor felé terjeszkedő repertoárjával egyike korunk legsokoldalúbb muzsikusainak. Hasonlóan változatos, a barokktól a kortárs zenéig, továbbá Verdit és Bachot is játszó együttes a Hengelbrock által 1995-ben megalapított freiburgi Balthasar-Neumann-Ensemble. Budapesten fellépve működésük barokk vonulatát teszik élményszerűen érzékletessé, jól bizonyítva mindazonáltal működésük eredetiségét is. Bach és Telemann egy-egy művének nyomában ugyanis egy, a barokk zenés színház hagyományait felélesztő opera-pasticcio kerül majd előadásra: Thomas Hengelbrock egyetlen dramaturgiai fonálra fűz ismert és felfedezésre érdemes barokk áriákat – a közönség mindenkori örömét keresve, s a barokk és a posztmodern szellemét egyként képviselve. Hengelbrock és zenekara a szaracén varázslónő Armida és Rinaldo keresztes lovag – Tasso eposzából önálló éltre kelt – történetének korabeli feldolgozásaiból kínál hangzó széphistóriát. Armida a tündöklő mezzoszoprán Lindsey, Rinaldó pedig a ragyogó tenor, Steve Devislim alakítja ezen az estén.