A siker senkinek nem hullik az ölébe, de van pár tippünk, melyekkel te is lerövidítheted az utat

2020. augusztus 27.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Kívülről nehéznek és ijesztőnek tűnik a vállalkozásindítás? Hidd el nekünk, nem az, sőt. Az igaz viszont igaz, hogy a siker senkinek nem hullik az ölébe, de van pár tippünk, amelyekkel Te is lerövidítheted az utat.

1. Kérdezz meg valakit, aki előrébb jár nálad
A karrieredben való továbblépésben, akár vállalkozás indításról, akár új munkahelyről legyen szó, nem tehetsz jobbat annál, mint, hogy meghallgatsz másokat. Így új perspektívát és friss ötleteket kaphatsz következő lépésedhez. Keress kapcsolatokat a Linkedin-en, nézd meg ismerőseid ismerőseit, keress releváns kontaktokat és hívd meg őket egy kávéra. Meg fogsz lepődni, mennyire segítőkészek ezek a kívülről szuper-elfoglaltnak tűnő emberek is. A titok csak az, hogy legyél teljesen transzparens és őszinte azzal kapcsolatban, hogy miért pont őt kerested meg, és mi a célod a találkozóval. Kérdezd meg tőlük, miért szeretik, amit csinálnak, és kérdezz az oda vezető útról is. Ez megerősít majd abban, hogy senkinek sem egyenes a sikerhez vezető út, cserébe rendegetet lehet tanulni alatta.

Gimnáziumi projektből sikeres vállalkozás: a Photon alapítójával beszélgettünk

Gimnáziumi projektből sikeres vállalkozás: a Photon alapítójával beszélgettünk

Legtöbb esetben azonban nem is külső hatások, hanem saját magunk, a belső hangunk akadályoz minket a továbblépésben. Hallottál már az Imposztor szindrómáról?

2. Fordítsd a belső hangod pozitív irányba
Az imposztor szindróma az, amikor valaki kételkedik saját képességeiben, és attól tart, hogy bármikor lelepleződhet, hogy az elért eredményei csak valamilyen szerencse folytán következtek be.

Az első dolog, amit nagyon fontosnak tartunk kiemelni, hogy az érzéseiddel sosem vagy egyedül. Még a legsikeresebb szakemberek és vállalkozók is megkérdőjelezik saját teljesítményüket néha. Sőt, a nők 70 százalékának és a férfiak több mint 50 százalékának van már tapasztalata az imposztor szindrómával.
Második lépésként pedig próbáld meg felismerni az "imposztor hangot", amely ellened dolgozik, hiszen az Imposztor-szindróma nagyban különbözik a tényleges csalástól - mint például Billy Mcfarland esete a Fyre Festival-lal vagy Elizabeth Holmes-é a Theranos-szal. Egyébként javasoljuk nektek ezeket a történeteket, mert sokat tanulhattok belőle. Főleg a ‘hogyan NE csináld' oldalát.

Tudatosítsd azokat a negatív gondolkodási mintákat, melyek távolabb visznek céljaid elérésétől, és próbáld tudatosan átfordítani őket. Ahelyett, hogy hagynád, hogy valamilyen tapasztalat hiányából adódó gondolat megbénítson, használd ezt a gondolatot lehetőségként, hogy máshogy tekints egy problémára. Egy sikeres vállalkozásépítés alapját sokkal inkább a tesztelés, tanulás és iteráció képessége adja, mint egy több évtizedes multinacionális cégnél szerzett tapasztalat.

A leges-legjobb ellenszer viszont a 120%-os felkészültség. Fontos üzleti találkozóra vagy prezentációra készülsz? Az imposztor szindróma megelőzésének legegyszerűbb és leghatékonyabb módja az, ha pontosan tudod, miről beszélsz. Végezz részletes kutatást, ismerd a piacod és az iparágad, a prezentációdat gyakorold tükör és barátok előtt, és még a legkeményebb kérdéseket is tedd fel magadnak előre.
Ha szuper-felkészültnek érzed magad, akkor a magabiztosságot erőfeszítések nélkül sugárzod majd.

Miért éppen Dánia? Személyes történetem a dániai továbbtanulásról és az ottlétről

Miért éppen Dánia? Személyes történetem a dániai továbbtanulásról és az ottlétről

3. Építsd a kapcsolati hálód
"A mi vállalkozásunk indításakor nagyon kevés kapcsolatunk volt a startup vállalkozói ökoszisztémában, és még kevesebb potenciális befektetőkhöz. Releváns rendezvényeken való megjelenésekkel kezdtük a saját network-ünk építését, majd konkrét "kiszemelteket" vettünk célba. Készítettünk egy listát számukra potenciális mentorokról, partnerekről és befektetőkről, és elkezdtük felkeresni őket online és offline egyaránt."- írja Réka a Briefly egyik alapítója
A legkevesebb, amit egy ilyen tudatosan felépített kapcsolati hálóból kaphatsz, az az őszinte, szakmai visszajelzés a termékedről vagy szolgáltatásodról, és már ez is hatalmas érték, és bőven megéri. Ha olyan emberekkel veszed körbe magad, akiket csodálsz, akik motiválnak és inspirálnak, te is hamarosan olyanná válsz.

4. Ne várj arra, hogy minden tökéletes legyen.
Nem győzzük eleget hangsúlyozni, hogy minél előbb elkezded, annál gyorsabban épül fel a célközönséged.
A termékednek vagy szolgáltatásodnak nem kell tökéletesnek lennie, hogy elkezd kommunikálni és megmutatni másoknak. Találd meg azt a legelső lépést, a legegyszerűbb protoípust, vagy részszolgáltatást, ami iránt már érdeklődhetnek lehelső várálóid. Minél előbb eljut a vállalkozásod a potenciális ügyfeleid elé, annál korábban elkezdődik a bizalom és közösség kiépítése, sőt, a visszejelzéseikkel segítenek majd neked a vállalkozásod jó irányba terelésében.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Yohji Yamamoto: „Az igazi divat eltűnőben van, de amíg élek, harcolok érte”

glamour plusz ikon Yohji Yamamoto: „Az igazi divat eltűnőben van, de amíg élek, harcolok érte”

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)