Molnár Nini: „Csak a saját értékrendem szerint igyekszem élni az életem”
Szponzorált tartalom
Molnár Nini neve mára egybeforrt az életigenlő, kozmopolita eleganciával. A vállalkozó, divattervező és influenszer a közösségi médiában magától értetődő könnyedséggel mozog, miközben a háttérben ámulatba ejtő tudatossággal és kemény munkával építi az életét.
Ezeket láttad már?
Azonban Molnár Nini hitvallása továbbmutat az öncélú szereplésen. Akár divatmárkájának alapító-tervezőjeként, akár az idén tavasszal megszületett Botaniq Collection márkanagyköveteként mindig szem előtt tartja, hogy olyan kezdeményezések mellett tegye le a voksát, amelyek értéket teremtenek, és magánemberként is maximálisan hisz bennük.
A mostani címlapinterjúhoz a nemrég nyílt, pop-up Nini butikban találkozunk az Etele Plazában. Gyakran jársz be?
Igen, igyekszem egy héten egyszer egész nap bent lenni az üzletben, mert fontosnak érzem, hogy személyesen is találkozzam a vásárlókkal, meghallgassam a preferenciáikat, és értékes visszajelzéseket szerezzek. Ezáltal mélyebben átlátom, mire vágynak a vevőim – és figyelembe is veszem ezeket a meglátásokat a következő tervezési ciklusban.
Nekem alapból kicsit harsányabb az ízlésvilágom, szeretem az extrém dolgokat, viszont nem mindenki van ezzel így. Persze a Nini márka az én ízlésvilágomból inspirálódik, de vannak olyan közeli törzsvásárlóim, akiknek hallgatok a véleményére, és az ő hatásukra például már nem ragaszkodom hozzá, hogy a Love Bag csak pirosban és pinkben legyen kapható, már szélesebb színpalettával dolgozom. Engem nagyon motivál és inspirál, hogy itt lehetek, alkotásra buzdít, amikor látom, mennyire szeretik a táskáimat. Ezek a visszajelzések töltenek fel.
Rengeteget utazol külföldre, a világ minden táján jártál már. Külföldi trendekből is inspirálódsz a tervezésnél?
Nem is a trendek, hanem leginkább a különböző kultúrák és színvilágok indítják be a fantáziámat. Szerintem nem is indítottam volna el a Ninit, ha nem élek előtte Londonban hét évet. Ott a mindennapok során annyiféle embert, stílust, divatirányzatot láttam, annyi kultúra találkozik az utcán, hogy az az élményadag, a rengeteg impulzus nagyban befolyásolta a tervezői pályámat.
Amíg kint éltem, ha tehettem, ellátogattam a nagyáruházakba, de ugyanúgy élveztem, amikor a vintázspiacokon fedeztem fel különleges és minőségi darabokat. Ezekből merítve szerettem volna én is egy olyan márkát létrehozni, ami egyedi és szerethető, viszont mégis az elérhető luxus szintjén van.
A márkáddal magad is számos fontos ügy mellett állsz ki – legutóbbi kollekciód például a mellrák elleni küzdelemre hívta fel a figyelmet. Fontos volt számodra, hogy a márkád aktivista is legyen?
Nem az a fontos, hogy a márkám az legyen, hanem az életemnek meghatározó része gyerekkorom óta, hogy kiállok a hozzám közel álló ügyekért. Azzal, hogy van egy közösségem és hallathatom a hangom, hatványozottan fontos, hogy jó ügyekre hívjam fel a figyelmet. Úgy nyugodt a lelkiismeretem, ha tudom, hogy adok is valamit a társadalomnak.
Egyengeted a Nini brandet, közben a saját imidzsedet is építed a közösségi médiában, és látszólag mindig úton vagy, nem unatkozol. Hogyan figyelsz arra, hogy maradjon időd a pihenésre, feltöltődésre?
Engem a munkám és minden, amit csinálok, őszintén kikapcsol. Élvezem, amikor a táskákhoz válogatok bőröket, azt is, amikor tartalmat készítek, videót vágok, vagy éppen marketingkalendáriumot tervezek – de az igaz, hogy véges az energiám, és néha úgy érzem, hogy lemerülök.
Szabadidőmben a családommal szeretek időt tölteni; ha tehetjük, akkor anyukámmal Máriavölgybe járunk golfozni, ő nemrég kezdett el komolyabban sportolni, én pedig támogatom ebben, amikor tudom. De ha éppen nem találkozunk, akkor is minden reggel beszélünk telefonon, hogy tudjuk, kivel mi újság.
Emellett sokat sportolok; a rendszeres mozgás a lételememmé vált, tényleg sokkal jobban érzem magam mentálisan is, ha van időm sportolni. Illetve az utazás is sokat jelent számomra, és hálás vagyok azért, hogy van lehetőségem új helyeket felfedezni, ezáltal új impulzusok érhetnek. Ha csak pár napról van szó akár külföldön, akár itthon, nagyon feltöltődöm!
Az Instagram-oldaladon egy hamisítatlan Molnár Nini-imázst ismerhetünk meg, a személyes brandedet, amit tudatosan építettél az évek alatt. Mennyire érzel nyomást, hogy mindennap fotóképesen nézz ki? A butikmegnyitó környékén pont egy húzósabb időszakod volt. Engedékenyebb vagy olyankor magaddal szemben?
Pont a húzósabb időszakokban vagyok magammal szemben kevésbé megengedő, eléggé maximalista vagyok a karrierem terén. Azon pedig nem szoktam izgulni, hogy minden nap ugyanúgy nézzek ki, mint ahogy az Instagramon, vagy egy-egy fotózáson – nyilván ápoltan, de gyakran smink nélkül és melegítőnadrágban mutatkozom, ha éppen ahhoz van kedvem. Amikor járok a városban, akkor sem azzal foglalkozom, mit gondolhatnak rólam mások. Én annyira a belső világomban élek, nagyon el tudok kalandozni, nem másokra figyelek, hanem álmodozom.
Csak a saját meglátásom, értékrendem szerint igyekszem élni az életemet, csak önmagamnak akarok megfelelni. Fiatalkorom óta sok tervem volt, amiket meg akartam valósítani, és inkább arra szeretek fókuszálni, hogy ilyen téren elégedett legyek. Remélem nincs túl nagy kontraszt a személyiségemben a két énem között, hiszen igazából mindkettő én vagyok.
Magasra rakod magadnak a mércét?
Bár voltak nehezebb időszakok, egyre jobban meg tudok magamnak felelni. Mostanra megtanultam értékelni mindazt, amit felépítettem és elértem. Szerintem fontos, hogy néha megálljunk és visszatekintsünk arra, mik voltak a céljaink és éppen hol tartunk. Én is gyakran gondolok a gyerekkori álmaimra.
Van olyan gyerekkori álmod, amit megvalósítottál?
Nem kifejezetten szakmáról ábrándoztam, hanem inkább édesapám példáját szerettem volna követni. Ő vállalkozóként dolgozik, és kislányként is láttam, mennyit dolgozik, de mindig felnéztem rá a munkabírása miatt, és hogy a sok munka ellenére is mindig mosolygott. Én is ezt tűztem ki célul, hogy felépítsek valamit, ami folyamatosan motivál, és minden napomat elégedetten kezdhessem.
A kemény munkát erénynek tartod?
A Nini márkám és a személyes márkám – az influenszer –, párhuzamosan, egyszerre fejlődött. Egy kicsivel azelőtt alapítottam meg a Ninit, minthogy ismertté váltam volna a közösségi médiában. A kettőt egymás mellett menedzselni nem könnyű, főleg azért, mert az évek előrehaladtával egyre több együttműködésem alakul, amelyben több feladatom is van.
Ugyanakkor fontosnak tartom, hogy több lábon álljak, és nemcsak a megélhetésem miatt, hanem mert így színesebbnek élem meg az életemet; az sem utolsó szempont, hogy eközben a legnagyobb márkáktól tanulhatok. Jó mindkét oldalát megtapasztalni ennek a világnak, és persze élvezem a munkámat, és rengeteg energiát fektetek abba, hogy stabilan működjenek a dolgaim.
A siker talán egyik mérföldköve, amikor már megválogathatod, kikkel, milyen márkákkal működsz együtt. Mitől vált számodra hitelessé a Botaniq Collection, hogy a márkanagykövetévé váltál?
Az együttműködések kiválasztásánál számomra a legfontosabb szempont, hogy úgy érezzem, önazonos, amit képvisel a márka, a missziójuk. Mivel sokat utaztam és utazom, sok mindent láttam a világban, és úgy gondolom, hogy a Botaniq Collection egy olyan színvonalat képvisel Magyarországon, amellyel idáig csak külföldön találkoztam. Számomra nagy öröm, hogy itthon is fellelhetőek ilyen helyek, amelyek különleges élményt nyújtanak a vendégeiknek, miközben a legmagasabb minőségre törekednek.
Körbe tudnál vezetni a címlapfotózás helyszínén?
A tokaj-hegyaljai Andrássy-kúriában volt a fotózás, és az az első perctől fogva az egész élmény nagyon otthonos volt számomra, köszönhetően a profi stábnak és a szálloda hangulatának – érezni lehetett, hogy lelke van a helynek. Mintha csak otthon mozogtam volna: egy ágyban fotózkodtunk Chucky kutyánkkal, aki szintén nagyon élvezte ezt a kalandot. Én nagyon örülök, hogy a Botaniq Collection alá tartozó helyek mind kutyabarátok, így mindenhova magunkkal tudjuk vinni Chuckyt is.
A párod, Fucsovics Márton teniszező kapcsán is sokat utazol, hiszen gyakran kíséred el a meccseire. Hogyan találtad meg a helyed a tenisz, a kompetitív sport világában?
A tenisz közegét és kultúráját hamar megszerettem, a sok, külföldön eltöltött év után könnyen otthonossá vált ez a világ, a többi teniszezővel és a barátnőikkel is nagyon jó kapcsolatot alakítottam ki. Nagyon izgalmas minden alkalommal élőben követni a meccseket, és részesévé válni ennak a különleges miliőnek.
Számodra mi számít igazi luxusnak?
Talán azt mondanám, hogy nem az árcímke, hanem az élmény egyedisége miatt válik számomra valami luxussá: fontos, hogy mennyire figyelnek rád, mennyire figyelnek az apró részletekre. A kellemes élmény maradandó. Ezt a szellemiséget a saját márkámban is igyekszem nap mint nap képviselni.
Mi az, amit tévesen gondolhatnak rólad azok, akik a közösségi médián keresztül követik az életed?
Talán a külsőségekkel való kapcsolatomat említeném: az Instagram-platformom esztétikumától függetlenül, én nem csak a külsőségekkel vagyok elfoglalva és azzal, hogy hogy nézek ki. Nagy hangsúlyt fektetek a belső világomra, összhangra törekszem és a körülöttem lévő emberek boldogságával is sokat törődöm.
Mi a legvadabb álmod?
Sok tervem van a vállalkozásom és a magánéletem kapcsán is. És nagyon jó, hogy a vad szót használtad, mert a húszas éveimben voltam nagyon vad, akkor az érzelmi hullámvölgyeket nagyon magasan, de nagyon mélyen is meg tudtam élni. Most harminchárom éves vagyok, és ez a vadság, ezek a nagy kilengések kezdenek a háttérbe kerülni, sokkal nyugodtabbá váltam, a munka és a magánéletem kezd összhangba kerülni, és kiegyensúlyozattan élem az életem. A jelenlegi nagy álmom, hogy az életem két aspektusát úgy hozzam össze, hogy harmóniában működjön minden, és nyugalommal tűzzek ki új meghódítandó célokat.
Fotó: Demeter Vanda, Stylist: Csillag Szilvia, Smink: Bálint Beka, Haj: Márkus Eszter, Helyszín: Andrássy Kúria&Spa