A saját esküvőjén jött rá, hogy kell egy menedzser a szervezéshez, megcsinálta!
Miért döntöttél úgy, hogy befejezed a reklámos pályafutásod, és a Local Wardrobe-ból Local Weddings-re váltasz?
Régóta gondolkoztam azon, hogy mit is szeretnék hosszútávon csinálni. A kommunikációs szakma előnye egyben a hátránya is; rengeteg dolgot foglal magába, és gyorsan szét lehet forgácsolódni benne. Ha vállalkozásod van, egy csapattal dolgozol, és éjjel-nappal annak vagy a rabja. Olyan munkára vágytam, ahol én osztom be az időmet, és engem épít vagy rombol az eredmény. Eldöntöttem, hogy egyszerre egy dologra szeretnék koncentrálni. Előtérbe került a családalapítás kérdése, és egy ilyen sokrétű munka kivitelezhetetlen egy gyerek mellett. Emellett nagyon érdekesnek tartom a reklámszakmát, rengeteget tanultam belőle, viszont szerettem volna valami olyat csinálni, ami számomra igazi értéket képvisel és örömöt ad az embereknek. A saját esküvőmön szembesültem vele, hogy a nagy nappal kapcsolatban is rengeteg mindenre kell odafigyelni, pont úgy mint azoknál a profi rendezvényeknél amiket anno mi is szerveztük az ügynökségekkel, amire talán nem is gondolna egy laikus. Úgy gondolom, minden projektnek kell egy felelős, egy 'anyuka', aki kézben tartja a dolgokat. Az esküvő egyszer történik az ember életében, és minden másodpercét élvezni és átélni kell, hiszen ez egy életre szóló élmény, nem jó, ha nem úgy alakul ahogyan szeretnénk. Egy szervező anyagi szempontból is nagy segítség, hiszen nem az utolsó héten derül ki, hogy ki kell még adni százezreket valamire, hanem előre lefixált költségekkel működik a procedúra. Az összeg, amit kifizetsz a szervezőnek megtérül a tapasztalatában, az ismeretségi körében, azokban a részletekben, amik külön kiadásokkal járnának. Rengeteg kellemetlenséget el lehet így kerülni.
Ezeket láttad már?
December végén indítottam el a Local Weddings oldalt ami blog is egyben. Szerencsére nagyjából ugyanaz a réteg olvassa, mint a blog elődjét, a Local Wardrobe-ot, és nagyon hamar megérkeztek az első megkeresések is.
A szervezés mellett az esküvővezetést is felvetted a repertoárodba. Mit jelent ez pontosan?
A wedding manager egy olyan személy, aki a nagy napon végig részt vesz, mindent koordinál, kézben tart. Terelgeti és informálja a vendégeket, figyel a pár nyugalmára, követi az általa előre megírt forgatókönyvet. Nagyon fontosnak tartom ezt a feladatot, és ezt a saját káromon tanultam meg. Nekünk nem volt vezetőnk, és hajnali kettőre hulla fáradt voltam mert próbáltam mindenre ügyelni az esküvőmön, persze ettől még fantasztikus élmény volt, de örültem volna ha van profi segítségem. Magyarországon általában ceremóniamesternek hívják ezt a posztot, de az kicsit mást jelent az én szótáramban. A wedding manager egy finomabb megoldás, gyakorlatilag az event anyukája, aki gördülékennyé teszi a dolgokat és megkönnyíti a pár nagy napját.
Hogy néz ki ez a gyakorlatban? Hogy működik a közös munka?
Az első meeting egy kötetlen beszélgetés a párral, ami se őket, se engem nem kötelez semmire. Szerencsére vagyok olyan helyzetben, hogy azt mondhassam, nem vállalok el minden esküvőt. Ez egy nagyon bizalmi dolog, és 100%-osan azonosulnunk kell egymással, különben nem olyan lesz a végeredmény, ahogy ők elképzelték, és csalódást is okozhat. Négy dologgal érdemes erre készülni; a helyszínbeli elképzelésekkel, hogy hány fős esküvőt szeretnének, van-e valamilyen területhez való kötődésük, és végül egy nagyságrendi büdzsé, amihez tudjuk igazítani a terveiket. Ha úgy ítéljük meg, hogy szeretnénk együtt dolgozni, akkor jön az érdemi munka; a helyszínek felkutatása és felkeresése, a szolgáltatók kiválasztása a cateringtől kezdve a zenéig, a ruha, a kiegészítők, a technika, a hálaajándékok, satöbbi. Sokrétű dolog ez, de fél év általában opcionális idő a megszervezéshez.
Az esküvővezetői munka is hasonlóan épül fel. A pár elmondja, milyen programot talált ki a nagy napra, és én igyekszem minden részletre ügyelve összeállítani az eseményeket. Írok egy forgatókönyvet, átbeszéljük. Elrendezem az olyan szervezési részleteket, amik még az utolsó pillanatban merülnek fel, hogy ne a párnak kelljen foglalkoznia vele, majd jelen vagyok az esküvőn és vezetem azt egészen az utolsó vendég távozásáig.
Kikből áll a Local Weddings csapata?
Sokat gondolkoztam azon, hogy egyedül vagy csapattal csináljam ezt a projektet. Végül olyan barátaimmal álltunk össze, akikkel már dolgoztam együtt korábban, megbízhatóak, jó szívvel ajánlom őket bárkinek. Van a csapatunkban hat szolgáltató; egy esküvői ruhatervező, egy ékszerész, egy énekes, egy dekoros, beauty csapat és egy cateringes. Ha valaki megkeres bennünket, őket ajánlom első kézből, de nem ragaszkodom hozzájuk. Nem szeretném arra kötelezni a párokat, hogy okvetlenül az előírt csomagból válasszanak például dekorost, hiszen mindenkinek más elképzelése van. Meghagyom a szabad lehetőséget, és javaslok új alternatívákat, hisz én is dolgozom még sok szuper szolgáltatóval. Ezzel a csapattal remekül inspiráljuk egymást, és természetesen ők is működnek nélkülem. Őket ugyanígy meg lehet keresni külön, ha valaki nem velem szeretne dolgozni esetleg.
Említetted, hogy a családalapítás kérdése is előtérbe került nálad. Ez most a soron következő terv?
Igen, abszolút tervben van a gyerekvállalás, és azt gondolom, össze is tudom majd egyeztetni ezzel a munkával, ez is nyomós oka volt a válltásnak. Persze ez függ a gyerkőcök személyiségétől is, de szerencsére tud segíteni a családom, és talán még ki sem kell hagynom szezont, de persze ezt majd meglátjuk. Nem görcsölünk rá a kérdésre, várom, hogy az élet rendezze ezt, és egyszer csak meglepjen bennünket egy kisbabával, és addig is sok- sok párnak szeretnék fantasztikus esküvőket szervezni és vezetni.
A képek Jenny esküvőjén készültek és Simon Teodóra készítette őket.
Takács Dalma